Tzv. síťová neutralita, ke které se to vztahuje, neříká nic o zvýhodňování, ale o tom, že žádná služba nesmí být znevýhodněna. V praxi to tedy znamená, že např. mobilní operátor Kaktus (T-Mobile) dává extra data na sociální sítě a je to naprosto v souladu. Problém by nastal, pokud by extra data fungovala třeba jenom na Facebook a na Twitter nikoliv. O2 tedy klidně mohla nechat Spotify jak je a bylo by vše OK. Ovšem jejich nenažranost to zařízla a aby nevypadali u klientů jako hlupáci, tak přišli s báchorkou o ČTÚ a novináři na to skočili a odpapouškovali tento nesmysl.
Přístup globálního operátora a lokálního nelze srovnávat, ten globální řeší problémy přes zákaznickou linku a s dosahem celé republiky, zatímco ten lokální má mnohem lepší rozhled v místech, kde poskytuje služby. Globální operátor také víc sází na marketing a reklamu, než operátor lokální, který to pak musí "dohánět" třeba nonstop servisem a jinými bonusy, aby získal klienty. Bohužel lemplové se najdou i u lokálních operátorů, ale celkově právě lokální operátoři mají ke svým klientům vstřícnější přístup. Problém je pak nezřídka i u klientů samotných, protože ti si někdy k lokálním operátorům dovolí tolik, co by je ve vztahu ke globálním nikdy nenapadlo.
Nenechte prchlivost cloumat svým majestátem :-) Četl jsem smluvní podmínky O2 asi ve třech verzích (opravdu celé a poctivě). Kupříkladu cifra, která se uvádí v materiálech, není rychlost garantovaná, to jen tak na okraj.
A na druhý okraj, zmiňovaný wifinář funguje doteď, ale už není jen wifinář. Jen si teď vybírá lidi, kteří tomu moc nerozumí a jsou rádi, že jim běží internet. Ukončení našeho smluvního vztahu totiž předcházel konflikt přímo s majtelem, když jsem se opakovaně dožadoval smluvně garantovaného (a placeného) downu, který jsem ovšem viděl jen pár dní v měsíci. A z milého pana majitele také mimo jiné vypadlo (slyšel jsem to od obchodníka za 50 let svého života poprvé a zatím naposled): "Tak to o vás jako o klienta nemám zájem"...
Vážený! Já se sice zavázal, ale za podmínek, které firma O2 nebyla schopná dodržet. A to je sakra rozdíl! Pokud by ty podmínky byly dodrženy, tak bych ani neměl důvod smlouvu rušit.
Místní poskytoval wifi není žádný velký koncern a na klientech mu záleží, zatímco O2 sází akorát státní správu, ze které se peníze jenom sypou a taky na reklamu, díky které uloví dost naivních oveček. Po podpisu smlouvy už je klient zajímavý akorát u placení, ale běda, jak něco chce. Možná máte zkušenost jinou, ale lokální poskytovatel wifi s vámi popsaným přístupem by z trhu dávno přirozeně zmizel. O2 se mnou popsaným přístupem pak bohužel ne.
Tak já to mám přesně opačně, jak popisuju výš. Zkušenost s místním wifinářem totálně tragická. O víkendu? Zapomeň, mám jednoho technika a ten pracuje 9-14:30 a jen v pracovní dny (protože mu nemůžu zaplatit za víc). Pravda, zkušenost je to pár let stará...
A BTW: sám jste se svým podpisem operátorovi zavázal na určitou dobu. Máte líp číst a nekoukat jen na výslednou sumu :-)
Moje zkušenost s O2 je naprosto tragická. Deklarovaná rychlost byla sotva na polovině, po reklamaci pořád nějaké výmluvy, že budou cosi posilovat a stejně se nic nedělo. Objednání technika a čekání několik dní nebo do druhého dne, ale s příplatkem! Taková nehoráznost, že si při reklamaci musí člověk ještě připlácet! To může být skutečně jenom v O2. Nakonec výpověď a ještě měli tu drzost, že chtěli doplácet cosi do konce smlouvy. Až pohrození stížností na ČTÚ je probralo a smlouva ukončená bez sankcí. Objednána služba od místního wifi poskytovatele, kde se člověk dovolá ihned a klidně i o víkendech, naštěstí ale zatím asi půl roku bez nutnosti cokoliv reklamovat.
