Mohl by někdo přiblížit, k čemu je to dobré pro zákazníka? To třeba v obchodě s potravinami budou vědět, že když tam přišel někdo s mobilem, tak volal někomu jinému, má nějaký tarif, jednou zaplatil pozdě, ale nejezdí do Polska, takže mu nebudeme dávat slevu, protože si to v tom Polsku nekoupí?
Nebo je to pokus o návrat ke speciálním aplikacím v mobilu, tedy do doby, kdy operátoři neposkytovali skutečný přístup k internetu a zákazníci tudíž platili operátorům víc peněz?
o tom to právě vůbec není. Možnosti, které to má nabídnout by mohly být zajímavé pro všechny tři strany:
- operátor - další služby k zpeněžení
- zákazník - data se nedostanou k třetí straně a zůstanou u operátora
- třetí strana - schopnost integrovat služby bez nutnosti sdělení osobních údajů od zákazníka)
Těch služeb a možností je celá řada, za mě bych vyzdvihl:
- možnost se přihlašovat/autorizovat bez nutnosti sdělovat jakékoliv hesla, osobní údaje, síť operátora potvrdí naší identitu mobilní aplikaci (a přes QR kód jakékoliv čtečce), aneb takové mobilní oauth2.0
- autorizace zařízení (tj. potvrzení, že se jedná o známý přístroj), velice užitečné k ověřování flotily mobilů pro přístup k firemním datům jako obrana proti klonování zařízení, ulehčí to možnosti BYOD
- možnost plateb přes vyúčtování operátora (dnes funguje obskurními api jednotlivých operátorů), je to konkurence apple|google pay, platebním kartám
- možnosti kolem SDN (software defined network) a propojení mobilního zařízení s sítí třetí strany bez nutnosti mít na samotném zařízení VPN, provoz půjde přes operátora (další vrstva ochrany pro přístupu do interních sítí firem)
Pak tam bude řada možností kolem poskytování informací o síle signálu, připojení k internetu, možnosti ovlivnit a prioritizovat datové toky (např. při aktivní voip/webcall je možné tenhle provoz upřednostnit před dalšími aplikacemi na pozadí) atd.
Pokud jde o lokalizace, poskytne to možnost zjistit, kde zařízení zrovna je bez ohlednu na podporu telefonu, tj. otevře se přístup třetích stran k poskytování lokalizačních dat (nutný souhlas zákazníka). Není v plánu poskytovat historii polohy.