Vi vubec ministryne co je to ten Prumysl 4.0? Co tam ma podle ni delat absolvent fakulty socialnich ved? Prekladat papiry mezi zasuvkami?
Na Ing. Pilneho mela rozhodne stastnejsi ruku, danou asi vnejsimi okolnostmi. Nestane-li se z toho jeho portfolia Microsoft-land nebo mnohem zaludneji dotNET-land, tak se to snad konecne pohne spravnym smerem.
Průmysl 4.0 se prý učí na odborných učilištích. Sice je tam nenaučí anglicky (o němčině nemluvě), a v maturitě z matematiky mají i po jejích opakovaných zjednodušováních 50% úspěšnost, ale víceletá gymnázia jsou pseudovzdělání, které je potřeba zredukovat, nebo ideálně úplně zrušit.
Výsledky maturit:
(doporučuji si povšimnout údajů: míra volby předmětu, úspěšnost, průměrný percentil)
https://vysledky.cermat.cz/data/Default.aspx
"Podle generálního ředitele Cooper-Standard Automotive ČR Jana Baraka je stav českého školství katastrofální, většina škol je špatně dimenzovaná. „Nabídka vzdělávání umožňuje dětem unikat k pseudovzdělání, které později devalvuje. Potřebujeme ty děti, jejichž intelektuální potenciál nemá na to, aby dělaly tyhle školy (gymnázia), dostat tam, kam patří, totiž do odborného (učňovského) vzdělávání,“ dodal Barak. Budoucí vláda by podle něj měla „vymést gymnázia“ a dát podporu technickým školám.
Bělobrádek si nemyslí, že zrušením půlky gymnázií bude dost dělníků do výroby. Předimenzovaná jsou podle něj určitě víceletá gymnázia, která vysávají děti ze základních škol a tím snižují úroveň některých základních škol. „V běžné populaci by mělo být, že pouze osm procent dětí by mělo nastupovat na víceletá gymnázia, v Praze je to až 30 procent,“ uvedl Bělobrádek.