 
Jan miksa: v celé EU platí jednotný zákon o reklamě a ten omezuje reklamu na 12 minut během jedné hodiny. Tedy není možné, aby Nova vysilala reklamu každých 20 minut po dobu deseti minut. Problém v Česku, ale nejen v Česku, ale i třeba v Německu nebo Rakousku je self promo které se ale nepočítá jako reklamní break a tudíž není regulován. Zatímco v některých zemích je reklamní break před a po reklamě max 30 sekund, u nás nebo na Slovensku či v Německu jsou to až tři minuty. Když se k tomu připočtou čtyři minuty reklam, je to sedm minut. Nejkratší self proma má Mediaset, průměr je 20 sekund. Krátká self proma má také skupina TF1. Takže se na první pohled může zdát, že mají i kratší reklamy.
 
Reklamu beru jako nutné zlo, kterému se nelze vyhnout. Komu reklama vadí, ten už dávno používá VOD nebo rekordér, v obou případech je ovšem nutné čekat do skončení pořadu v lineárním vysílání. Pokud se ale podíváte na západ, tak tam sice reklama je a to i na veřejnoprávních TV, reklamy je ovšem řádově méně než má naše TV NOVA. Třeba včera francouzská TF1 cca 2.5hodinový přenos The Voice přerušila 3x 8minutovým reklamním blokem, což je ještě v normě, TV NOVA by tam nacpala reklamu každých 20 minut a ještě by byl celý pořad o hodinu delší. Tady ale ekonomicky nedává smysl že vysílací práva kupují převážně komerční TV žijící z reklamy, přestože by pro placenou TV neměl být problém nějakou komerčku přeplatit
 
Na další epizodu nemusím čekat X dní. To docela pobavilo. A kde jste takovou možnost viděl? Nevím jak Netflix ale ve většině VOD služeb frekvence zveřejnování nových epizod kopíruje vysílání v lineární TV, a to ještě s tím že seriál nikdy není dostupný celý, takže když se objeví pátý díl tak první dva už dostupné nejsou a to jsem vyžkoušel VTM Go, TV Vlaanderen, MYTF1 i zmíněný Netflix. Problém Netflixu je stále stejný, a to naprosto nedostatečný katalog oproti lineární TV
 
Superdatel: já při sledování reklamy rozhodně netrpím. Já trpím když mně bolí zub nebo ucho. Řekněme, že nejsem až tak rozmazlený, abych řešil pět minut reklam během půl hodinky. Ano, je to volba, ale stejně časem začne reklamy dávat i Netflix (například), protože ceny jdou nahoru a divák sám vše neutáhne, zvlášť o to víc se to projeví po pandemii. Už nyní například kanály Sky Cinema vysílají reklamu. Jenže na západě od nás si diváci zvykli na to, že bez reklamy to nejde a nedělají takové caviky jako divák z východu, kterej si ani po 30 letech svobody a kapitalismu stále na reklamu nezvykl a nechápe, že reklama je potřeba, protože je součástí cyklu ekonomiky.
 
Net: mně reklamy v zásadě nevadí, protože jsem inteligentní a vím, že je reklama potřeba, aby se televize uživily a my diváci ušetřili tisíce korun ročně které bychom jinak museli platit. Nicméně co se týče Netflixu nepopírám, že si své uživatele najde, ale na mě je to předražené a nabídka zdaleka není tak skvělá jak se prezentuje. HBO je podle mně lepší.
2. 5. 2021, 14:22 editováno autorem komentáře
 
Pokud člověk umí jazyky a používá kvalitní VPN, tak se tam toho dá najít podstatně víc, ale všechno tam zdaleka nebí ani tak, takže záleží na vkusu. Výhodou oproti TV je absence reklam a to, že si pustím seriál kdy chci a na další epizodu nemusím čekat x dní.
Za mě největší problém Netflixu (kromě limitované nabídky) jsou mizející filmy a seriály, katalog se aktualizuje a kvůli právům nebo nízké sledovanosti toho dost mizí, to se mi moc nelíbí, tím spíš, když si něco najdu a další týden to tam už není.
Ale celkově jsem spokojen, funguje to pro mě lépe, než obdobné služby.
 
Jsem si včera přes Vodafone koupil předplatné Standard (Netflix) ze zvědavosti a vůbec nechápu, co na tom Netflixu vidíte. 50% filmů najdete na běžných tv kanálech po celý rok, asi 40% jsou originály Netflix které ale až na vyjímky nejsou kdovíjak kvalitní a jen 10% jsou opravdové trháky z poslední doby. Je pravda, že je tam toho moc, nabídka je vskutku velká, ale já bych si vybral tak tři věci. Mnoho povyku pro nic.
 
To už je ale lepší nemít Netflix vůbec a spoléhat se na běžnou TV která má mnohonásobně větší katalog pořadů. Netflix by tak ztratil svojí jedinou konkurenční výhodu a to nelinearnost ale řeknu to radši znovu, bez dostatečného množství pořadů v katalogu to nepůjde. Vyhledávač pouze uhýbá vlevo a vpravo aby vůbec něco našel. Ale ta myšlenka diskuze s ostatními na internetu je zajímavá, na Facebooku nebo Twitteru se u mainstreamu mnohdy vlákno najde.
 
K dokonalosti zbývá už jen poslední krok: pouštět videa v předem stanoveném čase všem uživatelům společně, aby si později, až se setkají, mohli sdílet dojmy o tom, co viděli. Taky by mohli začít vydávat časopisy, ve kterých by byly týdenní časové plány jednotlivých pořadů, aby se lidi měli na co těšit a mohli si naplánovat pobyt před Netflixem. Jsem přesvědčen, že by šlo o zcela inovativní koncept domácí zábavy, který nemá obdoby. :D