Mně sdílená ekonomika také žádné problémy nezpůsobuje. Co mi ale problémy způsobuje jsou zelené elektrokoloběžky odložené všude možně tak, že překáží, někdy vyloženě uprostřed hlavní pěší trasy. Přitom je obvykle jen o pár metrů dál nějaké místo, kde by zaparkovaná koloběžka skoro nevadila. To, že jsme si zvykli, že auta mohou parkovat kdekoli, protože jinak by to přece bylo ekoteroristické omezování automobilové dopravy, neznamená, že máme stejný přístup rozšířit i na zelené elektrokoloběžky.
no vy jste fakt vtipálek.. že to "není problém".. samozřejmě, že to je PROBLEM! nějací vykukové se tu snaží parazitovat a zneužívat naší legislativu (jakkoliv vám to - jako nějakému "hipsterovi" . přijde vtipné a směšné).. ale oni to fakt NEDELAJI coby nějaci ekologičtí mecenáši či z hlubokých pohnutek duše altruisti.. to je hard-core business.. - TO SI PAMATUJTE.. a já nevidím jedný důvod, proč by tato "firma" či organizace měla mít jakkékoliv výhody.. že to je nějaký 4.0 business? rádoby "shared" platforma? - ať táhnou kčertu! bez těch hnusných koloběžek je v Praze opravdu bezpečnější.. i ta kola "rádoby sdílená" kola bych zakázal. - pokud je neprovozuje neziskovka.. protože pokaždé narazíte na to, že to není o nějakém "altruismu", neboť SOUKROMY PODNIKATEL vše musí činit za účelem zisku.. a a to už vůbec nemluvím o těch sdílených elektroautech.. kde tedy za předpokladu, že nezískají žádnou výhodu typu "zdarma parkování v modré zone".. bych byl ochoten připustit, že v rámci širší propagace této eko-dopravy má svým způsobem opodstatnění jim nabídnout určité úlevy oproti ostatním
Ministerstvo/státní instituce musí řešit to co jim někdo dá k řešení.
Vzpomeňme na důchodce který jsou schopný zásobovat denně vic než jednou stížnosti stylu štěká pas, hlučné děti na pískovišti.... ...nemůžou je odpalkovat.
Jinak pokud neomarxiste prosadí zákaz spalovacích motorů pro osobní použití bude kolo a koloběžka hodně aktuální problém.....
Jistě může být za jistých okolností možnost využít zapůjčenou elektrokoloběžku, nebo elektrokolo, pro jednotlivce přínosem. Pokud ale dojde k přerušení provozu tramvají, nebo metra, kolika z postižených cestujících by náhradní elektropohybovátko pomohlo? A ty davy ostatních, nucených zahustit provoz pěších na chodnících by byli jen více ohrožováni. Ani řidiči by jistě nebyli nadšeni z toho, že se jim na ulicích do cesty motá někdo na kole, nebo koloběžce, s omezenou rychlostí na 30 km/hod. Kdyby se na Tebe nedostalo elektrokolo, byl bys stále spokojený s benefity pro ostatní "šťastlivce"? Asi by se tam dělo i Tobě!
Ano, skutečně je to děs běs - problém ale není v ministerstvu, nebo sdílené ekonomie, ale v lidech, kteří ji využívají bezohledným způsobem a pořád se ohání svojí svobodou, aniž by brali ohled na svobodu ostatních.
