zřejmě nelze mít nastaveno více identifikátorů naráz
Určitě nelze mít nastaveno více identifikátorů současně, vždy je aktivní pouze jeden. Což je dost zásadní nevýhoda. Protože In-karta toto omezení nemá, tam mohu mít jak fyzickou kartu, tak obraz této In-karty v mobilu současně a obojí je platné při kontrole. Takže si mohu vybrat, kterým se prokážu. Což u Lítačky nelze. Důvody jsou bohužel pouze výmluvou.
Inkarta je typicky nositel slevy, a vyžaduje se prokázání při odbavení průvodčím. Lítačkou se typicky přímo prokazuje předplatné- jízdné (mimo pražskou MHD) - pokud by měl řidič PID vždy kontrolovat, že předplatné Lítačky patří tomu, kdo mu jej ukazuje (což by se v ten okamžik stalo nezbytností, protože jinak by na jednu Lítačku mohla jezdit celá parta), tak neodjede.
2. 12. 2019, 09:27 editováno autorem komentáře
I in-karta je nositelem jízdenky, takže tenhle argument neplatí. Spíš jde o strach ROPIDu, že revizoři a zejména řidiči příměstských autobusů kontrolují fotografie cestujících ledabyle, takže by tu byl velký potenciál ke sdílení jízdného více cestujícími. ČD evidentně svým průvodčím více věří – a je pravda, že ti jsou naopak často velmi důslední ve zkoumání osobního dokladu, ke kterému je přiřazené jízdné.
Osobně s pouze jednou instancí kuponu nemám žádný problém. Ještě se mi nestalo, že by se mi vybil mobil a možnost přesunu na jiný identifikátor v případě jeho poruchy je jednoduchá a rychlá.
Nejak jsem nepochopil, jak se pak mam kuponem na iOS zarizeni prokazat ridici pri nastupu treba v B pasmu. NFC na tyhle veci nefunguje, takze misto rychleho pipnuti u terminalu si ted bude ridic prohlizet screen? To se ta fronta u nastupu velmi zrychli. Radeji jsem kupon soupnul zpet na kartu.
P.S. Jeste navic je display pri zobrazeni daneho screenu automaticky rozzareny na 100% jasu, coz jiste bude ridici napr. v nocnich hodinach urcite velmi prijemne.
„Ukážete“ QR kód čtečce, stejně jako kdybyste měl v aplikaci koupenou jednorázovou jízdenku. Rychlejší bude NFC, ale to asi iOS neumožňuje.
Pro pravidelné cesty mimo Prahu, kdy jste kontrolován při každé cestě, to asi nebude vhodné. Výhodu vidím spíš pro Pražáky, kteří s sebou nebudou muset vozit kartu, kterou mohou zapomenout – a když je náhodou bude kontrolovat revizor, tak tu zdlouhavou manipulaci s mobilem přežijí.
- jak PID tak spoje ČR nejsou vždy s připojením k internetu
- osoby které kontrolují jízdné nemají vždy online terminály. ( nahrátí databáze do terminálu probíhá před směnou)
-na kontrolu QR anebo kód jízdenky není potřeba online ověření
- u jízdenek svázaných se slevovým dokladem ( ZTP, studentská, Incarta) může požadovat ještě doklad totožnosti
Nebojím se že najednou tolik lidí začne místo karty používat mobil.
1 PID nebo obecně MHD nezahrnuje jen autobusy a státní přepravce
2. vozidlo se nepohybuje vždy v oblasti internetového připojení tedy a: neprokáže se pasažér aplikace není offline b: nezkontrolujete kontrolní osoba protože není online
3. pro "kupón" je podmíněn ještě jiným dokladem stejně bude nějaká karta potřeba.....
Takže ta ironie ...a když je náhodou bude kontrolovat revizor, tak tu zdlouhavou manipulaci s mobilem přežijí.... není namístě protože většina stejně budou tahat kartu. Ono aktivně s více kupony Lítačku už používá víc lidí kteří v Praze nebydlí.....
Martin P.: Tak ještě jednou, pro odbavení a kontrolu není potřeba připojení k internetu. Když bude mít někdo nahraný kupon na mobilu, žádnou kartu tahat nebude.
Doporučuju vám ještě jednou si přečíst zprávičku i komentáře. Neustále reagujete komentáři, které jsou zcela mimo realitu – přitom ty informace v článku i komentářích jsou.