Nova získala ocenění za HbbTV, nejlepší inovace je od ZDF

10. 11. 2022

Sdílet

Social TV v HbbTV na Nově Autor: TV Nova

Televize Nova získala dvě ocenění za své projekty v oblasti interaktivního vysílání HbbTV. „Začínala skoro z nuly, ale teď je z ní přední průkopník této technologie,“ uvedla porota.

Ocenění HbbTV Awards se udílela v závěru prvního dne mezinárodní konference HbbTV Symposium v Praze. Kromě pěti produktových kategorií udělovala porota také cenu pro nováčka roku. Zástupci členských firem HbbTV Association dále hlasovali pro držitele ocenění za individuální přínos oboru.

Televize Nova zvítězila v kategorii reklamních řešení s produktem Max Reach. Díky němu mohou inzerenti oslovit přes HbbTV diváky, kteří neviděli klasický reklamní spot v běžném vysílání. „Je to jednoduchá myšlenka s velkým dopadem,“ konstatovala porota. Česká komerční televize se stala také nováčkem roku.

S nejlepší inovací přišla německá ZDF. Vymyslela funkci Highlightplayer, díky níž mohou sportovní fanoušci při zpětném sledování přenosů přeskočit na klíčové momenty – například góly. Buď si je mohou vybírat u konkrétního utkání anebo se podívat na kompletní přehled ze všech zápasů odvysílaných ZDF.

„Žádný fanoušek nechce při velkých sportovních událostech prošvihnout nejlepší okamžiky, a tato služba tomu skvěle vychází vstříc,“ myslí si porotci.

Nejlepším nástrojem pro vývoj HbbTV aplikací se stalo TVium. Další ocenění si odnesl produkt KineMediaCert, jenž je určený ke snadnému certifikování kompatibility služeb a produktů se standardy HbbTV. Cenu za nejlepší propagaci získala španělská služba LOVEStv, společný HbbTV projekt veřejnoprávní RTVE, Atresmedia a Mediaset España.

Ocenění za individuální přínos oboru si odnesl Klaus Merkel z braniborského rozhlasu a televize RBB. „Podporoval HbbTV už od skromných začátků technologie a pokračoval v tom i tehdy, když zrušili jeho původní působiště, Institut vysílací techniky (IRT). Kdo jiný by měl takovou cenu dostat, když ne on,“ uzavřela porota.

Mezinárodní porotci posuzovali 35 přihlášených projektů z devíti zemí.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).