A stalo se někomu něco? Chtěli jsme včera zaplatit fakturu, web KB nešel, tak zaplatíme dnes... Stane se...
Určitě není dobré brát útok na lehkou váhu a bude fajn, když se banky poučí a příště budou lépe připraveny (pokud se připravit lze, což úplně nevíme), ale zároveň mi přijde zbytečné dělat z komára velblouda. Trochu nadhledu prosím. :-)
Pohybuji se v byznysu přes 25 let (menší firma s ročním obratem v rádu nižších desítek miliónů Kč) a nepamatuji si jediný případ, kdy by někdo z našich dodavatelů řešil zpoždění platby v řádu jednotek dnů. Natož aby marginální zpoždění řešil formou penále či smluvní pokuty…
Někdo jiný samozřejmě může mít jiné zkušenosti – moje však je tato a nemyslím si, že by byla nějak výrazně výjimečná…
Dle mé zkušenosti na 99 % projevil. :-) Občas sice ještě někde na úřadě stále narazíte na „blbce s razítkem“, ale v naprosté většině případů se lze s úředníky normálně domluvit. Udělení pokuty je pro ně práce navíc, do které se nepohrnou – nota bene v tomto případě, kdy šance pokutovaného na úspěch při odvolání je poměrně slušná…
Naše úřady nefungují úplně ideálně, o tom žádná – ale jejich fungování rozhodně není tak strašné, jak je všeobecně vykreslováno.