Nespletl, mohu citovat přímo z mailu, který mi poslali 29. 10. 2015:
Dobrý den Lukáši,
máme pro Vás skvělou zprávu. K 1. 12. 2015 vylepšujeme mobilní televizi O2 TV Air a Vaši programovou nabídku přifoukneme na pořádný balík 58 programů.
Standardní cena tohoto tarifu mobilní televize je 399 Kč. Protože si vážíme svých stávajících zákazníků, pro Vás cena zůstává stále stejná. Napořád.
Ztučnění jsem nechal tak, jak v mailu bylo. Nedávnými změnami asi chtěli říct, že si stávajících zákazníků přestali vážit.
Skylink nemá smysl komentovat už vůbec, ten podobně jako UPC nasliboval navždy bezplatný příjem základních stanic po zakoupení dekódovací karty, aby následně zavedl servisní poplatek, postupně ho navyšoval a teď dokonce ten nejnižší tarif zcela ruší.
Jenže tento produkt "mobilní televize O2TV Air" už jaksi dávno neexistuje
Tohle je klasický způsob, jak se zbavit svých závazků - ukončit stávající službu a místo ní zavést jinou, byť úplně stejného charakteru. Dělají to běžně například mobilní operátoři, když se chtějí zbavit starých, pro ně nevýhodných tarifů. Na podstatě věci to vůbec nic nemění.
Víš co, ono není zase tak na ostudu nic nevědět, nikdo nejsme vševědoucí.
U tebe je smutné až politováníhodné spíš to, že i přes pomýlené dojmy a předsudky se o věcech, o kterých nic nevíš, snažíš dělat závěry a soudy. Po čase omílání takových nesmyslů jim pak i sám začneš věřit.
S takovými je pak jakákoliv diskuse zbytečná...
Podstatné je, jak tento krok vnímám já jakožto zákazník. Rozhodl jsem se, že z více důvodů už zákazníkem být nechci - proto jsem smlouvu vypověděl. Samozřejmě, že pro poskytovatele s řádově miliony klientů jsem jako jednotlivec zcela nepodstatný, je to pro něj jen jakési bzučení komára. Ale třeba to podobně vnímají i další lidé.
Nevím, jak mohl Skylink něco slibovat při prodeji, když sám nic neprodával a karty prodávali prodejci (ti samozřejmě slibovat mohli, ale to je pak jejich věc a ne věc Skylinku). Kromě toho ani jeden závazný smluvní dokument mezi poskytovatelem a abonentem neobsahoval nic o tom, že bude jakási nabídka navěky zdarma, to jsou pouze nesmysly kolující po netu, ovšem bez reálného základu (spíš si někdo představoval, že tomu tak bude a pak byl frustrován, když se jeho představy nenaplnily).
Od ČTÚ nebyla pokuta za jakési "navěky zadarmo", ale pouze za pozdní oznámení zvýšení ceny abonentům. Zpoplatnění základní nabídky nikdy žádný státní orgán nezrušil, tudíž je to celé i v souladu se zákonem.
Tak hlavně, že O2 Air máte zadarmo (a navěky, že? :D ).
Telly je v věčně v červených číslech, navíc pod kuratelou Commerzbank AG, takže se ani nelze moc divit, že případní obchodní partneři jsou velmi ostražití co se týká uzavírání smluv. V případě O2 je to ale úplně jiná situace, navíc i počet potenciálních klientů je na několikanásobcích toho, co dokáže sehnat Telly.
Sliboval to při prodeji svých služeb. Následně pak za to dostal od ČTÚ pokutu, později potvrzenou i soudem. Já jsem právě proto nechtěl jeho satelitní služby, proto jsem je pořídil od T-Mobile. Ten ale o rok později s jejich provozováním skončil a příslušnou část podniku odprodal právě M7 Group (provozovateli Skylinku). Smlouvu jsem tedy vypověděl, dekódovací kartu i přijímač prodal a pořídil O2 TV Go (později přejmenované na Air).
