Když si na schránku vylepím nápis REKLAMY NE! musí to roklamáři respektovat. Na telefonní číslo nápis takto vylepit nejde, takže zákon by měl povolit telemarketing jen na ta čísla, která si to výslovně přejí a dají to, např. v internetová samoobsluze, zaškrtnutím příslušného políčka jasně najevo. Dnes to funguje tak, že, aspoň u Ouvej tů tů,telemarketing v samoobsluze zakázat nejde, musíte se dovolat operátora, ten sice telemarketing zakáže, ale jakmile navštívíte samoobsluhu znovu, zákaz se ihned automaticky zruší a nikdo vás o tom neinformuje, musíte podstoupit martyrium s dovoláním se operátorovi znovu. To je opravdu takový problém dát do samoobsluhy další kolonku s názvem telemarketing, tu defaultně nastavit na ZAKÁZÁNO a dát na výběr, zda povolit trvale, nebo dočasně (týden, měsíc, rok)?
Co je na tom nesmyslného? Až budu toužit po tom, aby mi volal kdejakej hejlula v neděli v poledne k obědu s nabídkou investicí do finančních derivátů, zázračných hrnců nebo shitů z "chráněné dílny", tak si zveřejním číslo. Do té doby ať mi nikdo, komu jsem neudělil souhlas, na "náhodně vygenerované" číslo nevolá.
To povolení má, stejně jako současná možnost zákazu, dost nesmyslnou podmínku. Musíte své číslo, jméno a možná i něco dalšího zveřejnit v oficiálním veřejném telefonním seznamu (Zlatých stránkách?) a tam teprve může být vyzmačena ta možnost, dnes opt-out, podle návrhu opt-in.
To jednak skoro nikdo neudělá (proč taky) a pak nastanou problémy s předplacenkami a čísly ve firemní síti.
Než nesplnitelné podmínky, ať to raději zakážou rovnou - ale je otázka, jestli by to nenarazilo někde jinde.