Takový úspěch hry, která nemohla najít investora, "protože by o to nebyl zájem", je dobře mířená facka panákům v oblecích, kteří si myslí, že mají patent na pravdu. Divil bych se, kdyby tihle investoři vůbec hry hráli a rozuměli jim. Oni spíše rozumí business grafům a tabulkám, ale odhadnout úspěch hry neumí. Právě takoví panáci jsou zodpovědní za stagnaci her, kdy se dělá x-tý klon tamtoho projektu, který byl tehdy úspěšný a šanci prorazit něčemu trochu odlišnému prostě nedají. O něco nového se zajímají až poté, co se to bez jejich přičinění stane úspěšným. Z toho důvodu se dá očekávat předkládání nabídek na odkup práv a vydání pokračování jiným studiem "s vylepšením/zjednodušením všech aspektů hry" podobně jako se to stalo s Mafií.
Jsem rád, že se dokázala opět prosadit stará škola, která si chce dělat věci podle svého svědomí, nikoliv podle moderních trendů. Je to ukazatel toho, že tu je spousta lidí, kteří nechtějí věci proto, že jsou trendy, ale proto, že jsou více odpovídající historii/skutečnosti. A že bez ohledu na to, jak hlasitá je "trendy skupina", oni si budou stát za svým názorem.
Pokud myslíte, jak mě to obohatí ve hře, tak mi to zlepší schopnost čtení, kterou jako negramotný synek vesnického kováře mám zpočátku na nule a pokud chci umět číst (což se ve hře v řadě případů hodí), tak je třeba studovat slabikář. Latína je dobrá proto, že je to místo, kde je na čtení klid a proto studium probíhá rychleji :-)
Pokud to myslíte, jak mě to obohatí ve skutečném životě, tak se u hry výborně bavím a to myslím bohatě jako důvod stačí. Že se díky tomu dozvím i spoustu historických reálií beru jako třešničku na dortu.
Český dabing by trvalo cca půl roku, než by to cele nadabovali. Prej asi 110 hodin dialogu, hodina dialogů se děla 4 hodiny realnýho času, daber nesmí denně dabovat déle než 4 hodiny, aby neměl unavený hlas. Omg, zní to směsně, na druhou stranu mi to dává smysl. Co se týče toho půl roku, tak za takovou dobu budu mít hru dohranou minimálně na tolik, abych odklikával dialogy ... Takže mi je to vlastně jedno jestli vyjde nebo ne. Spíš jsem zvědavej, čím budou chtít udržet linii úspěchu a na to si myslím, že by se měli zaměřit :)
Pokud je pro tebe několik mega a víc než 3 měsíce práce pakatel... Za několik desítek tisíc by sotva pronajali na tu dobu studio.,kde máš herce, režiséra (snad si nemyslíš, že daber přijde a sám jen tak začne mluvit), práci herních vývojářů, kteří by museli udělat pohyb rtů postavám.. Když o tom absolutně nemáš potuchy tak prostě nekomentuj :)
Je toho tam samozřejmě výrazně víc:
- jdu si v Úžicích sednout na latrínu u hospody a čtu si tam slabikář. Když vstanu, zatkne mě stráž s hláškou "rvát se nám tu nebudeš"
- navštívím v Sázavě sklického faráře. Můžu se ho zeptat na dvě věci - zda půjde do Rovné a co s Anežkou. Začnu s Anežkou, vysvětlí mi, že jí mám říct, že se už nevrátí a ukončí dialog. Začnu ho znovu a zbývá mi jen ta první možnost - zda půjde do Rovné. Zeptám se a on, jako by mě viděl poprvé v životě - Jindro, jsi to ty?
- hostinskej ve stejný hospodě v Sázavě si stěžuje, že je v okolí zmetek, co obl-buje lidi a prodává jim falešný zázraky. Přitom ten zmetek sedí u toho samého stolu vedle toho samého hostinského!
