Prima dostává za reklamy zaplaceno dost velký balík a to jestli si někdo ve zpětném zhlédnutí ty reklamy přetočí nehraje žádnou roli,své prachy společnost dostala a tak nechápu o co Primě jde.Pokud takto budou postupovat všechny televize tak raději všichni přejdeme na platformy typu Netflix a podobně.Každopádně Primu sledovat už nebudu,nehodlám čumět na reklamy sem tam přerušené nějakým pořadem
Ještěže chytám TV přes terestrial. Platit za to, že budu muset na to reklamní svinstvo povinně koukat? Ani náhodou! Jo, nedávno jsem se vrátil na vysílání P. zoom o málo dřív a uviděl jakéhosi šášulu, jak pláče, abychom se na ty reklamní pindy koukali, že oni bez toho nemohou žít! Tak to mne tedy opravdu dostalo; ví někdo jaký matroš management Primy bere? (Evidentně je to mocné a berou koňské dávky). Nejlepší na tom je, že ti, kterým je to primárně určeno to, díky utíkání jinam, uvidí jen pouhou náhodou a těch pár ,,věrných" tím jen dokonale znechutí.
Jeste ze tv nesleduju uz pres 15let. Uz tenkrat se zatizeni reklamama nedalo vydrzet a v dnesni dobe uz absolutne nekoukatelne… porad premyslim, kdo na to a proc kouka? Ze zvyku? Nebo nejaky skryty sebe masochismus?
A prima vypada, ze je mimo realitu stejne jako nasi politici…
A jestli to dobre chapu, nekdo si plati nejakou sluzbu/krabicku pro IPTV, televizni poplatky a jeste k tomu musi koukat na reklamy? Proc to nekdo dela, kdyz to nema zadnou vyhodu? Kdyz teda nemuze koukat ani na zaznam proste nic navic? (“Zaznam” ktery nemuzu pretacet a jeste je plny reklam neni zaznam, to je jen cekajici placeni…)
Optimálně kdyby bylo možné seskládat si program z jednotlivých stanic...
Nicméně ani verze skládání z "bloků" jako
1- Veřejnoprávní
2- Nova
3- Prima
4- ...
Provozovatelé IPTV mají zjevně slabou fantazii.
Nebo jsou v tom - zase, jako ve všem - peníze?
Pokud jsem to správně pochopil, tak pokud si pořad pustíte ze záznamu, tak nebudete mít možnost přetočit. Takže pokud pokud přepnete, tak by vás to mělo přepnout na živé vysílání. A když si pustíte stejný pořad ze záznamu, tak začnete tam, kde jste skončil. Tzn v tom reklamním bloku, ze kterého jste přepnul.
Ve skutečném kapitalismu, kde ještě začátkem 50. let platilo: náš zákazník, náš pán, by to mělo fungovat tak, že si u operátora objednám svůj individuální balíček a operátor mi ho bez jakýchkoli obezliček za přiměřený poplatek umožní používat podle kriterií, které si stanovím já sám. Ale to už je dávno, dnes platí: Náš zákazník, náš otrok, takže drž hubu a plať!
Nevík koho se zeptat tak se zeptám zde.
V dnešní době operátoři při zpětném sledování z archivu, nemají nastavené přesné začátky pořadů. Vždy když chcete přehrát daný pořad vás to přehodí do předešlého min. 20min před jeho koncem a s tím samozřejmě souvisí i reklamy jak tohoto pořadu tak i reklamy mezi samotnými pořady.
Jak to bude od 1.června na programech Primy ??? U O2 už to víme, ale jak to bude u těch ostatních?
Nechci sledovat pořad před pořadem který chci sledovat a už vůbec né reklamu před sledovaným pořadem. To že budu muset zkousnout reklamu v samotném sledovaném pořadu mě bude také obtěžovat, ale pokud nebudu muset sledovat celý reklamní blok tak by to aspoň mě nemuselo až tak vadit. (mám TV od T Mobilu) a ty 3x3 minutové bloky v 1 hodině zkousnu, Pokud to ovšem nebude více.