Koloběžky jsou skvělý nápad, stejně jako kola v centru místo aut. Ovšem jako člověka, co chodí denně do práce (po chodníku a bohužel i částečně po chodníku sdíleném s cyklostezkou) je to více než otravné, protože bezohlednost uživatelů výdobytků sdílené ekonomiky nezná mezí: že jsou koloběžky pohozené všude možně je ten menší problém. Když se ale vyznavač sdílené ekomoniky na koloběžce řítí po chodníku z kopce, pět metrů za chodcem ho napadne použít zvonek a vteřinu na to jen pár centimetrů od vás prosviští kolem, máte chuť ty lidi brát něčím po hlavě. Obzvláště ve chvíli, kdy jdete po 1,5m širokém chodníku, kde z jedné strany je vysoká betonová zeď, z druhé strany svodidlo a za ním víceproudá silnice. Skočíte před takovým "nadšencem" do betonové zdi, nebo pod kola aut, nebo budete po chodnících pro jistotu chodit s vidlema napřed, protože máme "svobodu po Česku"?
A takových potkávám několik každý den. Můžete se pak divit lidem s podobnou zkušeností, že nesdílí nadšení pro svobodu a novinky, protože ji jejich vyznavači tímhle způsobem pokaždé přemění na čistou bezohlednost?
Myslim, ze to nebude za jistych okolnosti, ale ve vesine pripadu. Jinak by se to investorum asi moc nevyplatilo. Kolika postizenym "by" pomohlo je mi celkem jedno, ja potreboval aby pomohlo mne a to zafungovalo. Vyborny pripad byl tez zavreny libensky most. MHD a auta na nej nesmely, dalo se jenom na kole nebo na kolobezce. To byl zajem :-)
Jinak jsem celkem rad pouzival v noci OFO kola, dnes uz neexistujici, protoze pulhodinove intervaly nocnich tramvaji mi moc nevyhovovaly. Ja s tim proste potize nemam. A to ani kdyz jedu autem. Cyklisti do mesta patri, o autech uz si tolik jisty nejsem.
Jako chapu ze jspou staromilci kteri by vsechny ty internety a sdilene sluzby zrusili, protoze tyhle afery kazdeho jenom otravuji, ale rozumnej clovek nema problem najit zpusob jak s tim zit a jak to promenit ve svuj prospech.
Přitom by obecně stačilo ... a to na všech stranách a tedy i u vás ...
- trocha více ohleduplnosti jeden k druhému,
- trocha více mezi lidské slušnosti,
- trocha více respektu k ostatním,
- trocha více nadhledu a tolerance.
Vám vadí, že někdo nabízí službu, po které je poptávka? To by vám taky mohla vadit pekárna, protože z ní cítíte pečivo. A někdo ji provozuje jako čistý byznys a vůbec ne jako altruismus. "Potvora jedna podnikatelská". ;-)
Někomu vadí auta ve městě. Někomu vadí kola a koloběžky. Někomu segwaye. Někomu turisti. Někomu kuřáci. Někomu hlasití sousedi. Někomu zmatení chodci, kteří se motají a nerozhlédnou, komu jdou do cesty.
Jistě, všechno to můžeme zakázat a mít třeba zákazy vycházení a prázdné ulice.
A nebo se budeme snažit o ty body, které jsme napsal nahoře. Že všechny formy dopravy do města patří. V nějaké rozumné míře. A musíme se snažit vyladit všechny potřeby tak, abychom vedle sebe dokázali koexistovat.
Já třeba do práce chci jezdit na mini segwayi. Po cyklostezce a chodníku. Naprosto ohleduplně k ostatním. Ale je to trochu problém, protože někdo kvůli jízdám po Staromáku a Karlově mostě rozhodl, že zákazy chce ideálně celopražské. Naprosto irelevantní rozhodnutí. Které postihuje i ty, kteří by nikdy do úzkých uliček centra ani neměli potřebu jezdit.
Teď někdo bude řešit kvůli bezohledným jedincům koloběžky. Ideálně zas plošným zákazem a vykázáním koloběžek do silnic. Kvůli čemu umře víc lidí, bude víc zranění a víc řidičů to bude otravovat. Ale nějaký aktivista bude spokojený, jak na ty "pancharty" na koloběžkách vyzrál. Já tomu říkám bezohlednost a sobeckost.