- když jsem vykopával poklad ve Skalici, tak během kopání se Jindra propadal do té vykopané jámy, až se tam zašprajcl a nemohl vylézt
- to, že někdy zcela suverénně projede nízkými dveřmi na koni (v reálu by se o zeď nade dveřmi přerazil), zatímco jindy ho sejme poměrně nevinná větvička, taky nepotěší
- stalo se mi i to, že se dokončila cutscéna a zůstala mi černá obrazovka akorát s HUDem. Zvuky fungovaly, hra evidentně šlapala, ale 3D obraz šel někam do /dev/null. Vzhledem k řídkému ukládání jsem přišel o pěkný kus hraní
- na rozestavěném vršku kláštera se povaluje řada žebříků, ale že bych si jeden mohl vzít a položit ho na trám u té haluze, to ani náhodou
- mlynářské akce jsou skutečně dost náročné
- zkuste katovi, když je mimo barák, pozabíjet psy na dvorku. Vycvičíte si loveckou úroveň a pobavíte se, když se kat vrátí, že má zmasakrovaný dvorek, ani slovem to neokomentuje a chodí si tam přes psí zdechliny, jako by se nic nestalo
Dan Vavra jasne odpovedel na otazku "Planujete cesky dabing", odpoved "NE! Sice bych ho rad mel, ale vec se ma tak, ze dabing zabere udelat 3 mesice a hodne lidem. 50 hercum, 6ti reziserum a 4rem zvukarum. neznamena to ,ze je to hlavne drahy, ale hlavne mame hodne jiny prace. Rad bych to udelal jendou, ale nemuzu to slibit."
Jo, vlastně ještě jeden fail jsem zapomněl:
- V rámci questu se mlátím s chlápkem před hospodou no a najednou si nějaký kolemjdoucí nakráčí přímo mezi nás, jako by se nechumelilo, samozřejmě ji ode mě koupí a všichni okolní se na mě vrhnou... takže zase reload :(
- Nereakce na mrtvé psy jsem si tak všiml; potřeboval jsem něco ukrást v táboře, kde jeden hlídal, tak jsem ho zkusil zabít a stráž tam chodila a nic (když si nevšimla, jak střílím). Ale to mě pomohlo :D Chtěl jsem je uklidnit masem, jak říkal Pešek, ale to nějak prostě nefungovalo.
Že dialogy nejsou úplně přizpůsobené na všechny situace občas působí komicky, ale to bych jim až tak nevyčítal.
Ještě mi tedy přijde trochu nedomyšlené, že teoreticky se můžu dát na dráhu zločinu, být ve vězení a tak. Ale potom mi nedává smysl, abych sloužil pánům - vlastně bych pak nemohl hrát hlavní quest.
Ti prostoduší pasáčci prasat jsou prostě všude. Tak speciálně pro vás, ne, nejsem váš kolega a prasata jsem na rozdíl od vás nepásl a ani jsem vám nikdy nenabídl tykání. Pokud máte nedostatky ve všeobecných znalostech, přečtěte si, prosím, alespoň první odstavec na wikipedii. https://cs.wikipedia.org/wiki/Vyk%C3%A1n%C3%AD Mimochodem, víte že v socialistickém Československu komunisté zásadně propagovali tykání jako výraz toho, že jsme si všichni rovni? Nicméně za komunistu vás nepovažuji, pravděpodobnější je, že jste ten pasáček prasat.
A teď k tématu. Argument investorů, že o hru nebude zájem, byl minimálně crowdfundingovou kampaní vyvrácen, takže vaše úvaha by byla pochopitelnáná pouze do spuštění crowdfundingu na KCD, ale poté už ne.
Co jsem tak našel (PC):
- Hra se neumí pustit na sekundárním monitoru. Vždycky po spuštění je potřeba přepnout na nižší rozlišeni a windowed mód, přesunout okno a přepnout zpět na vyšší rozlišení a borderless. Pakárna.
- Po spuštění hra přehrává intro a přitom nahrává. Dokud není nahraná, tak se nedá intro zrušit a Windows hází dialog "program neodpovídá"
- 2x se mi seklo nahrávání scény => nutný restart a ztracený postup (!!!)
- NPC sice mají nějakou denní rutinu, ale hra ji dělá jen pro NPC, kteří jsou poblíž vás. Takže když vprostřed noci přijedete do nějaké vesnice / města, lidé se tam rozchází a jdou spát, i když už by spát už pár hodin měli - to je dost pruda pro různé "mlynářské" akce.
- Obtížnost "mlynářských" akcí je hned od začátku hodně velká, není tam moc progress. Maximálně trochu u Peška, ale tam se to taky rychle dostane na hodně těžkou.
