To sice ano, ale jakmile vozítko přistane na měsíci, tak se zjistí že nemá nahraný software a jedna se o plastový prototyp, protože ten ostrý zůstal v cechach... a nepřišly gumicky:)
Děkuji, typicky český bordel nechci v mezinárodním měřítku prezentovat... V českých firmách jen nejhorší zkušenost z řízením projektu. Němci sice mají sice byrokracii a Ordnung, ale funguje to.
V cechach není zodpovědnost na místě, neboť není ceněna - zaplacena nebo oceněna nadřízeným. Čech je blb co když nemá přesné nářadí, tak místo toho aby skončil práci a čekal než ho dostane, tak stráví týden aby to udělal nepřesně neboť se bojí že ho vyhodí.
Ordnung nefunguje, podívejte se na Německo jak dnes z Ordnungu rychle sklouzává do bordelu. Je to logické, statické řízení, jaké aplikují Němci vzešlí z byzantské kultury, není schopno rozpoznat, že došlo ke změně a končí tak, že v rámci toho Ordnungu slepě následuje vyhaslý trend. Viz falšování emisních testů Volkswagenem. Tak končí všechny hezké řečičky o němectví, sprostým podvodem. A není to podvod jediný, dalším bylo nedodržování paktu stability, porušování mezinárodních dohod o uprchlících a další. To slavné Německo dodržuje vždy jen to, co se mu hodí. Je to nesolidní partner.
Ale jinak chápu vaše nepochopení okolní Evropy, protože zbytek Evropy patří do jiného, dokonalejšího civilizačního okruhu, k latinské civilizaci. Kde se používá dynamické řízení, ne statické.
Jinak ČSAV produkuje vlastní úspěšné družice desítky let.
U toho Čecha není ani tak problém, že to zkouší udělat jinak. Tam je problém ten, že nikomu nic neřekne. Naprosto běžný výjev: linka stojí a jeden z dělníků si tam s něčím hraje. Na dotaz co se děje je odpověď, že se zasekl automatický šroubovák. Dvě zásadní otázky:
1. Komu jste to hlásili? Odpověď: nikomu
2. Jak dlouho už ta linka stojí? Od snídaně
Proto je u nás běžné, že projekt nebo dodávka už jsou vlastně dávno v pr*eli, ale vedení o tom ještě neví, protože to nikdo nenahlásil. Němci nás za tohle nenávidí, protože neumí pochopit, proč nikdo problém včas nehlásil. Mají celou záložní linku, kterou mohou do týdne dovézt a zprovoznit. Takže můžou nahradit vadné stroje nebo dokonce v případě potřeby zdvojnásobit na čas výstup (teoreticky, Čech na přesčas nepřijde). Jenže to je prd platný, když jim Čech teprve dva dny po tom, co měla dodávka odjet, oznámí, že se před měsícem porouchal jeden stroj a nepodařilo se ho opravit. Proto nám neradi dávají strategické zakázky. Jsme šikovní a vynalézaví, ale není na nás spoleh. Když se něco pokazí, tak to tutláme. Nechceme být posly špatných zpráv.
Projevuje se to třebas i v dopravě: jste v Brně, vlak už měl jet před 15 minutama. Co bude na ceduli za zpoždění? Bude tam psáno 20 minut. Přestože ten vlak ještě nevyjel z Břeclavi.
Chtěl jsem panu ekonomovi blíže vysvětlit to co jsi vysvětlil. Že vtip není v tom že bychom nezvládli za pár susnu udělat perfektní stroj s geniálním řešením. Je to právě o organizaci větších projektu. A tomu spolehnutí se.
Ono jde ale I o špatně vedení zaměstnanců od začátku v cechach. Rozbil se šroubovák - kdo srouboval? Franta? Nechat nahradit nebo vyhodit. Takhle uvažuje typicky cech. Pro Němce je drahý pracovník a pokud neudělá velký průšvih tak na pětku se nekouká. Čech se nespoleha na šéfy. Je vychovavan v ukrajinskem duchu: šéfové ti to akorát dají sezrat- takze zapirat a pokusit se spravit to sám. A takhle bychom mohli pokracovat. Chybí ti šroubovák a používáš ten co sis přinesl z domova? Šéf ti nechtěl koupit multimetr a tak používáš svůj? Další s typických cechismu.
Volá šéf mimo pracovní dobu zaměstnanci aniž by tento měl smluvně standby/ oncally? A hnup český zaměstnanec to vezme... To je něco co by si Němec v životě nedovolil.
A mohl bych dále pokracovat...
Výsledky Německa tomu ale neodpovídají, žijí na dluh, organizují nesmyslné často monstrózní projekty, jejich zdánlivý úspěch je financován podhodnoceným kurzem eura pro Německo. To vše jsou známé bolesti byzantské civilizace, která přeceňuje význam byrokracie, což vede ke stagnaci a nepřizpůsobivosti. Bez Mittleleuropy a eura by dávno zkrachovali.
Většina komponent pro Německo se vyrábí v Číně, bez německého Ordnungu a nikomu to nevadí. To jen Němci potřebují na všechno návody, ostatní se obejdou. Německá snaha vnutit všem okolo byzantskou kulturu dříve nebo později povede k ozbrojenému konfliktu.
Všechny zdroje mají být v rovnováze, existuje optimální rozdělení zdrojů, které hledá trh.
I schopnosti byrokracie jsou jedním se zdrojů, taky musí být optimální. Pokud jsou schopnosti byrokracie příliš velké, vynakládají se zdroje neoptimálně, protože je pak možno realizovat i projekty, které svou velikostí neodpovídají reálným potřebám a narušují optimální rozdělení zdrojů.
Dochází pak k nežádoucí synchronizaci, která rozbíjí přirozené optimalizační algoritmy, přílišná organizace kolektivu vede na ztrátu kolektivní inteligence. A to se přesně děje v Německu. Pak přijde něco jako lapsus s uprchlíky a není síly, která by Německo strhla ze špatného směru a to bude díky tomu muset zaniknout.
Ovšem na začátku, pokud ještě jde vše dobře to vždy v přebyrokratizované společnosti vypadá krásně, existuje Ordnung a tomu je podřízeno vše. Ordnung je ale prvním příznakem toho, že to nefunguje. Později nastává, že ten Ordnung je umělý, míjí se s realitou více a více. Je třeba více a více regulací, aby se ten rozpor zakryl. Proto EU, díky německé přebyrokratizované byzantské civilizaci vede k rozpadu.
V organických strukturách, jako je třeba les, žádný Ordnung neexistuje, a přesto, nebo právě proto, organismus lesa využívá dostupné zdroje optimálně.
Přesně.
Předpokládám, že na roveru z čínských komponent bude co největší modrý obdélník se žlutými pěticípými hvězdami a pod ním nápis: "Financováno z evropských fondů."
Dále bude vozítko z Měsíce přenášet přes BTS, vyrobenou v Číně, záznam projevu soudruha Junckera, uložený na flash chipech od Samsungu. Nakonec ještě Abdul Hassan z téhož záznamu zapěje Internacionálu.