Fun fact o Netboxu: vypovězení smlouvy o internetu, je jediný úkon, který nelze udělat přes internet.
Možnosti byly poslat dopis doporučenou poštou anebo stavit se osobně na pobočce. A když už tam teda přijdete, tak to všechno naťukají online na tabletu a podepíšete to stylusem na displej. Prý to tak musí být, protože to mají v obchodních podmínkách, (které si sami napsali a vymysleli). Jakmile chce zákazník odejít tak hází klacky pod nohy. Ale přepsat internet na nájemce, který přijde po mě... to jde samozřejmě bez problémů.
Se Starnetem je to ještě horší. Zaslaný dopis s výpovědí musí obsahovat úředně ověřený podpis. Nebo dojít osobně. Pak vám vezmou hardware, pokud ho máte pronajatý, a teprve poté začne běžet 30denní výpovědní lhůta, během níž už internet nečerpáte (protože jste vrátili hardware), ale ještě ten měsíc ho platíte. Toť otcova osobní zkušenost z letošního roku.
Ono je to taky výsledek snah státu neustále "zlepšovat" postavení uživatelů. Operátor nakoupí materiál za 5k, udělá práci za 1k, tak prostě potřebuje klienta který má instalaci zdarma a platí měsíčně jako oběd v lepší kantýně, holt alespoň dva roky. Husakova novela odebrala možnost na ty prachy klienta uvázat, proto op řeší obstrukcema. Naprosto chápu.
...to je přesně tak jak by to mělo být, doplatit to přesně to, co jsem podepsal, že zaplatím. Samozřejmě pokud operátor neudělal nic špatně.
Ale asi narážíme na rozdílný politický názor :) Ten můj je konzervativní pravice. Což znamená v takto konkurenčním prostředí neplácat o slabší smluvní straně, ale naopak viděti zcela svéprávné svobodné lidi, kteří vědí co podepisují. Třeba že mám net za cenu lepšího obědu v hospodě s úvazkem, než dvou obědů bez úvazku.
Já jsem taky konzervativní pravičák.
Jenže si uvědomuju, že nadnárodní korporát s hromadou právníků versus BFU nejsou rovnocenné smluvní strany. Stejně tak vím, že "konkurenční prostředí" je mnohde spíše špatný vtip. U mobilních operátorů, kvůli kterým hlavně ta novela vznikla, rozhodně.
A taky umím počítat. Takže je mi jasné, že pokud něco bez úvazku stojí X a s úvazkem na dva roky polovic, tak buď jsou smluvní vztahy trvají typicky velmi krátce (což v tomhle byznyse nepředpokládám), nebo operátor na úvazcích bez závazku bere zákazníka pořádně na hůl a z toho vyplývá, že konkurenční prostředí jaksi nefunguje, když to nedokáže srovnat.
Neodvolávejte se se na bandu právníků. Právo platí všude stejně a tady nejde o smlouvu na raketodrom ale jednoduchou věc. Na 90% populace si můžete vybrat 5 lokálních ISP, několik velkých operátorů a několik netů od mobilkářů. Cena je jako lepší oběd.
Souhlasím, naši mobilkáři jsou pakáž, protože ČTÚ neumí nastartovat skutečně tržní prostředí, a když už se o něco pokusí, zašlápne jim to EÚ. Bavíme se o pevném NETu.
A teď přijde šokativní odhalení: Ano operátor se snaží tvořit a maximalizovat zisk, stejně jako to dělá například ČEZ, jak vidíme tyto dny. Náklad na samotný "intrnet" je tak kolem tří korun. Zbytek jsou pronájmy, mzdy, materiál, marketing a a a. Takže tvrzení o dotovaných/nedotovaých platbách je nesmysl.
Že si operátor snaží udělat smlouvu tak, "aby to nebyl provar a zaplatil garantovaně alespoň čistý materiál", je legitimní věc. Cílí se tím hlavně na notorické přecházeče a vychutnávače akcí typu tady půl roku zdarma tady, za půl roku tam. Nikdo tyto klienty nechce.
Proto za násilným "zlepšováním postavení uživatele" stojí spíše levicové politické přesvědčení