- Narazil jsem na quest, který je časovaný, ale nějak to nebylo řečeno, takže najednou z ničeho nic zfailoval
- V hlavním questu mi zmizel jeden vedlejší cíl a přitom moc netuším, kdy a proč vlastně. Prostě zmizel.
- Alchymie je dost komplikovaná a ani z nápovědy není jasné, jak se přesně destiluje - musel jsem si to vygooglit
- Kůň se seká o různá křovíčka nebo i poměrně malé schody v terénu
- V jedné situaci se se mnou začal vznášet
- Jde přivolat i nahoru na lešení u Sázavského kláštera :D
- V Samopších mám pověst na -80 a přitom netuším proč, jen jsem jí jednou projel a ani tam nezastavoval...
abych uvedl ten vitezny unor do kontextu
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10117034229-168-hodin/218452801100218/obsah/601504-vitezny-unor
To pak prodáš pár kusů onanistům kteří se nad tím budou rozplývat a masa to bude ignorovat. Jak končí hyperrealistické projekty jsme už mnohokrát viděli. Strašná fůra lidí se nenasrala, naopak se jim to líbí a jen pár trolíků kteří nikdy nic nedokázali tady bude v diskusích vypiskovat. Jsme nezamímavý trh, smiř se s tím.
Pokud byste chtel realisticky dabing, tak byste musel najit herce, kteri by dabovali ve starocestine, coz asi ne kazdy umi.
Krome toho herci, kteri hraji postavy ve hre byli Anglicani a proto jejich dabing je to, co bylo ve hre of zacatku. Francouzsky a Nemecky dabing si logisticky resil vydavatel.
Vytvoreni ceskeho dabingu pro 5000 ceskych hracu by stalo 3 mesice prace studia, takze to neni ani tak otazka penez, jako casu.
Kupříkladu opakovaně veřejně sliboval nájemníkům jeho bytů, že až je bude prodávat, tak ty byty nejprve nabídne přednostně jim a za dobrou cenu.
Zbývá leda slovo "podraz" a oblíbené české "slibem nezarmoutíš". Protože to byl jen ústní slib, tak to zjevně nenaplňuje skutkovou podstatu trestného činu podvodu. Přesto to desítky tisíc nájemníků podvodem nazývat budou.
Ve hře mám už přes 80 hodin a užívám si ji . Myslel jsem že bude hra těžká a ted bych uvítal zvýšení obtížnosti . Absence dabingu mi vůbec nevadí , ten by hru mohl snadno zkazit. I na filmy se někdy raději dívám v Angličtině. Posťte si například Pána prstenů Anglicky a pak s dabingem .
Hra z ceskych luhu a haju,ale realitu narusuje ta anglictina. Chapu ze hra byla cilena na svetovy trh ale ted po uspesnem prodeji a zaplaceni celeho vyvoje by preci nebylo od veci hru nadabovat cesky ne? Hra by tim dostala na rozmeru a celkovem pojeti stredoveku uplne jiny level.
Ano, jména jsou nejhorší - když v anglických větách jsou typicky česká/slovanský jména jako třeba Božena, tak je to pro mě vždycky jako rána palicí do hlavy. To už by bylo lepší ty postavy přejmenovat a v anglickém dabingu jim dát jména z anglosaského prostředí, aby to tak nebilo do uší.
No v případě "Osvobození" by se už mělo začít spíše hovořit o druhé okupaci. Jedině krev Poláků prolitá po roce 1945 v boji proti ruským komunistům, tehdy importovaným do Polska, nás zachránila před tím, abychom se stali další svazovou republikou SSSR. To si Češi neuvědomují dodnes. Proč Beneš jednal, tak jak jednal? Protože právě toto hrozilo.
No, hele, asi takhle, ne že bych se chtěl těch panáků bůhví jak zastávat, ale vžij se do jejich pozice. Takových Vávrů za nimi chodí třeba desítky a každej by chtěl prachy na svůj super projekt, něco co tu nebylo a na čem se nepochybně vydělají miliardy. A teď proč bys měl věřit zrovna nějakému Vavrovi a ne třeba nějakému Hejlovi s novým úžasným Hlodačem, který nějaký Google zadupe do země? A takových hejlů a Vávrů po světě běhají mraky a všichni by chtěli prachy.
Ono není jen tak investovat pul mld. do něčeho, co se sice může, ale taky nemusí zaplatit.
