Zajímalo by mě, zda si někdo z redakce zkusil poslat příspěvek do diskuse pod některým z článků na mobilním telefonu bez blokátoru reklamy. Nebo si aspoň ten článek přečíst.
Řeknu to jinak, vážení: to, co provozujete s reklamou (cílenou či nikoliv) dělá z vašeho produktu odpadní reklamní žumpu. S personalizací to nemá co dělat. Lidé to blokují, protože reklamní smog je zcela neúnosný.
Privacy badger mi tady zablokoval 6 externích scriptů, uBlock 13. Některé se překrývají, ale je to asi 14 unikátních nebezpečných scriptů bez integrity hashe z cizích domén. Tohle není analytika a cílení, ale sprostý útok na soukromí, osobní údaje, výpočetní výkon a bezpečnost.
6. 8. 2025, 13:06 editováno autorem komentáře
hlavně to v praxi stejně vůbec nefunguje, ty modely jsou postavený na křišťálové kouli, performance je jen tak tak nad náhodným výběrem, ale všichni na to slyší. Personalizovat lze i bez sběru osobních dat. Nevěřím, že by IInfo tak vybočoval z oboru a jako jediný měl personalizaci funkční, podle u mě zobrazených reklam těžko.
Bohužel inzerenti jsou zatvrzelý v tom, že potřebují personalizovat, protože jen to prý funguje, takže je obrovská poptávka. Škoda, podle mě reklama může být velmi životaschopná, ikdyž nepoužívá osobní data pro personalizaci. Reklamní společnosti naopak těží z toho, že ty nasbíraná data dál monetizují, ale pššt, to bych o cpexu nebo seznamu neměl veřejně říkat a raději s tím měl jít na ÚOOÚ ;).
Škoda že se Lupě a spol. nepovedlo najít jiný model, tenhle způsob získávání souhlasu je nejspíš v rozporu se zákonem, ale úřady to vyšetřují roky, je to hlavně pro uživatele krajně nepříjemné a nepřístupné. My co mažeme cookies na denní bázi to v podstatě znesnadňuje používání.