Bohužel tato na první pohled líbívá forma platby má své mouchy. Platbu kartou účtuje firma Dopravní podnik Ostrava a.s., ale veškeré reklamace řeší firma Koordinátor ODIS, s. r. o.
A to je první kámen úrazu. V případě problému se jeden odkazuje na druhého a celý problém spíše vyšumí. Zřizovatele podniku tyto problémy nezajímají.
Příklad problému:
Cílem je jízda do 10min - po nástupu do vozu přiložíte kartu k terminálu, a ten vám zobrazí informaci "Výstup". Hmm. Co se to stalo? V terminálu lze zobrazit stav trasakce, kde zjistíte, že okamžitě po přiložení karty terminál provedl v jednom momentě nástup i výstup. Prostě načetl kartu dvakrát (platíte běžně v obchodě, a nic takového se nestává!)
Výsledek - jedete na černo, a zaúčtovánu máte jízdu 45min (resp. rozhodně ne tu do 10min.)
Tak tak, s papírovou se to stát nemůže.
Vše vypadá na papíře hezky, ale ve skutečnosti jsou občas problémy navíc a řešit je je někdy na mašli pro všechny strany.
Podobně benefitní poukázky, s papírovými žádný problém, teď místo nich platební karty a problém na problém. A něco reklamovat či zrušit špatnou platbu v obchodě (vinou obchodu) je akce na nejméně měsíc. U papírových žádný problém, vrátí ti je do ruky.
Problémy s "modernizací" spíše přibývají než ubývají.
Bohužel tomu tak není. Je to logické, ale není tomu tak. Zdůvodnění tiskové mluvčí, cituji:
"Ve Vámi uvedeném případě došlo k dvojitému přiložení platební karty k odbavovacímu terminálu, a to v rozmezí 2 sekund. Nejedná se tedy o závadu odbavovacího terminálu, ale o opětovné přiložení z Vaší strany. Z tohoto důvodu lze na e-shopu, respektive na clearingovém centru dohledat pouze jedno přiložení, neboť druhé přiložení bylo na clearingovém centru při optimalizaci jízdného umazáno. Tato funkcionalita je užívána u přiložení provedených do 2 sekund včetně. Na odbavovacím terminálu ve vozidle ovšem toto přiložení vymazáno není, neboť odbavovací terminál pracuje s údaji tisícin procent, avšak clearingové centrum s celými sekundami."
...
Adriana Kováčová
oddělení tiskové a PR