Nejsledovanějším pořadem roku byla pohádka, ČT vyhrála u diváků 15+

1. 1. 2024

Sdílet

Televize - diváci Autor: Depositphotos

Česká televize se s průměrným celodenním podílem na sledovanosti 29,88 % stala pošesté v řadě nejvyhledávanějším tuzemským televizním vysílatelem. Nadprůměrný výsledek zaznamenala v roce 2023 i v hlavním vysílacím čase, kdy podíl na sledovanosti dosáhl na 30,20 %. 

Dařilo se i tematickým stanicím, Déčko mělo v roce 2023 nejlepší výsledek od začátku vysílání. Nejsledovanějším pořadem roku byla štědrovečerní pohádka Klíč svatého Petra. V seriálové tvorbě dominovala minisérie Docent.

„Pošesté v řadě vložili diváci svoji přízeň do České televize. To, že jsme se stali nejsledovanější skupinou televizního trhu je pro nás velká pochvala, ale současně i závazek. A my ho bereme skutečně vážně. I v nadcházejícím roce se tak diváci budou moci těšit na premiérovou dramatickou i zábavnou tvorbu, kvalitní zpravodajský a sportovní servis, ale také na kulturní, dokumentární nebo dětské pořady,“ konstatoval generální ředitel České televize Jan Souček.

S náskokem více než dvou procentních bodů na komerční vysílatele se v cílové skupině diváků 15+ stala Česká televize lídrem trhu pošesté v řadě. „Mimořádně se dařilo jak stanici ČT1, tak i ČT2, která si připisuje nejlepší výsledek od roku 2017,“ sdělila tisková mluvčí Vendula Krejčová.

Česká televize odvysílala šest nejsledovanějších pořadů roku. Diváky ČT1 nejvíce bavily pohádky, ta štědrovečerní se stala jak nejsledovanějším pořadem ČT1, tak i nejvyhledávanějším v rámci celého televizního trhu, celkem si ji pustilo 2,96 milionu diváků 4+, při podílu na sledovanosti 60,95 %. 

Na druhém místě se umístila koprodukční pohádka z 25. prosince Tři zlaté dukáty s 2,42 miliony diváky 4+, při podílu 50,96 %. 

Nejvíc sledovaným dramatickým cyklem byla minisérie Docent s 2,1 miliony lidí u obrazovek. Diváky prvního programu bavilo i Místo zločinu České Budějovice, Volha, druhá řada Kukaček, Oktopus nebo dvanáctá řada taneční soutěže StarDance, která vyvolala mezi diváky největší ohlas od druhého ročníku v roce 2007. Celková průměrná sledovanost poslední řady dosáhla na 1 milion a 619 tisíc 15+, při podílu 41,74 %.

Nadprůměrný zájem na ČT2 zaznamenaly cykly vlastní tvorby, jako Modrá krev III, se sledovaností 544 tisíc diváků, dále Příběhy starých hospod nebo Stopy Járy Cimrmana a solitérní dokumenty Jaroslav Hašek, skutečný a neznámý a Černí Češi. Úspěch také registrují zahraniční akviziční filmy v rámci víkendového vysílání.

Ze zpravodajství si nejlépe vedl servis při mimořádných událostech, jako například při prezidentské volbě, inauguraci prezidenta, korunovaci britského krále Karla III. nebo při tragických událostech předvánočního období. 

„ČT24 zaznamenala nárůst sledovanosti oproti předcovidovým letům 2014–2019, dosáhla tak na podíl sledovanosti 4,44 %. Události na stanicích ČT1 a ČT24 v průměru sledovalo 800 tisíc diváků, při podílu na sledovanosti 26,72 %. Události jsou také jedinou zpravodajskou relací, která si ve srovnání se stavem před deseti lety dokázala udržet stejný zájem diváků,“ poznamenala mluvčí.

Meziročně opět nejvíce rostlo Déčko, sledoval ho největší počet diváků od začátku vysílání v roce 2013, podíl na sledovanosti dosáhl na 30,50 % ve skupině 4–12 let. Déčko dosáhlo i vyššího podílu sledovanosti u starších dětí 10–12 let, celkem více než 18 %, což je suverénně nejvíce od začátku vysílání. 

„Podíl na sledovanosti celé České televize se u dětí 4–12 let v čase mezi 6:00 a 20:00 hodin vyšplhal na hodnotu 41,94 %, což je nejvíce od roku 1997,“ dodala mluvčí ČT.

Art pak zaznamenal druhý nejlepší výsledek od spuštění stanice, nejvíce diváků přitáhl Korunovační koncert pro Karla III.

Česká televize se stala nejsledovanější skupinou na trhu i 31. 12. 2023 při podílu na sledovanosti 40,78 %. 

Silvestrovskou Všechnopárty sledovalo 1,11 milionu diváků 15+, při podílu na sledovanosti 29,61 %. Druhým nejvyhledávanějším pořadem na ČT1 byl pořad Silvestr – pořád nás to baví, který vidělo 1,08 milionu diváků 15+, při podílu na publiku 32,93 %. Silvestrovské vydání zábavné show Zázraky přírody si pustilo 930 tisíc diváků.

Zdroj dat: ATO – Nielsen, 1. 1. 2024, živá v TV + TS0–3, ke dni 1. 1. 2024

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).