a myslíš, že operátor neví, že máš více čísel a neumí je spárovat pod jednu osobu? Mohu tě ubezpečit, že to ví velice přesně.
Počítání davu lidí přes kamery má ještě svoje mezery a zatím jsem neviděl dobrou přesnost, jednotlivci jdou, analyzovat realtime běžný provoz třeba v obchodech se začíná testovat i u nás v praxi, ale hlava na hlavě je pořád problém.
pokud jsou u jednoho operátora, je velice pravděpodobné, že to ví. Metody, pro párování na jednoho člověka jsou dost pokročilé a ti schopnější operátoři (nebudu jmenovat) dokáží rozpoznat spolehlivě i, že dvě různá čísla má jedna osoba třeba jen tím, že je prostě nosí pořád s sebou.
Operátoři mezi sebou nesdílejí žádná takováhle data, v tom jim brání efektivně zákony a konkurence.
Museli by nasadit drahou technologii, která by to tipovala z chování a šíření signálu, odrazů, atd.
Aby to něco vyhodnocovalo, bez ohledu na to, jestli se uživatelé do té sítě přihlásí anebo ne.
Spousta cestujících má stále staromódní "hloupý" telefon, Internet v něm nepoužívají anebo, nejčastěji, budou mít Wi-Fi vypnuté, aby šetřili baterku.
Zatímco mobilní telefony se do mobilní sítě připojí vždy a automaticky, nevyžaduje to žádnou interakci ze strany uživatele. A tyhle statistiky tak daleko přesněji umí dodávat sami operátoři. Už dneska to dělají. Bude to daleko přesnější, ale také ne dokonalé.
Třeba mě by to téměř vždy započítalo jako 2 - 6 cestujících. Podle toho, kolik mám zrovna v tašce telefonů, tabletů a wifi hotspotů. Opakem bude cestující bez telefonu.
Nejpřesnější samozřejmě bude technologie na principu kamer, který už asi 10 let prazskemu DP do metra blokuje úřad na ochranu osobních údajů. Který by detekoval lidi dle tvaře, chůze a jiných markantů. Udělal z nich anonymní IDčka. A na denní bázi by uměl vyhodnocovat, z jaké stanice, jakou trasou a na jakou stanici konkretní lidské "jednotky" jely.