Tak tak, s papírovou se to stát nemůže.
Vše vypadá na papíře hezky, ale ve skutečnosti jsou občas problémy navíc a řešit je je někdy na mašli pro všechny strany.
Podobně benefitní poukázky, s papírovými žádný problém, teď místo nich platební karty a problém na problém. A něco reklamovat či zrušit špatnou platbu v obchodě (vinou obchodu) je akce na nejméně měsíc. U papírových žádný problém, vrátí ti je do ruky.
Problémy s "modernizací" spíše přibývají než ubývají.
Bohužel tato na první pohled líbívá forma platby má své mouchy. Platbu kartou účtuje firma Dopravní podnik Ostrava a.s., ale veškeré reklamace řeší firma Koordinátor ODIS, s. r. o.
A to je první kámen úrazu. V případě problému se jeden odkazuje na druhého a celý problém spíše vyšumí. Zřizovatele podniku tyto problémy nezajímají.
Příklad problému:
Cílem je jízda do 10min - po nástupu do vozu přiložíte kartu k terminálu, a ten vám zobrazí informaci "Výstup". Hmm. Co se to stalo? V terminálu lze zobrazit stav trasakce, kde zjistíte, že okamžitě po přiložení karty terminál provedl v jednom momentě nástup i výstup. Prostě načetl kartu dvakrát (platíte běžně v obchodě, a nic takového se nestává!)
Výsledek - jedete na černo, a zaúčtovánu máte jízdu 45min (resp. rozhodně ne tu do 10min.)
Bohužel tomu tak není. Je to logické, ale není tomu tak. Zdůvodnění tiskové mluvčí, cituji:
"Ve Vámi uvedeném případě došlo k dvojitému přiložení platební karty k odbavovacímu terminálu, a to v rozmezí 2 sekund. Nejedná se tedy o závadu odbavovacího terminálu, ale o opětovné přiložení z Vaší strany. Z tohoto důvodu lze na e-shopu, respektive na clearingovém centru dohledat pouze jedno přiložení, neboť druhé přiložení bylo na clearingovém centru při optimalizaci jízdného umazáno. Tato funkcionalita je užívána u přiložení provedených do 2 sekund včetně. Na odbavovacím terminálu ve vozidle ovšem toto přiložení vymazáno není, neboť odbavovací terminál pracuje s údaji tisícin procent, avšak clearingové centrum s celými sekundami."
...
Adriana Kováčová
oddělení tiskové a PR