Celkem se rozmohlo (a nepovažuji to za nešvar, ale za plus) posílání balíků "sám sobě", kdy se s odesílatelem dohodnu na tom, že mu pošlu jen kód/štítek a on to jen odnese někam a já si to zaplatím dopředu. Ze zprávy mi vyplývá, že zelenáč to má přesně opačně - zaplatit musí vždy odesílatel a odesílatel je ten, kdo musí mít appku, nikoli přijemce. To mi přijde jako škoda, v tomhle scénáři je to komplikace.
To se může zlepšit. Třeba Zásilkovna IIRC neumí odeslání z boxu bez appky vůbec. Nebo alespoň co jsem já posílal, vždy se otevíral box pomocí appky a musel jsem stát u toho boxu. Takže to je dost nastejno.
Jinak to odeslání něčeho ke mě někým cizím je dosti "vošajslich". Může to špatně zabalit, nebo mizerně nadepsat, pokud se zásilka ztratí; těžké dohadování potom. Pokud mi někdo pošle něco a vidím dobitou krabici, můžu jim to tam rovnou nechat, ať si to řeší odesílatel.
@WIFT
Máte pravdu, že se docela rozmohl princip, kdy příjemce si vygeneruje sám kód a zaplatí za přepravu, kód pak pošle odesílateli. Ale upozornil bych, že tento princip má svá úskalí.
Zaprvé je to proti smluvním podmínkám Zásilkovny, ale dobrá, právničinu budou zákazníci možná ignorovat. Za druhé ale v případě ztráty balíku musí u Zásilkovny reklamovat odesílatel, tedy ten, kdo odeslání zaplatil. A to může být trochu problém, pokud neumí popsat, jak balík vypadal a nachází se stovky kilometrů od místa podání. No a za třetí ZBoxy nelze pro odeslání balíku otevřít zadáním kódu (nemají žádnou klávesnici), ale jedině z appky z odeslání zásilky, což ale skutečný odesílatel nemá, protože zásilku platil příjemce a ten to má ve své appce.
Tedy ve skutečnosti je rozumnější, aby odeslání řešil a zaplatil skutečný odesílatel, a příjemce mu to případně zaplatil.
Podle jejich mapy to vypada, ze uz dokonce vetsina, jestli jim dobre funguje filtr na klavesnice, tak ji ma 3975 z 5458 Z-boxu, ktere mi to v CR naslo.
Zatím stále nejlevnější vyjde PenguinBox.cz a ale není všude.. Viz https://cejvik.blogspot.com/2022/02/muj-prvni-balik-s-penguin-box.html
Ale ty podmínky! Nulové pojištění zásilky a kdykoli vlezu na jejich stránky, naposledy před týdnem i teď, je tam velmi znepokojivé oznámení "Omlouváme se za potíže způsobené poruchami Penguinboxů v několika posledních dnech."
Fakt jsem je chtěl už několikrát použít, ale bohužel se mě vždy snaží přesvědčit o tom, že to za těch několik ušetřených korun nestojí.