Současně o2 nejhorší na co jsem narazil, klamné info při získávání zákazníka, nejvyšší cena - diskriminace menších odběratelů na úkor větších, omezování dat i při běžném prohlížení videa, při zjištění klamu pokuta za odstoupení, i při dodržení časové smlouvy - neskutečné problémy při ukončování smlouvy. Je to nejhorší firma, kterou jsem v poslední době poznal, a divím se, že ještě takto může existovat.
Vypověděl jsem po deseti letech bezproblémového placení v řádných termínech smlouvu za předražené služby O2. závazek tak uplynul 16.3. To jsem na lyžích v Rakousku. potvrdili mi to a nabídli, ať si určím datum ukončení. poslal jsem jim kdy to mají ukončit k 30.3., protože v řádném termínu jsem v na lyžích.
No, co byste čekali: místo v pátek se k tomu dostali až v pondělí a tak mi to samozřejmě vypnuli. no neva. tak jim volám aby to tedy zapnuli, že to má končit 30.3. jo, jo, no problema. A vrátiím se z lyží dnes ráno, 23.3 a ve schránce dopis: "smluvní pokuta na 17 000". Samozřejmě je přesně uvedeno za co: za porušení podmínek v odstavci bla bla bla smlouvy. v něm se píše, že třeba proto, že neplatím.
Rozšíření pohledu na "problémového klienta, který si zaslouží pokutu 17 000": dva měsíce předcházející ukončení smlouvy, tedy leden, únor, březen mi volali neustále jejich prodejci a snažili se mě zlanařit na všechny možné další výhodné nabídky a tarify. nevím proč, možná proto, že jsem byl deset let spolehlivě platící jejich předražené tarify. pak tedy mohu tu pokutu interpretovat jenom jako POMSTU ZA UKONČENÍ SMLOUVY, protože jim rozhodně nic nedlužím a jestli jsem něco porušil, tak to byla nějaká formalita vyplývající ze záměrně komplikovaně formulované závazky ve smlouvě.
Nemusím být ani právník abych věděl, že pokuty za porušení se dají vymáhat pouze pokud je jednoznačné, že pokutovaná strana záměrně něco porušila nebo nesplnila závazek. TADY TA FIRMA MÁ NASTAVENY AUTOMATY NA POKUTOVÁNÍ KLIENTŮ NA ZÁKLADĚ NESHOD FORMÁLNÍCH PARAMETRŮ - VYSTAVUJE POKUTY AUTOMATICKY. to znamená, že než vám ji pošlou, tak nezjišťují, jestli jste opravdu něco porušil, stačí aby se sešla v informačním systému událost 1 a událost 2 a nesouhlasilo datum 3. Automat vygeneruje pokutu a spočítá jí v tomto případě na základě toho, že jsem se asi zavázal s nimi zůstat dalších 24 měsíců a 30 rovnou závazek zrušil.
TO NENÍ IDIOTISMUS, TO JE SYSTÉM - mají systém prokazatelně nastaven tak, aby generoval pokuty i v nejistých případech, na hraně. to se může zdát jako "neklientské chování", ale myslím že to spíš porušuje nějaké zákony.
Ahoj,
pokud chcete změnu k lepšímu doporučuji mobilního operátora Laudatio. Služby bez závazků a férové jednání.
Více informací naleznete na www.laudatio.cz
Mate ovsem ve vasi uvaze zasadni nedostatek, to automaticke prodluzovani (o dalsi 2 roky) si operatori do smluv dali sami - bez souhlasu zakazniku, ovsem s tim, ze pokud smlouvu vy neukoncite (do 3 mesicu), ze to povazuji za souhlas. Coz je zcela nehorazne a i jen toto samo by v normalni zemi stacilo na odebrani vsech licenci.
Ono to dává smysl: virtuální operátoři mají méně zákazníků a jsou v plně konkurenčním prostředí (mezi jinými virtuálními operátory; s velkými si moc nekonkurují). Takže se k zákazníkům nechovají jako zmrdi, tedy jako O2, T-Mobile a Vodafone.
Velcí (= síťoví) operátoři totiž víceméně přepustili trh se soukromými uživateli virtuálům a zaměřují se na firemní a státní sféru. Ve vztahu k virtuálním operátorům i soukromým zákazníkům vytvořili takový kartel, že ten medellínský je proti tomu čajíček.
A, jdu si uvařit Earl Grey :)