Nova má předběžné opatření proti Skylinku, který vysílá její programy na Slovensku

22. 7. 2018

Sdílet

Skylink Autor: M7 Group

Pražský městský soud vyhověl návrhu televizních skupin Nova a Markíza a vydal dvě předběžná opatření proti společnosti M7 Group, která v Česku a na Slovensku provozuje satelitní platformu Skylink. Řízení se týká neoprávněného šíření FTA stanic TV Nova na Slovensku a FTA stanic TV Markíza v Česku.

Na základě těchto předběžných opatření musí skupina M7 zablokovat přístup ke zmíněným televizním programům u dekódovacích karet umožňujících uživatelům přístup k obsahovým službám platformy Skylink. M7 Group také nesmí slovenským divákům nabízet a prodávat dekódovací karty umožňující přístup k volně šířeným stanicím skupiny TV Nova.

Obdobné předběžné opatření platí i pro televizní programy televize Markíza u dekódovacích karet pro Českou republiku. Obě televizní skupiny také pohrozily, že pokud bude společnost M7 Group postupovat v rozporu s vydanými předběžnými opatřeními a bude pokračovat v nelegální distribuci televizních stanic mimo licencovaná území, obě televizní skupiny podniknou veškeré právní kroky k vynucení rozhodnutí soudu a ukončení nelegální distribuce jejich stanic prostřednictvím platformy Skylink.

Podle Štěpána Peichla, ředitele právní sekce televize Nova, je jednání Skylinku naprosto překvapující. Máme uzavřeny platné smlouvy, které omezují distribuci volně šířených stanic skupiny Nova na Českou republiku a stanic televize Markíza na Slovensko, jak bylo dohodnuto rovněž s řadou dalších distributorů před dvěma lety, uvedl Peichl.

Podobné předběžné opatření získala už v červnu i televize PrimaProhlašujeme, že provozovatel česko-slovenské satelitní platformy Skylink, společnost M7 Group, neporušuje žádné zákony ani sjednané smlouvy. Rozhodnutí soudu o předběžném opatření budeme komentovat poté, co nám bude doručeno oficiální cestou, což se zatím nestalo, uvedl tehdy pro DigiZone mediální zástupce firmy Marek Němec.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).