A teď, teď je ten čas na to, aby se vydavatelé spojili a nabídli svým čtenářům takový prohlížeč, který bude kvalitnější než ten, co vytváří chrome. Ať jim dají argumenty pro to, aby prohlížeč změnili. Google začal s prohlížečem od píky a to, že je dominantní prohlížeč, je jen díky tomu, že do toho dal spoustu energie a peněz.
Nastesti zde mame regulaci trhu, ktera chrani svet pred tim, aby zde vznikl monopol jedne firmy o coz se posledni roky ten kdysi hodny google snazi. neni mozne, aby firma, ktera si vybuduje pozici silnejsi nez vlady rozhodovala jak ma fungovat byznys tim, ze proste jednak neumozni vznik konkurence a jednak diky tomu, ze ma monopolni postaveni urcuje jak ma fungovat svet.
Chapu, ze mnozi lide potrebuji silne lidry, kteri rozhoduji za nas, vidno napr. v Rusku ci KLDR, ale uvedom si, ze ve finale je takove chovani neakcpetovatelne.
A je dobre, ze postupne dochazi k regulaci Google a verim, ze prijde okamzik, tak jako u Microsoftu, ze bude Google nucen se rozdelit a vytovrit entity, na sobe zcela nezavisle. Coz bude jediny logicky a spravny krok.
Google nezačal s prohlížečem od píky. Postavil ho na enginu WebKit (dnes používá Blink, což je fork WebCore, součásti WebKitu), který vyvinula firma Apple z komponent KHTML a KJS z linuxového desktopového prostředí KDE. Podílely se ale i další firmy, včetně Googlu. Také na enginu Blink se podílí víc firem. KHTML pochází z roku 1998, kdežto první verze prohlížeče Chrome přišla až o 10 let později.
Klíč úspěchu prohlížeče je především v agresivním marketingu. Jednu dobu byla reklama na Chrome úplně všude a důležité bylo vymezování se vůči Internet Exploreru, který působil jako neohrabaný a špatně fungující, což byla do značné míry pravda. Ovšem reálně Chrome ukusoval i z podílu Firefoxu a téměř kompletně ho vytlačil, zatímco Microsoft zahodil IE a u svého nového prohlížeče Edge rovněž přešel na Blink, čímž si ušetřil dost práce a mohl se věnovat agresivnímu tlačení svého prohlížeče ve Windows. Dnes díky tomu Chrome nemá tak drtivý podíl jako kdysi IE.
Šel jsem do kina na film. Předpokládal jsem, že jdu JENOM na film. Teprve po začátku jsem zjistil, že nepromítají JENOM film, přestože jsem měl zájem JENOM o film a z ničeho nevyplývalo, že by se mělo promítat něco jiného než JENOM film.
Pane Chytrý (předpokládám Čechu, jak jinak), prosím poraďte:
1. Jak jsem se měl v tu chvíli domoci svého práva nebýt nucen do sledování něčeho, co vidět nechci a nemám ani povinnost?
2. Jak jsem se měl dopředu dozvědět, že nebudou dávat JENOM film, kde jsem udělal chybu?
Moc vám, pane Chytrý, děkuji za cenné rady.
P. S.: Od té doby jsem v kině nebyl.
Chrome vyrostl díky tomu, že před 10 lety atakoval spolu s dalšími výrobci prohlížečů Microsoft, který svůj Internet Explorer předinstalovával jako jediný prohlížeč na Windows. Díky tomu měl tehdy Microsoft dominanci, kvůli které se na něj všichni ostatní stěžovali u Evropské komise. O deset let později je Google s Chromem ve stejné pozici, tvrdí, že jeho předinstalace Chromu v Androidu a všude možně je v pořádku a že s Microsoftem před 10 lety to vůbec není podobné. A protože Google umí dělat PR, tak si navíc ještě spousta lidí myslí, že Chrome je vlastně nejlepší a že si to všechno oddřel jen a jen kvalitním produktem. Boží.
Tohle neřeším. Mám Firefox, jedu pod Ubntu, ochranu mám nastavenou na Přísnou, všechny cookies zakázené, kromě webů, kde jsou opravdu potřebné a kde je mám individuálně povolené, (cookies třetích stran zakázané bez výjimky všude), nastavené anonymní prohlížení, serverům sděluji, že nechi být sledován a historie se maže automaticky, jakmile běh Firefoxu ukončím. V doplňcích nainstalovaný uBlock a klídek. Žádné debilní reklamy, žádné otravování nevyžádanou poštou, žádná otravná volání, ani SMS, prostě vím, co nechci a tak to také mám. A co je v prohlížeči povoleno, nebo zakázáno, nemusím řešit, moje osobní nastavení má přednost.
Muzes nam sdelit z jakeho zarizeni pises tento prispevek? Ja jen ze by mne zajimalo, jaky vyrobce mobilu/tabletu ci pocitace, notebooku ci komponent ze kterych to mas nepouziva reklamu?
Dale kdyby ses mohl podelit, jake auto/kolo/motorku mas, ze na ni nedela vyrobce reklamu?
Klidne muzes pridat i jine tipy. Treba na domaci spotrebice, na ktere neni reklama...
Nebo ze ty si jen tak trosku vymyslis co?
Chodit někam dobrovolně s tím, že jedinou podmínku k užívání obcházím svědčí o morálních hodnotách lidí.
Pokud mi vadí, co tam je, tak tam prostě nejdu. Pokud tam jdu, akceptuji co tam je, byť se mi ty reklamy nemusí 100x líbit. Jakékoli omluvy, že "být toho méně.." v tom nehrají roli. Slušný člověk prostě akceptuje pravidla druhých.
A ani milion výmluv na tom nic nezmění.
Tak důležité je, že vykáš, abys jakože ukázal jak jsi ten lepší a já ten "hloupý".
Každopádně ti třeba neřekli, že zhasnou...
Nicméně to, jak se snažíš působit chytře trochu degraduje to, že uzavíráš smluvu aniž si přečteš naprosto běžně dostupné podmínky, které tu službu definují. A svou lenost hážeš na druhé. Ano, je to dlouhodobý problém, že lidé smlouvy nečtou a pak se díví k čemu se zavázali.
Takže pro příště abys nemusel působit jako hloupý a nejen v anonymní diskuzi na internetu, čti smlouvy, které "podepisuješ"... tam to totiž je..
4. Představení
4.6 Provozovatel je oprávněn před zahájením představení promítat v sále multikina reklamní sdělení v libovolné délce a formátu.
Takže co tam máš dál?