Díky za odezvu.
Asi jsem natvrdlá, ale stále jsem nepochopila o co Primě jde. Zadáním a odvysíláním reklamy musí její zadavatel zaplatit . Navíc v prime time (u) opravdu velký balík. Jak zadavatel reklamy zjistí kolik diváků se dívá ze záznamu a reklamu si přetočí?? Z počítadla sledovanosti? Pokud má pořad v prime time vysokou sledovanost, tak musí být spokojen. Nebo si to sleduje Prima a myslí si, že diváky odradí od záznamu a sledovanost se ještě zvýší tím, že chtivý divák se tedy bude dívat v reálném čase, sledovanost se tím zvýší a pak si bude moci číci ještě o větší balík peněz?
Evidentně již dnes se to zadavatelům vyplatí, a tak asi Prima chce vyrejžovat ještě víc milionků a určitě to není pro výrobů divácky oblíbených pořadů, jak se nám snaží v reklamních blocích přesvědčit !!
Je vidět, jak je legislativa pro telekomunikace v našem státě děravá a špatná- vše je výhodně pouze pro nenažrané cizí majitele.
Já vím, a nelíbí se mi to. Jenže operátoři by nejspíš - kdyby chtěli - nějakou cestu našli. Jsme přece v Česku, kde se obcházení omezení (nechci to psát expresivně) stalo národním sportem.
Takže operátoři spíš nechtějí.
V tom "zpětném sledování" (většinou) opravdu nepůjde - to by tak hrálo, abyste si to pak pustil znova a skočil za reklamu! V lepším případě budete po návratu pokračovat, kde jste skončil, v horším případě sledovat pořad zase pěkně od začátku.
Jedině si pustit nějaký jiný program vedle a přetrpět u Tetrisu...
Jenže dnešní doba nemá s kapitalismem o kterém mluvíte nic společného.
Tržní ekonomika dávno nefunguje.
Nebo si myslíte, že dříve bylo možné, aby pan Bajza vybíral regálovné za to, že u něj může mlékař prodávat mléko, ke kterému si on ještě něco přirazí? (Je to jen příklad, dříve mlékaři prodávali mléko sami)
Nebo že by se v ulici všichni domluvili, nasadili vysoké ceny, a všichni je drželi?
Dobrý den pane Rožánku.
Já pracuji od roku 1990 v soukromém sektoru, a to v oblasti služeb. Takže moc dobře vím, že pokud někdo podniká, tak podniká za účelem výdělku a přiměřeného zisku. Tak já vidím normální podnikání. Můžete mít na normální podnikání jiný pohled, ale myslím si, že ze mně nemusíte dělat osla. Je mi jasné, že ten kdo podniká, nebo nějakou službu vlastní, si nese riziko a za to riziko mu patří výdělek a zisk. Je mi úplně fuk, jestli je někdo miliardář nebo milionář. Nejsem závistivá. Zaslouží si to.
Vzhledem k tomu, že dohoda s komerčními provozovateli televizních služeb neproběhla hned a jednoduše, svědčí o něčem jiném. Svědčí to o tom, že soukromí majitelé a provozovatelé TV služeb (kabelových , satelitních) si nechtěli také ukrojit z peněz, které mi zákazníci za poskytování služeb včetně zpětného shlédnutí platíme a zároveň nechtěli těch 89,-Kč požadovat po nás zákaznících navíc. V tom musíte i Vy vidět rozdíl.
Když se na to podíváme matematicky, tak předpokládám, že z 10, 5 milionu obyvatel se na televizní program šířené prostřednictvím digitálního vysílání dívá řekněme 4 milony diváků a TV sleduje program prostřednictvím kabelové nebo satelitní televize třeba 1,5 milionů diváků. Ty 4 miliony si během reklamy odběhnou, nebo se na televizi prostě v tu dobu nedívají, protože nemají čas či jiné důvody. A těch 1,5 milionů diváků, kteří si tuto službu pořídili kvůli větší programové nabídce, možnost shlédnout si pořad později, protože nebyli třeba doma, prostě podívají teď už s reklamou.
