Ve zcela obecne rovine - pokud mate nejaky dluh vuci statu, je technicky zcela fuk, ktera slozka statu dluh vymaha. A to, kdo ma jakou kompetenci urcuje zakon - prekvapive zakony nejsou staticky dokument, zakony se v case meni a mimo jine prizpusobuji tomu, jak se nekteri kreativci snazi svym povinnostem vyhnout. A pokud tedy zakonodarce sveri nejakou pravomoc tomu obecnimu joudovi, musite se smirit s tim, ze to po vas chtit muze i on :-)
Názorný příklad, když už mluvíme o provozu na silnicích: nemohu se zbavit pocitu, že Celní správa nebyla zřízena k tomu, aby kontrolovala dálniční známky. Ale po vstupu do Schengenu jí holt ubylo práce a myšlenka, že by se mohla zredukovat, nebyla kompatibilní s filosofií státní správy, tak jim holt našli jinou zábavu.
Ale tu praci nekdo udelat musi, ze? A v praxi to nebude fungovat tak, ze na nerostouci pocet pracovniku budete valit stale nove a nove cinnosti. Takze ano, mohli Celni spravu zredukovat, ale vysledkem by bylo toliko jen to, ze by se v jine instituci pocetni stavy beztak zvysily. A neni ve finale jedno, jak se jmenuje ta instituce, co to resi?
Coz by presne v duchu vaseho textu vyse vedlo k tomu, ze by se zvysil tabulkovy pocet mist dopravnich policistu :-) A mista seskrtana v celni sprave by se objevila jinde. Ostatne, ono by vsechny cinnosti mohla vykonavat jen policie - ale nemyslim si, ze by se tim neco nekde usetrilo.
"Ale tu praci nekdo udelat musi, ze"
Ne, nemusi ... v civilizovanejsich zemich vam prijde domu faktura. Bez pokuty. Dokonce vam prijde pro vas nejvyhodnejsi castka, v zavislosti na tom, jak casto jezdite. A nemusite predem resit, jestli budete po te dalnici nebo kdekoli jinde jezdit pristi tyden nebo pristi mesic. A udela se to uplne samo, proste si to vyfoti spz a posle !papirovy! dopis. Neresitelne ...
Jeden pracovnik CSSZ pocita JEDEN duchod ... vice nez 1/2 roku. Zhruba takto u nas zamestnanci placeni z dani "nestihaji" ... Podotykam, ze pri covidu sedeli doma, za 100% a nedelali vubec nic.