Proboha, nejde o reklamy, ty personifikované se snesou. Problém je logika nabízení obsahu. To že se tři sekundy dívám na psíka, než pochopím o co jde a vykřížkuju to, neznamená, že je to moje téma a že dostanu dalších 40 videí s kočkama a hyenama k shlédnutí. Jestli toto nepůjde eliminovat, tak je to ničemu. Stejně tak mne nezajímají trendy jiné než ty co mě zajímají. Ani to první video s psíkem nechci. Chci aby si systém všiml, že sleduju jeskyňáře v Pákistánu a nabídl mne stránku o aktuálně objevenou jeskyni v Mexiku.
150 - "Tito uživatelé proto musí mít v rámci smluvního procesu možnost individuálně neudělit souhlas se zvláštními operacemi zpracování údajů, které nejsou nezbytně nutné pro splnění smlouvy, aniž by byli povinni se v plném rozsahu vzdát využívání služby nabízené provozovatelem sociální sítě, což znamená, že uvedeným uživatelům bude nabídnuta, případně za přiměřenou odměnu, rovnocenná alternativa, se kterou nejsou spojeny takovéto operace zpracování údajů."
Bude jeste pomerne zajimave sledovat, zda se obejvi nejake namitky na neprimerenost poplatku. Otakar Schon v Hospodarskych novinach: https://archiv.hn.cz/c1-67260000-meta-spousti-v-evrope-placeny-pristup-k-facebooku-a-instagramu-existuje-ale-alternativa uvadi odkaz na vysledky za druhy kvartal: https://www.oberlo.com/statistics/facebook-ad-revenue#:~:text=Facebook%20ad%20revenue%20breakdown%20by,users%2C%20which%20registered%20at%20%2410.63. a porovnava 30 eur poplatku s vynosem 17 eur. Na jednu stranu to vypada temer neprimerene, na druhou se da cekat, ze Meta bude argumentovat naklady spojenymi s vyberem nebo proste tim, ze 17 eur je sice prumer, ale aktivni uzivatele jim prinaseji vic a prave aktivni uzivatele mozna budou castejsimi abonenty.
Opravdu se bude jednat o FB bez reklamy?
1. Může se jednat o divadlo/politiku za účelem zmírnění požadavků EU
2. V počátku nebylo řečeno, že by to mělo být FB bez reklamy , ale že by se nemělo jednat o monetizaci uživatele. Tedy reklama nebude personalizovana nikoliv že nebude žádná..
A tady je problém právo USA vs EU. Povinností vůči EU existencí typu účtu kde nebudou sbírána data a monetizovana tím nezanikají. A zjednodušené práv/povinností se nelze zříci smluvně.
Očekávám tedy že FB bez reklam nebude..
Taková rafinovanější reklama tam již je teď.
Používá taktiku jedné provařené seznamky. Kdy místo "sponzorovaného příspěvku" vám na feedu vyskočí přípěvech, že váš přítel dává like ,nebo sleduje stránku firmy, celebrity, zboží, služby. To přeci "vůbec není" reklama. Oni to myslí hrozně dobře a nechtějí vás ochudit o aktivity vašich přátel. Zvláštní že si vybírají co vám zobrazí a co ne že?....
Další reklama je i v doporučování přátel. A to přes celebrity a influencery. Protože v tom seznamu se mimo přátel přátel a lidí se kterýma máte reálně něco skutečně společné, jako škola , práce , přátele... se v seznamu náhodou začali vyskytovat lidi , které fakt neznáte, nebo nechcete znát a nemáte s ními nic společného, ale ...sleduje je xxxxx lidí...
Jinak ne-reklamě pro platící porušil třeba i Spotify . Které "omylem" lidem do playlistů přidávala skladby producenta Drake.
Takže já tvrdím že FB bez reklamy nebude ani pro platící.