To s snad delaji srandu. Ochrana obchodniku? Od kdy?
Jedna z mnoha realnych situaci:
Zakaznik poda claim, ze se mu vec nelibi a ze ji vraci zpet.
Paypal vyzve obchodnika, aby situaci resil
Obchodnik kontaktuje pres paypal zakaznika a zepta se, zda ma u nej vec nechat vyzvednout, nebo zda ji posle sam.
Zakaznik odpovi, ze vec nechal kuryrovi DPD ktery ji privezl aby ji vratil.
ubehne tyden
Dotaz zakaznikovi, zda ma tracking cislo nebo nejake potvrzeni, ze vec nechal poslat zpet.
Odpoved zakaznika, ze nic takoveho nema, ze vec proste nechal kuryrovi, ktery ji privezl.
Par mailu na paypal od obchodnika zadajicich zruseni claimu, bez jakekoliv reakce.
Ubehne nejaky dalsi tyden a claim je uzavren ve prospech zakaznika a jsou mu vraceny penize na ukor obchodnika.
Podobnych scenaru jsme zazili asi 10 behem par let, nez jsme se rozhodli moznost platby pres paypal zrusit
Všechny neoprávněně reklamace uzavřel paypal ve prospěch nás, obchodníka. Ročně cca 10 případů ani jednou to nebylo z našeho pohledu nefér.
Špatnou zkušenost mám s amazonem, kde zákazník tvrdil že zboží nedostal a podle trackingu bylo zboží doporučeno. Amazon ve sporu rozhodl pro zákazníka a peníze nám sebral.