Ale důležitý je ten nepoměr v počtu těch diváků. Ta menšina, která nemuže využívat možností služby, za kterou si zaplatili. Prostě Prima to zkusila a ono to vyšlo. A to s etikou soukromého podnikání nemá nic společného. Je to zneužívání postavení na trhu.
Protože jsem se sama přesvědčila, že ten majitel, který podnikal v rámci nějaké podnikatelské etiky a svých dobrých vizionářských představ, podniká do dnešní doby a předává firmu další generaci. Ten, který chtěl nepřiměřené zisky, tak jeho společnost už neexistuje. Jenom ten miliardář firmu rychle někomu prodá, protože si chce ty svoje peníze užít a podniká v trochu vyšším levlu.
Už takhle tam dávají velký kulový a ještě znemožní přetáčení... Lineární TV už je přežitek a jen blázen by si myslel že mediální domy (nejen ty televizní) jsou tu kvůli zisku z reklam. Ještě že máme Streamcinema a její Kodi plugin. Na klasickou TV už házím bo... a oni si myslí že za ty dristy jim ještě někdo bude platit a ještě čumět na reklamy :-D Sorry jako.
27. 5. 2022, 10:31 editováno autorem komentáře
Nárůst IPTV je velký a samozřejmě existují statistiky o sledování pořadů ze záznamu který pozvolna roste. Přeskočenou reklamu divák neshlédne a zadavatel za to logicky nechce platit. Zájem stanice je, aby divák ty reklamy viděl. Paradoxně operátor platí Primě za to, ze může zákazníkům poskytnout pořad ze záznamu což by mělo tuto ztrátu bohatě kompenzovat. Zjevně jim je to stále málo.
Lukáš V.
"Jak zadavatel reklamy zjistí kolik diváků se dívá ze záznamu a reklamu si přetočí??"
Zadavatel to sám nezjistí do té doby, dokud si nevyžádá nějaké reporty. A Prima v nich asi nebude lhát.
Takže se právě zjistilo, že nikdo na reklamy nekouká, tak se to zadavatelům nelíbí, protože platí z něco, co ve finále nefunguje jak má.
Operátor dostává informace o začátku programu od stanice. Stanice však bohužel tyto časy nedodržují a spustí pořad většinou později ale v některých případech dříve. Aby nedošlo k useknuti začátku a především konce, Záznam se provádí s předstihem a konec se přetahije. Dokud stanice nebudou lépe dodržovat zveřejněný časový harmonogram, tak není jiné technické řešení. Stanice už dostali několik pokut za nedodržování časů, ale zjevně je to netrápí.
Vtip je v tom, že divák přímo Primě nic neplatí a ani s Primou žádnou smlouvu nemá. A Prima také divákům negarantuje ani dostupnost, natož možnost nějakého zpětného sledování, nahrávání atd.
Divák může být ve vztahu akorát s nějakým operátorem, který Primu nabízí, ovšem takový divák platí svému operátorovi a částku, jakou si jeho operátor určí. Také zpětné sledování nabízí operátor a tento tedy musí vědět, jestli je k tomu oprávněn či nikoliv a může to svým divákům nabídnout a v jaké formě.
Smluvní vztahy podnikatelských subjektů, tj. Primy a operátorů, jdou pak zcela mimo diváka, ten není právně jejich součástí.
A jak prosím souvisí to, že Vodafone používá stejný systém s tím, že to je zaostalé? I přes to, že se to O2 nelíbí, měli připravit řešení příjemné pro uživatele, kteří jsou jejich rukojmí. Na ty se vykašlali a hodili je přes palubu a prostě to jenom zablokovali. Schválně se podívejte, jak se s tím popasovali jinde. Pořád tvrdite, jak jste objektivní, ale nějakou kritiku na O2 z Vaší strany aby člověk pohledal.