Pokud nemám dost bezpečné silnice na spolujízdu aut, kol, koloběžek a jiných prostředků, nemůžu je tam proti sobě poslat.
Což ale ani neznamená, že je svět černobílý a že mám poslat elektroskůtry na chodník.
Jen to vyladění systému musí být citlivé a vyvážené. A ne od zdi ke zdi.
- ohleduplnost není že budu tolerovat překračování dopravních předpisů
- slušnost není ustupovat tomu kdo porušuje předpisy
- respekt není mlčet t tomu kdo porušuje předpisy
- být tomu slepí a ignorovat to není tolerance.
Velice jednoduše narozdíl od MHD by šlo spočítat co z takového provozu půjčoven ebike a escooter má stát. A tohle je jej plamená obhajoba pár jedinců proti většině. Demokratické je ale že menšina se podvolí tomu co zvolí většina.
bezohlednost a sobeckost. je právě dělat z toho že někdo jezdí na Limetce v ceně jízdy uberem ooohromnou službu pro společnost. Nikoliv to je je osobní zájem a pohodlnost.
Tak z MHD ma Praha kolem -10 mld rocne na dotacich, Za sdilene sluzby to bude neco kolem 0 mld, rekl bych.
Placas ruzne naprosto nesouvisejici argumenty, jako bys zkousel co ti vlastne projde... Hlavne aby se chytlo aspon neco.. :-)
Jinak ten tvuj vyklad demokracie je priserny. Ze se nekdo podvoli nekomu jinemu, to je totalita. Demokracie je o tom, ze prava maji vsichni. Dokonce i mensiny. Jestli chces, tak si to muzeme vyzkouset. Navrhuji hlasovani, jestli se mas svliknout do trenek a zatancit valcik s mavatkem v ruce. Pokud bude vetisna pro, tak to pak dej na youtube a sem link. Dikyyy :-)
Zrovna sedlo opravdu koloběžku neodlišuje. Už za hlubokého socialismu se daly koupit koloběžky se sedlem: http://www.starozitnosti-r1.sk/retro-kolobe-ka-socializmus-70-80-roky-11295/
Ja to zase vnimam tak, ze tech vylozene blbe zaparkovanych jsem zase tolik nevidel (pohybuju se po Praze 1, 2, 7). A kdyz vidim nejakou vylozene nebezpecnou, tak ji obcas i presunu ke strane (a vzdycky cekam, kdy se ji rozhouka poplach, ale to jeste nikdy neudelala).
Jako mnohem vetsi problem povazuju ty davy tro(t)lu, co si mysli, ze (elektro)kolobezka je party vec urcena pro spanile jizdy centrem... Doufam, ze se casem povede vymyslet nejakou smysluplnou cestu, jak odlisit takove uzivatele od "legitimnich" (rozumej tech, kteri se potrebuji presunout A->B). A jeden vim hned - kdyz je to podle zakona kolobezka, ale mnohem vic to vypada jako Harley, tak bych to rovnou hazel do srotu... Vlastne nevim, jak mohl zakon zapomenout na takovy detail, ze kolobezka by nemela mit sedlo...
Super vyjadreni ministerstva.
Zakze kdyz nyni sejmu kazdyho nebezpecnyho elektrickyho kolobezkare, tak to bude vpoho, ne?
P.S. Problem je, ze clovek (podnikatel, firma) nenese naklady sveho podnikani. (ale jen cast tech nakladu)
Jak se spolecnost modernizuje, tak je stale vice moznosti prenest naklady a skody na toho, kdo je zpusobuje. Bohuzel, nejvice v tom ted budou branit psychicke bloky...
Spousta napadu na rychle zbohatnuti pomoci internetu a mobilů jde prave opacnym smerem: jeste vice prenest naklady sveho podnikani na nekoho jineho. Takovy ten pocit deti a komunistu, ze jsou TADY nejake hodnoty, ze kterych je mozne donekonecna brat...