Mobilní aplikace České spořitelny a také Identita občana měly dnes technické problémy. Jejich uživatelé se po několik hodin nemohli do systémů přihlásit. Web a internetové bankovnictví přitom fungovaly bez potíží.
⚙ V současné době dochází k problémům s přihlášením prostřednictvím Identity občana do Portálu občana a datových schránek. Na odstranění problému pracujeme a omlouváme se za komplikace.
— Identita občana (@IdentitaObcana) September 11, 2023
Přihlášení do Portálu občana a do datových schránek se přes státní identitní portál podařilo opravit krátce před 14. hodinou. U banky byli technici rychlejší. Mobilní aplikace George, kterou klienti spořitelny používají jako mobilní bankovnictví, se podařilo zprovoznit zhruba od půl dvanácté.
Co za problémy stálo, banka neupřesnila. Její mluvčí Filip Hrubý ale uvedl, že se nejednalo o hackerský útok.
České banky přitom v posledních týdnech jsou středem pozornosti proruských hackerů ze skupiny NoName057(16). Té se několik dní po sobě podařilo vyřadit postupně z provozu internetová bankovnictví předních peněžních ústavů, jako Komerční banka, Česká spořitelna, ČSOB, Air Bank, Moneta a Fio banka.
Podle telegramového účtu, kde NoName057(16) o svých útocích referuje, však aktuálně útočí na infrastrukturu chorvatských a dánských námořní úřadů a přístavů.