Jsem na O2 neskutečně naštvaný.
Sám bych si počkal na poslední model hw. Ale před půl rokem mě donutili si koupit za tyhle neodpovídající peníze nový STB. Před časem ho povýšili na Android a tím ho funkčně úplně zabili. Je to služba k vzteku a pro zlost. Jediné co umí poradit je udělat restart a obnovu do továrního nastavení. Což i v diskusích potvrzují další uživatelé, že nemá žádný efekt.
STB je otravně pomalý.
Odezva na tlačítka ovladače je třeba i 5 vteřin, než se požadavek na vyvolání EPG projeví.
Pohyb v menu má otravnou odezvu 1 až 2 vteřiny.
Občas se zařízení samo restartuje.
A co je úplně nejtragičtější, je nekoukatelná kvalita obrazu, kdy asi STB nestíhá načítat data, nebo dekódovat kodek, těžko říct. Na O2 VDSL lince s rychlostí 250/25 mbps by to neměl být problém přenosové sítě. Obraz se cuká, což je patrné u rychlejších scén, nebo scén, kde kamera plynule přejíždí, nebo u zpravodajského programu, kde se dole má plynule posouvat informační proužek.
Podezírám je, že si jen chtěli vyprázdnit sklady a tak zákazníky natrvdo donutili nakoupit shit, který po půl roce řízenou migrací na Android umrtvili (věřím snad, že i neůmyslně, ale znefunkčnili ho a službu zabili).
A teď předpokládám, že mi po půl roce řeknou, ať vyhodím dalších skoro 5 tisíc za nový hw.
26. 7. 2022, 11:39 editováno autorem komentáře
A už se ten krám nebude sám po určité době vypínat? Živě si ještě vybavuji story z prodejny O2. kdy její zaměstnanec odmítal příjmout reklamaci (i když prodavač na prodejně není osoba kompetentní k tomu aby rozhodovala co je oprávněná reklamace). Chtěl jsem pouze aby v servis odstranil samovolné vypnutí a nebo aby tam nahrál funkci, která umožní její vypnutí. A on prostě ne a ne., že takovou reklamaci příjmout nemůže. Tak to skončilo vrácením ve 14-denní lhůtě a výpovědí televize a pevného i mobilního internetu. Ale je zajímavé, že po týdnu mě volala nějaká ženská ohledně výpovědního kódu. Řeči kolem toho, že mi zůstane jen 5 mobilních čísel a že je to škoda a když jsem ji řekl důvod tak hned že mi pošle nový setobox a že na kladné vyřízení reklamace dohlédne a že kolega na prodejně udělal chybu atd. V tom měla pravdu, že on tam není, aby od stolu zamítal reklamace. Ale já už měl dohodnutý T-Mobile TV i s netem tak jsem řekl, že ne. Ale zajímalo by mě jestli skutečně, až na základě výpovědi je schopno O2 řešit kladně reklamace (samozřejmě k mé spokojenosti)
K O2 mám averzi ještě z dob, kdy se to jmenovalo SPT Telecom a byla to žlutá žába na prameni českého internetu. Nedávno jsem si kupoval ATV krabičku s 905X4 + 4/64GB z Číny za necelých 100$ - takže tenhle jejich nový "multimediální" set-top box s "podsvícenými tlačítky" a osekanou konfigurací je mi k smíchu stejně, jako celá jejich firma.
CZ aplikace je už delší dobu https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.o2.o2tv&hl=cs&gl=US Je ale možné, že se v Google Play ve Vaší TV nezobrazuje. Je ale stejná jako ta SK, navíc starší verze umožňují přetáčet Primu ;-)
U TM taky žádná sláva za těch 3,5t. Kč, u boxu Skyworth HY4403 je sice čipset S905X4 běžící na Androidu 10, ale RAM jenom 2GB a paměť zcela ubohých 16GB. Prostě typově 3 roky stará krabice určená jenom pro službu od TM, nic extra se od toho čekat nedá. Na Ali se aspoň seženou i verze se stejným čipsetem ve variantách 4/64GB nebo i 4/128GB, s Androidem 11 a cenově za půlku.
Nevím jaká je situace, kdysi jsem měl chvíli přístup, tak jsem to testoval na Android činském boxíku a nebylo to moc komfortní, aplikace pro dotykové androidy.
Jaké jsou možnosti pro využití služby mimo oficiální STB? Aplikace v chytré televizi?
A když mám hloupou TV - něco připojit přes HDMI (chromecast, čajna android IPTV boxík, či co?)
Díky
Nj, ale v případě tech modemů (spíše WiFi routerů s VDSL modemem) srovnáváte různé kategorie produktů.
Něco jako porovnávat VW California, že je nesmyslně drahý, proti Škodě Fabia.
Jasný, pokud mi stačí Škoda Fabia, jak je cestovatelská dodávka zbytečně drahá. Ale pokud potřebuji dodávku, je to odpovídající cena.
Stejné je to s routery.
Pokud potřebuji jen VDSL router a za ním připojuji jen třeba 3 zařízení, OK, asi mi stačí Zyxel anebo jako router nějaký levný D-Link / TP-link. Dám za to pár stovek a notebook s telefonem to asi obslouží.
Ale jestli chci připojit běžnou moderní domácnost, kde jsou 4 lidi, 4 mobily, 4 notebooky, nějaké tablety a televize, k internetu se připojuje rádio, chytré repráčky, receiver, router musí obsloužit čidla na oknech, teploměry, měřiče kvality vzduchu, záplavové čidlo v koupelně a v kotelně, … nějaké ty brány od Philipsu, IKEA, Aqary, aby komunikovaly žárovky, vypínače, rolety, ..
Tak to prostě levný router neobslouží, ani když se budete na hlavu stavět.
A budete potřebovat kvalitní výkonný modem/router, který obslouží desítky připojených zařízení a uroutuje hromadu sessions do iCloudů, Dropboxů, Google Disků, One Drivů, video hovorů přes FaceTime nebo Google Meets, pracovních videokonferencí přes Teams, … a k tomu bude potřeba i kvalitní a robustní wifi síť, kterou to nepoloží. I s cenově dostupnými Ubiquiti jste cenovˇ v desítkách tisíc. Ale bude to fungovat.
A ten O2 Smartbox je tomu někde na půl cesty. Cenově odpovídající věc.
To už ale nemůžu říct u O2TV STB.
Dobrý den.
Omlouvám se, že Vás takto netradičně kontaktuji, ale bohužel jsem na Vás nesehnal jiný kontakt.
Vím, že se hodně zajímáte o IPTV a hlavně o O2TV máte vždy mnoho zajímavých informací. Tak jsem se Vás chtěl zeptat než to budu řešit s technickou podporou. Využívám O2TV přes jejich připojení. A po přechodu na Android jsem začal pozorovat občasný posun zvuku. Přijde mi to jako chybné nastavení snímkování. Nejčastěji to pozoruji při sledování ČT1. Třeba nedávno jsem přepnul na koncert pro Světlušku a tam to bylo vidět extrémně. Když jsem přepnul na jinou stanici tak tam to bylo ok a při návratu zpět na ČT1 stejný problém. Nepomáhá ani restart či tovární nastavení. Děje se to jak v Android aplikaci v TV tak i přes STB O2TV
Pak třeba Televizní noviny na Nově. Vše ok, ale když dají živý vstup tak ten je s posunutým zvukem. Dokonce když souběžně ukazují studio a obraz z živého vstupu tak problém je pouze u živého vstupu.
Snad jsem vám to popsal srozumitelně.
Mujmuf@seznam.cz