Pro mě jako pro kodéra nejlepší zpráva roku.
Nemusím podporovat další nemocné jádro prohlížeče od MS. To v Edge nepodporovalo některé CSS vlastnosti, které ostatní prohlížeče umí. MS zkoušel tvorbu prohlížeče ošulit jako ostatní aplikace dodané s Windows, ale u prohlížeče tento postup nejde. Že dokáže MS udělat webový prohlížeč, tomu už nikdo nevěří, kromě webu zive.cz, kde ho před měsícem doporučovali (!). Edge po letech propagace má mezi prohlížeči podíl 2 %. http://gs.statcounter.com
Microsoft vzdělávací kurzy (v rámci Microsoft Virtual Academy) nebo Microsoft open source se v poslední době výrazně zlepšili. Skutečně tam mají odborníky a ti se dokáží oprostit od MS světa, na těch kurzech neuslyšíte o produktech MS v každé druhé větě. Nebylo to tak vždy, dříve jejich kurzy bylo spíše něco jako podomní prodej vysavačů a jejich open source bylo něco ve stylu "taky máme, kdyby se někdo ptal". Tohle se v posledních letech zlepšilo o pořádný kus.
Neumí například užitečnou CSS vlastnost focus-within, pomocí té se dá udělat přístupné rozbalovací menu bez javascriptu. https://css-tricks.com/solved-with-css-dropdown-menus/
Že si někdo dá na web nějaký hnus, v tom mu neschopnost Edge nezabrání.
A tady pěkný příspěvek, proč je to celé špatně https://css-tricks.com/the-ecological-impact-of-browser-diversity/
Cituji: Let me be clear: an Internet that runs only on Chrome’s engine, Blink, and its offspring, is not the paradise we like to imagine it to be.
"MS toho ničí více, předplatné office365?? why? Outlook? Skype? Windows Phone! politika ničí jednoduchost pro jednotlivce"
Protože trh se změnil.
Dokud byly počítače slabý, stačilo co dva roky prodat OEM licenci na OS a pár dalších programů, kam se doplnily funkce, který dřív nešly kvůli velikosti, rozsahu dat nebo výkonu. Zisk zajištěn.
Dneska, pokud neklekne HW, vydrží kompl 10 let, takže z OEM licencí na je jenom 1/5 vývaru. Programy umí všechno, co uživatel chce a je těžký najít funkci, kvůli která zahodí licence a koupí nový. Takže se musí dojit jinak.
Finty s "ergonomií" ale nějak neprošly. Ribbon ani Metro nebyly killer features a změny formátu souborů z verze na verzi taky neměli uživatelé moc rádi. Tak to udělali jinak. Plať licenci každý měsíc. Nezaplatíš, sestřelí ti to online. Kde vycházela krabicová licence 1000,-/rok, tam je to teď 100,-/měsíc a prodejci jsou spokojení... A přikup si k tomu diskový prostor, taky za měsíční paušál.
Btw, na používání M$ office jsem rezignoval už někdy v roce 1997, nerozdejchal jsem Word...
Dobrý den, ptám se, jak můžete chválit Office 365? Je to neuvěřitelná sr**ka. Vezměte si, že běžný uživatel potřebuje denně otevřít jeden dokument (word, excel) něco si přečíst a to hodně přeháním. Možná tak jednou za týden a MS ji chce na účtovat drahé předplatné. Já osobně jsem v roce 2005 koupil licenci na Office2003 a co myslíte, píše word hůře než dnes? Je méně přehledný? dělá kontrolachyb chyby? Cože, černá není černá?
Prostě jsou to sprosťáci, bohužel nejsou sami. Vemte si např. ZONER. No tu firmu nechápu, asi se potápí - protože co u nich dělá marketing! Koupil jsem si licelni na v15, procelou domácnost a dal jsem za ni v akci 890kč. Od té doby mě přesvědčují, stejně jako u MS, že musím přejít na paušál, který je výhodnější. V čem? Když si SW jednou koupím, tak jej mám furt, aniž bych cokoli dál platil a furt jej používám. Když si představím, že nezaplatím a tím pádem neupravím fotky a prakticky je to jako bych vyhodil všechny peníze z okna, tak je mi zle!
Ale třeba se pletu a jednou, třeba za týden, zmizí všechny trapné reklamy a všechno bude zadarmo - cože to jsem opět usnul? :D
1. Edge není přehledný, není intuitivní
2. Slouží jen ke stažení lepšího prohlížeče
3. Stačí zmáčknout klávesu WIN a napsat expl a rázem se objeví velice slušně použitelný starý internet explorer
4. MS toho ničí více, předplatné office365?? why? Outlook? Skype? Windows Phone! politika ničí jednoduchost pro jednotlivce
Ono to také má svou logiku, z podhledu velké firmy je běžný uživatel socka, co má vysoké nároky, a chce všechno nejlépe zadarmo... Navíc jich musíte přesvědčit hodně najednou (náklady na reklamu apod.), a je čím dál těžší si z nich vychovat ovce na vlnu. Ve velké firmě přesvědčíte/podplatíte jednoto CIO, a ten to ostatním prostě silou natlačí, a je to -> low effort, high profit... Kulové s tím naděláme, to je logika trhu, a chovají se tak téměř všichni.