Mě ty změny přijdou trochu přestřelené a nefér vůči operátorům. Kromě lhůty k přechodu se mi zdají být současné podmínky fér. U pokuty 5% poměrné části už smlouva přestává mít smysl a zhorší se cenové výhody závazku oproti cenám bez.
Nejspíše to operátoři budou muset nahradit něčím jiným, aby zamezili zneužívání a hromadného odcházení během platnosti smlouvy. Např. dostanete se závazkem drahý telefon zdarma a při předčasném přechodu uhradit jeho plnou koncovou cenu nebo tak něco.
> Operátorům se vůbec nedivím, že mají někdy až nečetné metody, můžeme si za to sami jako zákazníci. Kvůli neustálými honbami za slevami se skutečný konkurenční souboj odehrává v podpultových cenách a ne ve veřejné nabídce a ti co si o podpultovku neřeknou, ti doženou operátorům zisky. Jestli po nabytí změn budou lidé tak "vyčůraní", že budou každý půlrok utíkat za výhodnější podpultovkou a zaplatí pouhých 5% poměrnou část, tak to ten trh pokřiví ještě více, než je tomu nyní.
#wat
Nechápu, jak jste v jednom odstavci schopný popsat stav, kde si operátoři sami pokřivili trh podpultovými nabídkami, a osočit z toho zákazníky.
Tak operátoři to již dávno nahradili. Nedají vam dotovaný mobil se slevou, ale dají vám příspěvek na mobil třebas 4000Kč. Když odejdete nebo změníte tarif dříve než po 24 měsících, tak musíte příspěvek vrátit.
Buď jste už dlouho nákup mobilu u operátora neřešil, nebo jste si nepřečetl smlouvu, kterou jste podepisoval. Řešíte problém, který si operátoři jit před déle než rokem vyřešili sami.
Já sám za sebe řeším operátory pouze na B2B úrovni. Ale shodou náhod jsem něco podobného řešil za známé, kteří se nechali oblbnout od "pochůzkáře" s tím, že jsme ochotni zaplatit poměrnou část i příspěvek a odejít, jelikož za zbylé období by stále ušetřili cca 13 000 Kč a nakonec byl tarif upraven k oboustranné spokojenosti a příspěvek odpuštěn.
Takže o této metodě vím a myslím, že po nabytí nových změn ještě přitvrdí nebo bude povinnost si k závazku telefon pořídit. Myslím, že podobně to prodává AT&T v USA.
Operátorům se vůbec nedivím, že mají někdy až nečetné metody, můžeme si za to sami jako zákazníci. Kvůli neustálými honbami za slevami se skutečný konkurenční souboj odehrává v podpultových cenách a ne ve veřejné nabídce a ti co si o podpultovku neřeknou, ti doženou operátorům zisky. Jestli po nabytí změn budou lidé tak "vyčůraní", že budou každý půlrok utíkat za výhodnější podpultovkou a zaplatí pouhých 5% poměrnou část, tak to ten trh pokřiví ještě více, než je tomu nyní.