Počet uživatelů Facebooku už neroste, firma Meta vidí spásu v krátkých videích

3. 2. 2022

Sdílet

Facebook Autor: Depositphotos

Rekordní příjmy, ale stagnace počtu uživatelů a dopady změn ochrany soukromí v systému iOS – čerstvě zveřejněné hospodářské výsledky společnosti Meta, která provozuje Facebook, za poslední čtvrtletí roku 2021 nejsou pro firmu úplně pozitivní. 

Potvrdil se trend, že počet uživatelů Facebooku stagnuje. Vykazované číslo denních aktivních uživatelů (DAU) dokonce poprvé ve srovnání s minulým čtvrtletí mírně kleslo z 1,930 miliardy na 1,929 miliardy.

Příjmy firmy ale rostly, meziročně si Meta ve čtvrtém kvartálu polepšila o 20 % na 33,67 miliardy dolarů. Za celý rok společnost utržila téměř 118 miliard USD (37% meziroční růst). Akcie společnosti přesto na výsledky reagovaly poklesem.

Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg v konferenčním hovoru s investory mluvil o tom, jaký dopad má na byznys firmy konkurence jiných sociálních sítí, zejména TikToku. Odpovědí Facebooku podle něj má být větší důraz na krátká videa.

„Je jasné, že krátká videa budou do budoucna stále populárnějším způsobem konzumace obsahu. Zdaleka nejrychleji rostoucím typem obsahu jsou u nás už teď s Reels,“ řekl s tím, že právě do krátkých vidí Reels bude firma v následujícím období hodně investovat.

Další prioritou podle Zuckerberga bude skupinové chatování. „Pozorujeme, že lidé chtějí ve zprávách sdílet více věcí, které by dřív nejspíš publikovali ve svém newsfeedu. Tento trend potvrzuje i stoupající popularita aplikací jako je Slack, Discord nebo Telegram,“ řekl. 

Meta proto plánuje posílit skupinové chatování ve službě WhatsApp a připravuje Community Chats i na Facebooku a v Messengeru.

Jedním z problémů, které Facebook řeší, je i pokles příjmů kvůli přísnějším podmínkám ochrany soukromí v systému iOS. V roce 2022 se podle odhadů firmy mají projevit poklesem příjmů o 10 miliard dolarů. Meta proto plánuje neupřesněné změny ve svých reklamních systémech, které mají zvýšit přesnost cílení reklam a přinést zadavatelům více informací, podle kterých budou moci inzerci cílit.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).