Já se podíval na největšího kabelového operátora a našel jsem to hned v "AKTUÁLNÍ NABÍDKA INTERNETOVÝCH TARIFŮ / Minimální zaručená úroveň kvality": https://www.upc.cz/pdf/pece-o-zakazniky/dokumenty/Cenik.pdf
https://www.vodafone.cz/internet/internet-500mb/
proč? parametry služby tam jsou, cena tam je... proč mám složitě někde na webu hledat "dokumenty ke stažení" a v nich ceníky? prostě udělají vše proto, aby se to schovalo.
Ano, člověk má číst všechno. Ideálně s pěti právníky i obchodní podmínky a kde co. Je to tak dobře, že to tak firmy dělají.
Nevím, co je složitého najet myší na Dokumenty a následně stáhnout Ceník v pdf, ale každopádně při pohledu do Ceníku je jasné, že ho nelze uveřejnit někde na vámi uvedené úvodní straně, protože by se tam prostě nevešel.
Každý člověk ať si čte co chce, ale pokud něco nečte, pak ať se nediví. A to není jenom případ poskytovatelů služeb elektronických komunikací, ale i bank, dodavatelů energií, kupních smluv prodejců atd. Zatím nikdo nevymyslel nic lepšího, jak informovat zákazníka o právech a povinnostech zúčastněných smluvních stran.
Proste clovek zase bude muset zacit pouzivat hlavu.
Kazdopadne treba UPC/VF to ma tak pekne udelane, ze se vlastne nikam nedostanete a zustanete na zakladni nabidce kterou se vam snazi vnutit. Nastesti uz alespon uvadeji, ze ta inzerovana cena je na pul roku.
Cenu internetu jsem nenasel
https://www.vodafone.cz/_sys_/FileStorage/download/1/794/prehled-tarifu-a-sluzeb.pdf
A tady je takova malicka chyba :D
https://www.vodafone.cz/internet/internet-20mb/ Ale za par let to bude bezne.
Nabizi vubec VF neco mensiho nez tech 500Mbitu za 929?
Aha, tak existuje.
https://www.vodafone.cz/internet/internet-50mb/
Ale jak se k tomu doklikat? Nebo je to je jiz nedostupne?
Tak viditelně = marketingový údaj, dostupně = technický údaj. Nevidím rozpor. Dostupné to je (musí), marketingově je volitelné.
Když kupuji něco, ověřím, když jen procházím, čtu krasožvásty (ale hledám, co mě zaujme).
Nemyslím si, že je nutné v letáku už tlačit všechny technické údaje, stejně BFU neví, co to přesně pro něj znamená.
Trochu to připomíná nákup auta. Muž hledá výkon motoru, žena barvu, a vážný zájemce si to přečte celé i pod čarou...
A snad podstatné teď bude, ci bude pokládáno za minimum, co výpadek a tak dále, nicméně problém dle mého bude prokazovat, že chyba je na straně poskytovatele.
Např. pro LTE 30 má Vodafone inzerovanou 30, běžnou 18, minimální garantovanou 0,02Mbps. To asi projde jenom ping, nebo tak něco. Už to, že inzerují a platím 30, ač běžná je 18 je směšné.
Ale ne. Ale je to věc jak zatlouct ze mají problémy s firmware terminalu a nastavením sítě. Ta hujaja věc se občas rozhodne ze si vezme Btsky s nejnižším signalem.
Bohužel není alternativa. Mikrotik ma sice skvely fw, ale má dost blbe radio, neumi 4x4 mimo vsesmer( vesměs nikde prostě v nabídce nemají) a neumi pasma nad 3Ghz která se u nás již pouzivaji.
Co v případě, že rychlost není parametrem té služby? Tedy: "připojítme vás a data tečou, co technologie a infrastruktura dovolí"?
Kde je ta rychlost definovaná? Pokud mám připojení 5 GHz wifinou, a na nejbližší AP to běhá 600 Mbps, pak na další bod 300 Mbps, pak optikou 10 Gbps, a nakonex 1 Gbps do NIXu, ovšem pro celého poskytovatele - jaká má být tedy uváděna moje rychlost připojení?
Trochu si v tomhle CTU hraje na "Černé Ovce" nebo jiné ochrany zákazníka.
Určitě jsou ISP které zákazníky podvádějí. Já v tom ovšem vidím to že ISP by měl suplovat nizkou gramotnost zákazníka v oboru. Stejně ISP neodpovídá za koncové zařízení, které není jeho a je nedostatečné.
hodně mám pocitže to bude podobné se stížností na rušení DVBT2.... ...naprostá většina problémů je na straně diváka.