Přepisoval jste někdy někam VIN? Nic moc. To už je snažší podívat se na tu nálepku na poznávací značce nebo na techničák, co leží na polici. To jen na okraj. Jako jo, takhle si to VIN přepíšu někam to texťáku a pak ho budu používat dokola, je mi to tedy dost jedno, ale ten TP je rozhodně pohodlnější jakkoliv to samozřejmě sám o sobě fakt není důvod na tomhle archaismu trvat.
"Ale tu praci nekdo udelat musi, ze"
Ne, nemusi ... v civilizovanejsich zemich vam prijde domu faktura. Bez pokuty. Dokonce vam prijde pro vas nejvyhodnejsi castka, v zavislosti na tom, jak casto jezdite. A nemusite predem resit, jestli budete po te dalnici nebo kdekoli jinde jezdit pristi tyden nebo pristi mesic. A udela se to uplne samo, proste si to vyfoti spz a posle !papirovy! dopis. Neresitelne ...
Jeden pracovnik CSSZ pocita JEDEN duchod ... vice nez 1/2 roku. Zhruba takto u nas zamestnanci placeni z dani "nestihaji" ... Podotykam, ze pri covidu sedeli doma, za 100% a nedelali vubec nic.
Coz by presne v duchu vaseho textu vyse vedlo k tomu, ze by se zvysil tabulkovy pocet mist dopravnich policistu :-) A mista seskrtana v celni sprave by se objevila jinde. Ostatne, ono by vsechny cinnosti mohla vykonavat jen policie - ale nemyslim si, ze by se tim neco nekde usetrilo.
Ale tu praci nekdo udelat musi, ze? A v praxi to nebude fungovat tak, ze na nerostouci pocet pracovniku budete valit stale nove a nove cinnosti. Takze ano, mohli Celni spravu zredukovat, ale vysledkem by bylo toliko jen to, ze by se v jine instituci pocetni stavy beztak zvysily. A neni ve finale jedno, jak se jmenuje ta instituce, co to resi?
Názorný příklad, když už mluvíme o provozu na silnicích: nemohu se zbavit pocitu, že Celní správa nebyla zřízena k tomu, aby kontrolovala dálniční známky. Ale po vstupu do Schengenu jí holt ubylo práce a myšlenka, že by se mohla zredukovat, nebyla kompatibilní s filosofií státní správy, tak jim holt našli jinou zábavu.
Ve zcela obecne rovine - pokud mate nejaky dluh vuci statu, je technicky zcela fuk, ktera slozka statu dluh vymaha. A to, kdo ma jakou kompetenci urcuje zakon - prekvapive zakony nejsou staticky dokument, zakony se v case meni a mimo jine prizpusobuji tomu, jak se nekteri kreativci snazi svym povinnostem vyhnout. A pokud tedy zakonodarce sveri nejakou pravomoc tomu obecnimu joudovi, musite se smirit s tim, ze to po vas chtit muze i on :-)
Ono i to, jestli je auto pojistene (a i u koho) si muze overit online... zcela verejne :-)
O stavu vozidla nevypovida pocet majitelu. Velky technicak je informace k nicemu. Stav vozidla se tam nedozvite.
Hospudka pres hranice? To jako vazne pouzivate jako kritiku ze si NEMUSITE brat sebou ridicak?
Co se tyka pojisteni - ten papir vam nezasila stat, ale pojistovna (to nevite?) Stat nema pristup do databazi pojistoven. Otazka centralniho registru, ale to je budoucnost ;)
RFC 2549 mate i s QoSem a RFC 6214 s IPv6. Jenom ta implementace uplne nedopadla a nejsem si uplne jist tim, ze redakce iinfo je na prijem holubich datagramu uzpusobena :-) Rozhodne neuspejete v datacentru Masteru, kde servery bezi... tim smerem bych predem ocekaval 100% packet loss :D
Hlavně bývá, a to klidně i v rámci jedné firmy, dost zásadní rozdíl, v jakém režimu konkrétní auto funguje. Někdy je auto přidělené konkrétnímu zaměstnanci, jezdí s ním jen ten jeden zaměstnanec a často ho má i mimo pracovní dobu u sebe doma. Jindy je součástí poolu, ze kterého si zaměstnanec, který někam potřebuje zajet, půjčí, co je zrovna volné. A v neposlední řadě věci často fungují jinak ve velké firmě, která má desítky aut a stovky zaměstnanců, a jinak v malé firmičce, kde jsou dvě auta na pět lidí.
To jiste, ona totiz kdyz ma firma 10, 100, nebo 10 000, to je totiz uplne jedno, aut, kazdy ten clovek ho ma stovky km jinde, tak jim tam bude posilat ty stovky km nekoho nebo chtit po nich aby do firmy prijeli ... to se totiz vyplati ... misto toho, aby v miste kde je, dal auto do nejblizsiho autorizaku, ze?
Vskutku, osobne sem byl pri tom, kdyz jedna dotycna takto do firmy (500km) prijela s tim, ze ji sviti kontrolka ... nedostatku kapaliny v ostrikovacich. Zpet jela vlakem.
Tak to jste toho v zivote nevidel… proc by mel nejaky dobre placeny specialista chodit s autem do servisu? Ze by firma vyhodila treba 20tis na mzdu toho cloveka jenom na to aby cekal nekde v servisu? Spousta firem to resi pres firmu ktera posle cloveka a ten zaridi vse potrebne, takze takovy dobre placeny specialista muze vykonavat cinnost za kterou je placeny. A ne, opravdu neni povinnosti nikoho chodit ve svem volnem case resit opravu firemnich nastroju mezi ktere auto klidne muze patrit.
