Počet předplatitelů Disney+ se po zdražení mírně snížil

6. 2. 2025

Sdílet

Česká verze Disney+ Autor: Walt Disney Company

Společnost Disney oznámila výsledky hospodaření za poslední tři měsíce roku 2024. Tržby a zisk předčily očekávání, zároveň se ale potvrdil očekávaný úbytek počtu předplatitelů služby Disney+.

Firma očekává další „mírný pokles“ počtu předplatitelů také v prvním čtvrtletí letošního roku. Za přístup na Disney+ platilo na konci prosince 124,6 milionu uživatelů, ve stejném období předešlého roku to bylo 125,3 milionu. Průměrné měsíční tržby na jedno placené předplatné Disney+ vzrostly přibližně o 4 % na osm dolarů, uvedla firma.

Uživatelé začali rušit přístupy po nedávném zvýšení cen. Předplatitelů ubývalo především na mezinárodních trzích, naopak na domácím americkém trhu se firmě dařilo. Čtvrtletní tržby ze streamovacích služeb se zvýšily o 9 % na 6,1 miliardy dolarů (v přepočtu přibližně 148 miliard korun). Celá divize dosáhla ve sledovaném období provozního zisku 293 milionů dolarů (sedm miliard korun).

„Budujeme Disney+ jako špičkovou digitální platformu, která divákům nabízí to nejlepší z filmové, televizní, sportovní a zpravodajské produkce – vše na jednom místě,“ zdůraznila společnost v komentáři k výsledkům hospodaření. Na americkém trhu do aplikace integrovala sportovní přenosy stanice ESPN, kterou také vlastní.

Prioritou je vylepšování aplikace, aby se zvýšil celkový čas, který v ní předplatitel stráví sledováním obsahu. „Pozitivní ohlas zaznamenaly nedávné úpravy, jako je zvýraznění žebříčku Top 10 seriálů a filmů či rozšíření personalizačních funkcí,“ podotkla firma.

Americkým uživatelům na konci září zpřístupnila novou funkci Streams, redakčně sestavený program včetně živého vysílání zpravodajské stanice ABC News. Uživatel tedy nemusí ručně spouštět každý pořad, jeden automaticky navazuje na druhý. Pro děti je místo zpravodajství určen obsah pod značkou Disney+ Playtime, kde jsou seriály a animované pohádky. V plánu je postupné rozšíření této funkce do dalších zemí.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).