Já naštěstí O2 nemám, takže mě to tolik netrápí a ano, na Primu se koukám, ale po zavedení tohoto opatření se budu na jejich seriály dívat jinak už jenom z principu.
Zadavatel reklamy platí podle toho, jaký zásah jeho kampaň měla. Zjednodušeně řečeno, podle toho, kolik lidí kampaň vidělo. Tento zásah se už mnoho let nepočítá jenom podle okamžité sledovanosti. Zohledňuje se i dodatečné sledování pořadů přes červené tlačítko, z archivu operátora a podobně. U internetových služeb (jako je třeba O2 TV) si uživatelé zvykli pořady přetáčet a přeskakovat v nich reklamní bloky. Televize to potom nemůže naúčtovat inzerentovi jako zásah, nedostane tedy od něj tolik peněz, kolik by mohla.
Každé podnikání usiluje o maximální efektivitu vynaložených nákladů. Když dáváte peníze do reklamy, chcete mít co největší zásah. Každá investovaná koruna by se měla několikrát vrátit - a čím víckrát to bude, tím lépe. To je úplně normální podnikání.
A to, že komerční televize existuje od toho, aby vydělávala, snad nemůže v roce 2022 už nikoho překvapit. S legislativou pro telekomunikace to nemá vůbec nic společného. A mimochodem, majitel Primy je český miliardář, když se tak rozčilujete nad nenažranými cizími majiteli.
27. 5. 2022, 10:23 editováno autorem komentáře
Určitě by se jim to velmi líbilo. Bohužel, vytažení síťové šňůry ze zásuvky se softwarově ovlivnit nedá. Takže v budoucnu asi zbohatne živnostník, nebo spíš melouchář, který v TV vymění nějaký švábík a tím umožní přeskakování reklam. (To, kde jsem z programu utekl se ukládá do nějaké paměti uvnitř TV, pokud bude možno tu paměť opuštěním programu vynulovat, můžete se vrátit na libovolné jiné místo v programu a tím přeskočit i nepřeskočitelnou reklamu), nebo můžete TV po takovéto HW úpravě naprogramovat tak, že bude veškeré reklamy přeskakovat automaticky.
29. 5. 2022, 12:18 editováno autorem komentáře
Řešení je snadnější, obyčejný lepší STB (Set top box) za pár stovek (cca od 500), takový který umí nahrávání na disk (flashdisk). Výběr je obrovský a máte to vyřešené hned. A některé mají i takové ty DO s velkými tlačítky pro důchodce :-D
Samozřejmě si můžete koupit i něco dražšího třeba kombo se satelitem a systémem Enigma, který obvykle umí i streaming/transcoding po síti a mnoho dalších fines... Myslím mnohem lepší než pc, který žere - obvykle se neumí zapínat a vypínat podle programového autotimeru (to je taková ta věc, kde si navolíte, že vám to bude podle jména pořadu, např. seriálu automaticky vyhledávat v EPG a nahrávat díly). Lepší STB mají i multituner resp. virtuální multituner, takže zvládnou nahrávání/streaming více pořadů z různých transpondérů zároveň, tohle vám PC myslím neumožní...
Jenže takto to není ani v tom "skutečném kapitalismu", tedy v USA nebo třeba Německu. Znovu se opakuji: žádný operátor není kouzelný dědeček, co plní přání a tužby.
Máte spolu smlouvu, což je dohoda DVOU stran.
A taky máte svobodnou možnost odejít, pokud se vám tam nelíbí.
Jak prosté, drahý Watsone... :-)
Přestaňte sem PROSÍM cpát tyhle poučky z doby minulé jako "každému podle jeho potřeb". Děkuji mnohokrát...