Je videt, ze jste se na https://www.kontrolatachometru.cz/ nekteri vubec nedivaji :-) Tam po zadani VIN vidite, kdy TK probehla... a tedy i vite do kdy plati, ze? :-) A nic vic nez znalost VIN vozu k tomu overeni nepotrebujete.
Přepis auta - Evidenční kontrola platí rok. Pokud tedy bylo auto poslední rok na STK, evidenčku máte. Smlouva - ano, tohle může být náročnější, záleží, komu prodáváte/od koho kupujete. Problém může být pak i sehnání plné moci, pokud se nedohodnete na společné návštěvě úřadu kvůli přepisu. Tady může být problém vždy. Registr - přepis můžete udělat kdekoliv. Není to už vázané na trvalý pobyt. Třeba u nás jsem se neobjednával nikdy a čekal jsem nanejvýš 15 minut.
Když jsem kupoval auto z bazaru (z jednoho z těch velkých), dokonce poslali vše datovkou na městský úřad, který jsem si vybral. Tam už měli vše nachystané, takže přepis byl hotový poměrně rychle.
Tedy krome te samolepky kterou nekde ztratite a na novem aute ji ani nemate.
Na novém autě samolepku máte taky. S platností 4 roky. Před 5 lety tomu tak bylo, nemyslím si, že by se to změnilo.
Jinak souhlas, odpadne jednoduší ověření si platnosti TSK. Nicméně pokud máte DS, tak dostanete upozornění o konci (jen si nemůžete nastavit kolik dní předem chcete být upozorněn).
A další souhlas, ten řidičák budu vozit s sebou i tak. Je ve stejné peněžence jako OP
Vždyť vás přece nikdo nenutí. Kdo vám brání si doma schovat protokol z poslední TK? (To nejspíš není od věci udělat tak jako tak.) Nebo si třeba nalepte post-itku na ledničku, to už je vaše věc, jak si to zařídíte.
ds
Co máte pořád všichni s tou datovou schránkou? I když si to budete chtít zkontrolovat elektronicky, datovou schránku k tomu vůbec nepotřebujete. Ono těch věcí, které jinak než datovou schránkou řešit nelze, nakonec až tak moc není. Zatím jsem pro úřední záležitost použil datovou schránku jen jednou, k podání přehledu zdravotní pojišťovně - a i to je spíš ostuda té konkrétní zdravotní pojišťovny, že pořád ještě nezprovoznili přihlášení k portálu přes Identitu občana, přestože už několik let tvrdí, že na tom pracují.
Tak muzete bydlet v jeskyni nebo mit placenou asistenci ci opatrovnika ktery vam to zaridi pokud nejste schopen. Nebo muzete jit do mistni knihovny za dohledu statneho osetrovatele...
Jsou slepci nebo lide s tezsim pohybovym postizenim kteri jsou schopni si udaje o sobe zjistit v DS.
Jinak jsou tu zeme kde tyhle banalni veci lze vyridit i na te nejmensi poste v bubakove.
Podobne jako ja kdyz jsem 2 roky vyrizoval stavebni povoleni protoze jsem nebyl schopen vyznat se ve stavebnim rizeni a protichudnych nazorech ruznych stavebnich uradu. Musel jsem si nekoho zaplatit.
11. 8. 2023, 11:49 editováno autorem komentáře
V tom portalu obcana je to naprd pokud uzivam vozidlo ale nejsem vlastnik. Napr. firemni (nektere firmy maji v managementu autoparku neskutecny bordel) , z pujcovny, lizacka ojetiny, pujceni clenu rodiny atd. A pritom kontrola techto nalezitosti je povinnost mne jako ridice a nemohu ho to na nikoho prenest ani se vymluvit na jednani v dobre vire.
BTW: On uz jen prepis auta je dost hardcore zalezitost. Evidencni technicka -> pak resit smlouvu -> sjednat si termin na registru vozidel/stat frontu abych se tam vesel. Do 10ti dnu se to stihnout pro zamestnane lidi na konci republiky nebo ze zahranici stihnout neda. Kdyz nestihnu tak pokuta 50 000kc.
V portalu obcana to mate uz skoro dva roky. A dokonce i s historii, tzn. vcetne vozidel, ktere jste mel v minulosti. To vase jaksi nebudete mit kde overit se nekona. Online dostupne mate i detaily technickych prohlidek vc. historie, staci znat VIN. Takze toho vlastne o aute zjistite vic, nez jen z toho papiroveho technicaku, kde mate jen kulaty razitko, ze? :D
Ale ne, oni organi, tak jako vzdy, ovecky mystifikuji.
Takze jednak OP(ani pas) u sebe mit nemusite vubec (ani pri rizeni auta ne). Dale porad vas budou buzerovat, pokud nekde nechate ten car papiru o pojisteni (protoze to si taky muzou overit elektronicky).
A co se tyce velkeho technicaku, tak se nic nerusi, jen pro nove registrovana vozidla jiz nebude vydavan. Coz mimo jine znamena, ze jaksi nebudete mit kde overit, do kdy vam to plati. Tedy krome te samolepky kterou nekde ztratite a na novem aute ji ani nemate. A take nebudete mit jak zjistit, kdo a pripadne kolik lidi to auto melo pred vama, takze vsechny bazary budou prodavat vse zarucene po prvnim majiteli.
Registracni misto neni technicka ... tam chodite, kdyz to chcete prepsat na nekoho jineho.
Predevsim pak, vy budete chtit resit, ze nekam pojedete na vylet, a ze kvuli tomu, ze ste nechal ridicak doma, nemuzete do te km vzdalene hospudky pres hranice?