Obchodníci se spotřební elektronikou loni na českém trhu prodali 606 tisíc kusů televizorů. Vyplývá to z celoročních dat o maloobchodních prodejích. Meziročně je to nárůst o šest procent, zvyšuje se přitom obliba přijímačů s připojením k internetu.
Podle údajů Českého statistického úřadu z loňského roku má dosud chytrý televizor asi polovina českých domácností (48,4 %). Tato produktová oblast má tedy ještě prostor pro růst. Zvýšenou poptávku zaznamenala například společnost Datart, kde zákazníci více kupují OLED a QLED televizory a zvýšil se zájem o větší úhlopříčky.
Podle produktového manažera této maloobchodní sítě Michala Nováka se ve statistikách odráží rostoucí popularita streamovacích služeb: „Většina z nás je od mala zvyklá sledovat audiovizuální obsah právě v televizi. Ačkoliv se tedy mnozí postupně odklání od klasického televizního vysílání směrem ke streamingu a online obsahu, samotnému televizoru zůstávají dál věrní. Ukazuje se navíc, že rozmach streamovacích služeb posiluje poptávku po nových chytrých televizích, na kterých je možné obsah streamovat, aniž by k tomu byly potřeba set-top-boxy nebo další dodatečná zařízení.“
Dalším významným faktorem ovlivňujícím tuzemský trh je vzestup čínských výrobců, typicky značek TCL a Hisense. V posledních letech podle tiskové mluvčí Datartu Petry Psotkové úspěšně konkurují tradičním značkám jako Samsung nebo LG.
Samsung však celkově zůstává nejprodávanější značkou televizorů na světě. Podle studie výzkumné firmy Omdia dosáhl v roce 2024 na globálním televizním trhu podílu 28,3 % a udržel si první místo, na němž je nepřetržitě od roku 2006.