Taková rafinovanější reklama tam již je teď.
Používá taktiku jedné provařené seznamky. Kdy místo "sponzorovaného příspěvku" vám na feedu vyskočí přípěvech, že váš přítel dává like ,nebo sleduje stránku firmy, celebrity, zboží, služby. To přeci "vůbec není" reklama. Oni to myslí hrozně dobře a nechtějí vás ochudit o aktivity vašich přátel. Zvláštní že si vybírají co vám zobrazí a co ne že?....
Další reklama je i v doporučování přátel. A to přes celebrity a influencery. Protože v tom seznamu se mimo přátel přátel a lidí se kterýma máte reálně něco skutečně společné, jako škola , práce , přátele... se v seznamu náhodou začali vyskytovat lidi , které fakt neznáte, nebo nechcete znát a nemáte s ními nic společného, ale ...sleduje je xxxxx lidí...
Jinak ne-reklamě pro platící porušil třeba i Spotify . Které "omylem" lidem do playlistů přidávala skladby producenta Drake.
Takže já tvrdím že FB bez reklamy nebude ani pro platící.
Opravdu se bude jednat o FB bez reklamy?
1. Může se jednat o divadlo/politiku za účelem zmírnění požadavků EU
2. V počátku nebylo řečeno, že by to mělo být FB bez reklamy , ale že by se nemělo jednat o monetizaci uživatele. Tedy reklama nebude personalizovana nikoliv že nebude žádná..
A tady je problém právo USA vs EU. Povinností vůči EU existencí typu účtu kde nebudou sbírána data a monetizovana tím nezanikají. A zjednodušené práv/povinností se nelze zříci smluvně.
Očekávám tedy že FB bez reklam nebude..