150 - "Tito uživatelé proto musí mít v rámci smluvního procesu možnost individuálně neudělit souhlas se zvláštními operacemi zpracování údajů, které nejsou nezbytně nutné pro splnění smlouvy, aniž by byli povinni se v plném rozsahu vzdát využívání služby nabízené provozovatelem sociální sítě, což znamená, že uvedeným uživatelům bude nabídnuta, případně za přiměřenou odměnu, rovnocenná alternativa, se kterou nejsou spojeny takovéto operace zpracování údajů."
Bude jeste pomerne zajimave sledovat, zda se obejvi nejake namitky na neprimerenost poplatku. Otakar Schon v Hospodarskych novinach: https://archiv.hn.cz/c1-67260000-meta-spousti-v-evrope-placeny-pristup-k-facebooku-a-instagramu-existuje-ale-alternativa uvadi odkaz na vysledky za druhy kvartal: https://www.oberlo.com/statistics/facebook-ad-revenue#:~:text=Facebook%20ad%20revenue%20breakdown%20by,users%2C%20which%20registered%20at%20%2410.63. a porovnava 30 eur poplatku s vynosem 17 eur. Na jednu stranu to vypada temer neprimerene, na druhou se da cekat, ze Meta bude argumentovat naklady spojenymi s vyberem nebo proste tim, ze 17 eur je sice prumer, ale aktivni uzivatele jim prinaseji vic a prave aktivni uzivatele mozna budou castejsimi abonenty.