Brněnské herní studio Madfinger Games vydalo 30. dubna v předběžném přístupu (early access) svůj nový titul Gray Zone Warfare. Hra se od té doby drží na pozici nejprodávanější hry na Steamu. A firma uvedla, že se během dvou dnů podařilo prodat 400 tisíc kopií.
Pro Madfinger jde o značný úspěch. Studio se v minulosti soustředilo na akční hry pro mobilní telefony (Shadowgun nebo Dead Trigger). Gray Zone Warfare je jejich prvotina dělaná čistě pro osobní počítače za využití Unreal Enginu 5.
Madfinger Games z mobilního byznysu vystoupili. Práva na jejich tituly loni koupil severský obr Embracer Group. Brněnské studio získalo další kapitál na vývoj Gray Zonu. Prostředky v roce 2021 poskytla i čínská společnost ByteDance provozující TikTok, která za pět milionů eur získala minoritní podíl.
Velice hrubý výpočet: Gray Zone nabízí několik edic, přičemž ta nejlevnější vyjde na 34,99 eur. Při 400 tisících prodaných kopiích to dělá 351 milionů s tím, že se pravděpodobně neprodaly pouze základní edice, takže číslo bude vyšší. Na start v early accessu je to solidní.
Šéf studia Marek Rabas nicméně nedávno na X shrnul, kolik studio z prodejní částky skutečně dostane. Z 35 dolarů je to po odečtení daní, poplatku Steamu a platbě za licenci Unreal Enginu celkem 17 dolarů. Z toho je nutné zaplatit lidi, servery, anti-cheat a tak dále.
Gray Zone Warfare navazuje na tradici českých realistických vojenských akčních her jako jsou Operace Flashpoint, Arma, Vietcong nebo Hidden & Dangerous. Jde primárně o multiplayerový titul podobný Escape from Tarkov, kde ovládáte vojáka soukromé armády, se kterým je nutné plnit mise na otevřené mapě, domlouvat postup, řešit přežití a podobně. Implementována je například realistická střelba. Hra je dobře popsána v tomto rozhovoru s autory.