Nový generální ředitel České televize nařídil hloubkový audit

8. 7. 2025

Sdílet

Hynek Chudárek Autor: Česká televize
Hynek Chudárek

Generální ředitel České televize Hynek Chudárek zadal přípravu hloubkové kontroly smluvních vztahů, hospodaření a některých činností České televize. 

„Cílem je snaha nejen o efektivní a transparentní fungování, ale také reakce na určité pochybnosti o správnosti některých postupů instituce, které se objevují ve veřejném prostoru,“ uvedla Česká televize v tiskové zprávě.

Nařízená kontrola podle instituce navazuje na kandidátský projekt Hynka Chudárka představený v rámci výběrového řízení na post generálního ředitele České televize. Projekt apeluje na maximální efektivitu a hospodárnost vynaložených finančních prostředků, které má Česká televize i díky velké mediální novele nyní k dispozici.

Generální ředitel nyní pověřil příslušné zaměstnance identifikací oblastí vhodných pro tuto hloubkovou kontrolu, a to s přihlédnutím k interním i externím kontrolním šetřením prováděným v ČT v posledních letech.

Deník N v pondělí zveřejnil článek, v němž odvolaný generální ředitel Jan Souček kritizuje svého nástupce za to, jak dosud vedl obchodní úsek České televize. Ještě před květnovým odvoláním zadal Jan Souček hloubkový audit v Chudárkově úseku kvůli reklamnímu vysílání pořadu Sama doma z brněnské kliniky. 

„Na zahajovací schůzce k tomuto auditu, které se kolega Chudárek účastnil, vyšlo v mé přítomnosti najevo, že princip cenotvorby, který uplatnili v případě tohoto vydání pořadu Sama doma, používal úsek obchodu dlouhodobě, a nešlo tedy o jednorázový exces,“ řekl Souček pro Deník N. Částka sto tisíc korun za hodinu a půl dlouhé vysílání ze soukromé kliniky nebyla podle Součka odpovídající.

Případ Sama doma přispěl k odvolání Jana Součka z funkce. Při veřejném slyšení kandidátů na nového generálního ředitele Hynek Chudárek odmítl jakoukoliv odpovědnost za kritizované vysílání. Pořad podle něj celý vznikl v televizním studiu Ostrava. „Ostravské studio a dramaturg ostravského studia z toho vyvodili důsledky,“ zdůraznil. „My jako obchodní oddělení jsme v pořadu obchodovali asi sedm product placementů a věřím, že nebude nalezeno žádné pochybení,“ dodal tehdy.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).