Asi jak kde... V předchozím bydlení jsem původně měl služby od lokálního ISP (wifináře). Dokud jsem platil a nic po něm nechtěl, bylo vše OK. Ovšem v okamžiku nějaké poruchy nebo výpadku nebyl najednou jeho jediný technik k dosažení nebo vina byla házena na většího ISP, od kterého ze začátku bral konektivitu.
Pak si udělal vlastní spoj na páteř, čímž mu padla možnost této výmluvy, ale problémy zůstaly, prostě podpora maká 9 - 14:30 a pak ať klidně spadnou hory... Tak jsem přešel k tehdy ještě O2 (CETIN ještě neexistoval ani v ničí myslí a O2 patřilo Telefonice) a dostal jsem za stejný peníz jako od lokálního ISP připojení (dvojnásobný down) i televizi se zárukou návštěvy technika kdykoliv.
Ovšem s tím přetahováním to asi tak horké nebude, když jsem minulý týden mluvil s technikem, co dělá pro CETIN, ten říkal něco jiného. Všichni makají soboty, neděle celé dny a stejně se na nové zřízení nebo přeložení čeká 14 dní. Já měl zrovna kliku, že jim někdo vypadl a čekal jen přes víkend.
Ne neni. Ta sitova cast se hodne prostouchla a okamzite se zacla latat sit co O2 totalne zanedbavala. Rozdelila se i infrastruktura, rozbehly sluzby i pro male franty wifinare a pravda pretahlo par lidi od mensich ISP. Razantne stouply inovace a CETIN zacal cpat velkoobchodni sluzby.
Tak vám něco tři měsíce nefunguje a řešíte to na digizoně? Aniž bych se chtěl zastávat jakéhokoliv operátora, žádný nemá křišťálovou kouli, aby do ní nahlédl a řekl: Franto, pan Vomáčka z Horní Dolní, Krátká 7 má poruchu na portu 80. Skoč to tam vyřešit. (pro rejpaly jako JanMan: to jsem si vymyslel jako příklad a češtinu neřeším :))
Měl jste tam technika? Vysvětlil jste příčinu poruchy? Jestli ovšem takhle jako tady není div, že vám stále kvoká...
Popište mi, co to dělá a co nedělá, pokud budu jako tester zařízení vědět, napíšu vám sem zpět.
Hezkou neděli přeji.
Můj názor na váš názor je ten, že píšete úplně o něčem jiném, než je téma článku, kterým je O2TV. A to, neračte se zlobit, je naprosto jiná forma distribuce tv programů. Jak bych vám to asi tak...: chlap přijde do hospody a řekne "Jedno řezaný". Dostane se mu odpovědí "Ještě nepřivezli. Ale můžete jít vedle do zdravé výživy, tam vám uvaří skvělý bylinkový čaj".
Ad vaše 2) prevence před bouřkou, slyšel jste o tom?
Trochu vás nechápu. Technici jaké televize? Jestli té obecní, to nemá s O2 vůbec nic do činění.
A také máte zmatek v tom, kdo a co... CETIN - je zodpovědný za sítě, kabely a mezinárodní konektivitu, O2 - je zodpovědné za prodej a obsluhu koncových zákazníků. Obě firmy ale patří do jedné skupiny - PPF. CETIN je vlastně v 2015 odštěpená část O2. Kabel k vám domů instaluje technik, co pracuje pro CETIN, ale na základě požadavku, který vy jste předal O2.
A vratná záloha: z prostého důvodu, sem tam někdo totiž nechápe slovo pronájem....
V několika těchto bodech mám vlastní zkušenost a dost mě pobavili.