A to, že ten člověk měl v minulosti za sebou úspěšný projekt, samo o sobě nic neznamená. Najdeš případy, kdy v minulosti úspěšný vývojář se vrhl do rizikového projektu a pohořel jak papír.
Kdo se povyšuje, bude ponižován... Z toho vyplývá, že namyšlencům jako ty, co si myslí, že jsou něco víc, zásadně tykám. Už to, jak se navážíš do investorů a přitom o těch lidech víš úplný prd. Krom toho, diskuse na netu jsou často neformální a tyká se v nich. Tak si zvykej, jestli se ti to nelíbí, máš smůlu.
Úspěšná crowdfunding kampaň znamená co? Vybrali možná desetinu částky, která byla na vývoj potřeba. Nedivím se, že to investory nepřesvědčilo. A já jim to nemám za zlé.
Je viděť, že školy neučí ani logiku, z propopagace něčeho neplyne neučení opaku. Zamyslete se jak ten opak vzniká, a vzniká tehdy, když se nenajde nikdo, kdo by část svého pohodlí obětoval pro národ (ve smyslu politický, nikoliv jen etnický).
Jen národní stát může garantovat svobodu i v nepříznivých časech, protože jen v něm lze nalézt přirozenou motivaci k vlastní oběti. A bez toho není žádná svoboda. Nikdy.
Fakt je, že pokud začnu do světa vyřvávat, že chystám nejrealističtější hru z 15. stol. a bude tam všechno , jak má být, tak bych si asi měl zjistit, jakým jazykem se tu v té době mluvilo. Snesl bych češtinu, němčinu, s trochou sebezapření i latinu. Kde se ovšem v českých zemích na počátku husitské revoluce zjevila angličtina, to je mi fakt záhada?
Nebo vlastně není. Je úplně jasný, je tu nejde o zážitek ze hry a nějakou realističnost, ale o hromadu prachů a jelikož si Warhorse většinu vybrečeli všude možně, chápu, že z té hromadu chtějí pod polštář co největší díl, protože je přece hrozně cool, chlubit se, jak jsem na hře, kterou mi zasponzoroval někdo jinej, vydělal přes miliardu korun, ale "fňuk, fňuk, když já nemám milión na cz dabing, to jsem ale nuzák".
Měli to prostě udělat v češtině, s cizojazyčnýma titulkama, protože takhle je to, milý Vávro, úplně stejný fantasy, jako kdyby ti tam hloupej Honza dvouručním dildem ojížděl Bucifálka.
Ty kvanta chyb neřeším, po tom, co jsem viděl v letsplayích stejně nemám v plánu si tu hrůzu pořídit a je mi moc líto, že jste ztratili 6 let času a spoustu peněz jen proto, aby jste nasrali strašnou fůru lidí.
No hlavně ty opravy udělat hrůza děs běs.....hra super moc pěkná ale přijde mi že některé souboje jsou hodně těžké :/ a to ukládání misí....omg :( mám PC a hodně dobrý stroj ale opět včera mi létal Mlynář vzduchem a pak že jo okrádám ??? Omg pořád a pořád něco :/ škoda doufám že to někdo dá do kupy ;) páč nic moc se nezměnilo a koupit si hru za 1500 korun a nejde tak jak by měla je smutné nedívej mě se nato že by měli být lehčí souboje a hlavně ten luk....wtf ? Co to jeeeeeee ? Chci si zahrát a ne dělat s kámošema jednu msi dvě wtf hodiny !!!! Dohrál tu hru někdo od vás ???? Myslím lidi co tu hru udělali ???
Upravte opravte tooooooo !!!! Prosím !!!
No tak udělat dabing stojí celkem pakatel, na projekt tohohle rozsahu pár desítek tisíc max. Jedno studio, pro které jsem dělal cca osm let zpátky, dávalo dabérům sedm stovek za televizní epizodu, dělali to v podstatě brigádně jako přivýdělek k divadlu (podle toho ten dabing taky vypadal, ale co už). Fakt že jo - i překladatelé dostávali víc. Jelo se ovšem na první dobrou, takže za půl hodiny bylo hotovo, a sedm stovek za půl hodiny práce, no neberte to.
Zdaleka nejdražší položka je pronájem studia... zvukaře, předpokládám, mají svého. ;)