Aha, a proč tedy Skylink přímo na svém webu (https://web.archive.org/web/20110612015119/http://www.skylink.cz/web/structure/9.html - červen 2011) hovořil o bezplatném příjmu bez časového omezení? Navíc v hlavičce webu má reklamní slogan "Konečně kvalitní televizní příjem bez poplatků". A mimochodem i Skylink dekódovací karty prodával, měl už v té době svůj e-shop.
Tak hlavně, že O2 Air máte zadarmo (a navěky, že? :D ).
Zadarmo to nikdy nebylo a smlouvu jsem uzavíral s tím, že za to budu platit.
"Bez časového omezení"
Obchodnici nemaji pravo lhat - a to ani, kdyz jim to nejaky pravnik posveti
Pokud bych na to mel cas, tak je vsechny donutim dodrzovat puvodni vyznam slova navzdy (to same "dozivotni").
Protoze ruzne nove vyznamy techto pojmu jsou VPODSTATE jen pouhou legalizaci smejdovstvi
Bohuzel jsme tak hloupi, ze si uplne bez odporu nechavame zaplavovat verejny prostor marketingovymi lzemi, ktete prekracuji vsechny meze.
Každá nabídka je aktuálně platná ke dni zveřejnění, takže onen bezplatný příjem bez časového omezení tehdy skutečně byl. Ale to neznamená, že se podmínky nemohou v průběhu doby změnit. Ostatně každý zákazník měl možnost nové podmínky neakceptovat a od smlouvy bez jakýchkoliv sankcí odstoupit.
Skylink v té době prodával karty pouze velkoobchodně a sám vyřizoval jenom karty NEXT a karty v rámci reklamace (nefunkční), případně pak rozesílal karty Výměna. U eshopu si nevzpomínám, že by šla tehdy standardní karta koupit.
Naopak. Cena je vázána na konkrétní službu. Že vám to operátor poslal v adresném mailu, to není tzv. veřejný závazek, ale jednostranný krok druhé strany, který jste dalším čerpáním služby akceptoval. Nefunguje to tak, že vy máte jen výhody a operátor jen závazky. Smlouvu jste podepsal, ne?
Operátor je stroj na vydělávání peněz (úplně každý), ne žádná dobročinná organizace. Všechno jde kupředu. Tarify se vyvíjeji, služby se vyvíjejí, přístroje se vyvíjeji. Jednou je to výhodné pro klienta, jednou pro operátora. Když bylo rušení povinné vázanosti, šlo vytvoření výhody pro klienta, například....
26. 6. 2021, 15:18 editováno autorem komentáře
Zcela výjimečně s vámi musím souhlasit. Spousta lidí nejenže nerozlišuje mezi provozovatelem a prodejcem (je na tom napsáno Skylink, tak to prodává Skylink), dokonce někdy ani mezi operátory.
A nejhorší bývá, když si někdo představuje, jak strašně "odrbává" operátora a ve finále je to tak, že za kavku je celou dobu on ve své mylné představě...
Svatá prostoto...
Oni neprodávají "program", ale balíček, který obsahuje x sportovních, x filmových, x dětských atd. Jejich počet a název se může měnit, bez schválení divákem. A to není jen u O2, ale u všech operátorů. Je to rovněž ve smlouvě, kterou každý odběratel podepsal.
Tohle přílišné zjednodušování...
Mimochodem: když se přidá nějaký i brakový kanál, nikdo nekřičí "bude se zvedat poplatek?" Ale jak se něco ubere, to je hned křiku, ba řevu "kompenzace, sleva!"
Trochu pokrytecké, ne? ;-)
Někteří doteď nepřekousli konec "výhodného" balíčku Sport+Styl a kolik je to let...
25. 6. 2021, 16:13 editováno autorem komentáře