1) Rozbitý STB - při reklamaci mi kdysi nabídnuli po dobu opravy náhradní kus....za vratnou zálohu. Když jsem to odmítnul, musel jsem sledovat doma přes web. Když jsem si dočasně půjčil STB u sestry, tak mi následně při vyzvednutí nového kusu sdělili, že prověří linku a pokud nedošlo ke sledování, mám nárok na ponížení vyúčtování. Tady jsem tehdy udělal blbost, že jsem nevolal rovnou technika (což mi sám sdělil při opravě linky), nemusel bych čekat měsíc, ale on by mi přivezl rovnou nový kus a porouchaný by odeslal do O2.
2) Komunikace ohledně poruch je s nimi šílená. Bouřka nám před 9 měsíci ve vesnici nadělala paseku, odpálila hromadu modemů, i obecní anténu k televizi. Technici od televize mi vydali jasné prohlášení, že šlo o úder blesku. Technik CETINu potvrdil to samé u telefonní linky....ale jejich O2 Centrum mi poslalo vyjádření, že není možné potvrdit, že šlo o úder blesku a žádné prohlášení mi vydat nechtěli...namísto toho poslali pdf, že jejich linka je plně zabezpečená, ale že nemůžou vyloučit poruchu živelnou pohromou.
3) výpadky a problémy jsou tak časé, že spíš člověk počítá, kdy vůbec O2 TV funguje.
Ti choumouti by měli videotéku nabízet jako paušální službu v ceně televize....kanibalizujou si vlastní služby, kdy jiné u nich nejsou omezené, ale vlastní ano. Ve videotéce nedají ani film zdarma, ale v Audiotéce má člověk za 150,- jednu audioknihu měsíčně trvale zdarma....O2 TV na mobilních datech žere FUP, ale Spotify se mohlo 2 roky používat neomezeně...
Platím jim kvůli Premier league a naší lize, které kvůli nim více nevidím, než vidím, takže vlastně platím za nic.
Ta drzost, nezajistit funkci toho, za co berou peníze a místo toho mi dávat co nechci, to je asi možné jenom tady.
Nedávaji vlastně nic, protože to co mi cpou, si platím u konkurence spolu s internetem, který je mimochodem levnější jak co mi nabízí O2, programů mám více jak v jejich XL balíčku a nestojí to ani polovinu, o kvalitě nemluvě.
Jen tu PL a naše ligy pohužel prodali těmto neschopným zlodějům.
- nabídne službu v lokalitě, kde nemohla poskytnou z technických důvodů plnou službu a to TV v HD kvalitě, účtována byla však v plné výši (prověřeno technikem na místě - lokalita mezi Pardubicemi a HK)
- pokud se vám rozbije set-top-box jste rázem 30 dní bez služby, o2 přesto službu účtuje v plné výši, přesto, že uživatel nemá od o2 internet a nemá jak jinak TV sledovat.
- nedokáže poskytnout náhradní set-top-box vzhledem k poruchovosti, náhradní nemají, reklamační tvrdí opak.
- lze dokladovat absurditu komunikace reklamačního oddělení ke skutečným technickým možnostem v lokalitě.
- časté výpadky jsou zde opakovaně uváděny
- takovýchto případů bude jistě více a o2 si koleduje o pokutu od ČOI, ČTU. Je jim to jedno, protože vydělají více než bude pokuta. Hlavně prodat a inkasovat to je heslo o2!
- je to smutné, že o2 nezvládá poskytování této služby
- neváží si absolutně svých zákazníků
Pro zákazníky Tarifu XL nabízí tento výsměch:
Jako malou kompenzaci Vám posíláme voucher do videotéky.
Váš voucher: xxxxxxx
Voucher platí do 31.1.2019 a vybraný film si můžete během 48 hodin pustit, kolikrát budete chtít.
Chápu to správně, že to je jako 1 (slovy jeden) film z videotéky v ceně 55-75 kč ?
Rád bych upozornil, že je rozdíl mezi "mohou využívat tarif XL" a "máme pro Vás výběr kanálů z tarifu XL". Ten výběr je spíš urážka zákazníků, než odměna. Samozřejmě bych taky rád věděl jak odškodní předplatitele tarifu XL. Souhlasím s kolegou Hugo, že v takových případech by měla přijít sleva.