Ale nutili. Člověk, který u nich dlouhodobě platí kartou, si toho pak ani nevšimne. Ten čudlík je poměrně prťavý a snadno přehlédnutelný. A co víc. Ten čudlík byl ve výchozím stavu zaškrtnutý.
Nehledě na to, že v jednu chvíli to měli tak, že se karta ukládala bez vědomí uživatele. Žádný čudlík, žádná informace, ani potvrzení o uložení karty. Nevšiml bych si toho, kdyby Alza přes svůj email z jeho mailserveru neposlala informaci o tom, že mi bude končit karta. Tolik jsem se naštval, kde k sakru získali informace o kartě, když tvrdí, že takovými informacemi nedisponuji. Vedl jsem s nimi dlouhou komunikaci přes email. Samozřejmě mleli své a že informace o kartě nedisponuji, že je má pouze banka. To jim tak věřit. Až po mé urgenci za pár dní vrátili ten čudlík.
Jinak důrazně doporučuji jim tam tu kartu neukládat. Sice to jde přes platební bránu banky, ale Alza sama má plný přístup k informaci o kartě, byť tvrdí, že k nim nemá přístup a informace má pouze banka. Tomu nevěřte, protože to by pak ty informace nemohly být uloženy v jeho systému a automatický email z jeho serveru neinformoval o konci platnosti karty. Informace jsou možná uloženy v bance, ale Alza si je z tama klidně vytáhne. Beztak s tou bankou úzce spolupracuje. Ten jejich platební systém je silně individualizovaný.
Ale nutili. Jen to nebylo vidět a "zaškrtnuto" bylo ve výchozím stavu, dost nenápadně. Přišel jsem na to v podstatě omylem tak, že jsem dělal po cca měsíci další nákup a při platbě na mě vykoukla kompletně vyplněná kreditka :( I když se snažím dávat si pozor, tak se stejně trochu děsím, který další eshop tohle dělá.