Online reklama v Česku loni vzrostla na 64 miliard, letos se přiblíží 70 miliardám

28. 4. 2025

Sdílet

Reklama Autor: Lupa.cz, Gemini

Objem online reklamy na českém trhu loni vzrostl o 7,5 procenta na 64 miliard korun. Letos by se číslo mohlo dostat na 68,3 miliardy, růst by tedy činil 6,7 procenta, odhaduje Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). Ten dodává, že účastníci průzkumu ale tradičně volí spíše opatrné prognózy, ve skutečnosti tedy letošní růst může být o něco větší.

“Zadavatelé v roce 2024 investovali do internetové reklamy rekordních 64 miliard korun v kombinaci ceníkových a čistých cen. Jde o historicky nejvyšší částku, která znamená meziroční nárůst o 7,5 procenta a potvrzuje dlouhodobý růstový trend v online inzerci,” shrnulo sdružení.

SPIR označuje online reklamu ze strany zadavatelů jako nejdůležitější mediatyp. Mohou za to efektivní obchodní modely, tedy hlavně dobré cílení.

Online reklama na zdejším trhu v poslední dekádě vyrostla významně, ještě v roce 2014 se v ní protočilo “pouhých” 14,6 miliardy korun.

Shrnutí SPIR je následující:

Největší část investic směřovala i v roce 2024 do celoplošné (display) reklamy, která dosáhla objemu 46,2 miliardy korun v kombinovaných cenách. Tento formát zahrnuje jak reklamu v obsahových sítích (například Seznam Sklik, Google Ads nebo Facebook), tak RTB a nativní formáty.

Na druhém místě zůstává reklama ve vyhledávání s celkovými investicemi 16,5 miliardy korun v reálných cenách. Katalogové zápisy a řádková inzerce přinesly médiím tržby 1,2 miliardy korun v ceníkových cenách.

Display reklama meziročně vzrostla o 9,5 procenta, vyhledávání si polepšilo o tři procenta. Naproti tomu katalogy a řádková inzerce zaznamenaly dvouprocentní pokles. Celkový růst internetové reklamy v roce 2024 tak činil 7,5 procenta.

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).