A to je právě ono! ;o)
I ta Česká televize má nějakou (a né tak špatnou) sledovanost, takže je velmi vhodným cílem pro umístění reklamy. Pokud té reklamy nebude mnoho a nepoleze do pořadů, pokud bude nějak regulovaná, tak mi v zásadě nevadí - i reklama má určitou informační hodnotu. (Já reklamy nesleduji vůbec - a pak jsem měl problém vyjmenovat v průzkumu pět značek piva - znal jsem čtyři a dvě z toho už několik desítek let prý neexistují!)
Ono by to mohlo spíš svádět k tvrzení "je to placené z poplatků, tak ta reklama musí být zadarmo", ale to by byl opravdu extrém.
Může to vypadat zvláštně, ale většinou se náklady na reklamu podle ekonomických zákonů vrátí. Jinak by to nefungovalo. Nelze vše posuzovat jen vlastními zvyky. Nemusíme koláčům sledovanosti věřit, ale pro účinnost reklamy má sledovanost význam. Řídí se tím cena za vteřinu reklamy i tok desítek miliard do TV reklamy.
Pokud budou na ČT reklamy prezentovány ve svých, nejraději časově pevně určených termínech, čili ne vřazené do filmů, nebo ucelených pořadů, určitě bych to taky vydržel. Proto nemám ani dnes problém se sponzorskými vsuvkami na začátku a konci pořadu. Asi by sice tento systém pro inzerenty nebyl tak lákavý, tedy i levnější, ale mohlo by to do rozpočtu ČT přinést více peněz. Obávám se ale toho, že by to dělalo prostor pro takový typ pořadů, které jsou spíše určeny pro komerční TV, což by zvedlo další vlnu kritiky ČT.
Já půjdu asi proti proudu, ale můj názor je, že bych vrátil na ČT reklamu a to klidně i ve větší míře a bude peněz habaděj. Nejde mi o těch 15 Kč měsíčně navíc, to je samozřejmě nic, ale kdyby se do ČT vrátila reklama, byla by více konkurenceschopná a samozřejmě by tak bylo i více peněz. Na lepší seriály, mezinárodní koprodukce, lepší studia a třeba i na to 4K.