To je jako by to psalo PR oddeleni PPFky... tvrdite, ze jsou firmy PPFky striktne oddeleny, to vite jak bez toho, aniz byste znal detailne vnitrek, nebo je to vas pohled z venku? Navic pokud je nejaky soubor firem, ktere nahore maji ve finale jednoho majitele, tak to, ze si nefakturuji neznemana, ze majitel nema vliv na deni kazde te firmy.
Naopak povazuji to za velmi chytry zpusob jak dosahnout svych mocenskych cilu. Andrej na to jde naopak spatne tim, ze jde moc videt, je moc pod drobnohledem. Kelner na to jde chytreji, ma obrvksou moc, pratele v Cine a RUsku a nyni bude vlastni velkou medialni skupinu, ktera muze ovlivnovat nazory v nekolika zemich uz jen tim, ze nebude nektera temata resit, jina bude resit vice apod.
Samozřejmě, že PPF má vzhledem ke své velikosti už teď možnosti média ovlivňovat. Ale tohle mu umožní postoupit na další level.
Babiš je opravdu hezký příklad. Dokud nebyl v politice, tak pokud chtěl protlačit nějaký zákon, nebo aby úředník zamhouřil oko, tak je musel ovlivňovat externě a to bylo vachrlaté, protože dělal něco, co by dělat neměl a bylo riziko, že na to někdo přijde a rozmázne to. Teď má vlastní stranu a tam je logické, že jeho poslanci hlasují jak on chce, na tom přece není nic špatného. Stejně tak má mnohem lepší páky tlačit na úředníky aby "přehlédli", že by měli podle pravidel proplácení dotací Agrofertu ihned zastavit, může "vyhodit" úředníka FÚ, který si dovolil doměřit daňový nedoplatek firmě z koncernu atp.
Tahle transakce dá PPF mnohem větší možnost ovlivňovat témata, o kterých noviny píší. Zatímco předtím si mohl zaplatit novináře a téma s velkou snahou a viditelně protlačit, teď bude moc ovlivňovat nejen o čem noviny mají psát, ale i o čem psát nemají (třeba o kriminálním vyšetřování HCI v Číně) a to poměrně skrytě. Opět dám za příklad Mafru a okázalé ignorování masivních protibabišovských demonstrací letos na jaře v MF Dnes. Přesně podle Babišovy pohádky "No co, je hezky, tak asi lidi vyrazili na koncert.".
A hlavně to není "buď a nebo". Je dost pravděpodobné, že cílem PPF jsou jak čistě obchodní synergie, tak i zvýšená možnost mediálního agenda settingu.
Což je naprosto běžná praxe třeba ve Státech, kde se CNN (součást Warner Media) striktně vymezuje proti Trumpovi, a ten z toho má kopřivku. Nedávno si postěžoval, že i "přátelská" FOX News nevysílá tak, jak by si představoval.
AB si totiž nemůže pořád vybrat, jestli chce být politik nebo byznysmen. Na politika je totiž pořád vidět, je to veřejná funkce a on se s tím má vytrvalé problémy úspěšně popasovat. I když na to, že stát nelze řídit jako firmu, zřejmě již přišel...
Nedomnivam se, ze by PPF mela cokoliv dokazovat. Tato skupina je zalozena za ucelem zisku, a velke obchody zcela automaticky prechazeji v politiku a naopak. Vzdy tomu tak bylo, je a bude. S tim se samozrejme vaze i medialni pokryti. Ale uprimne, PPF disponuje takovou financni silou, ze si muze vzdy poridit par pisalku nebo vysilaci cas. Proto se domnivam, ze tady jde skutecne jen o vytezeni vice penez pri synergii s dalsimi aktivitami v telco oblasti, kde by jim casem jen klesaly marze.
CNN je poskozena znacka, staci nahlednout na "CNN controversies" a mate to i s referencemi. Uz to davno neni takovy etalon televizniho zpravodajstvi jako drive. Ono take aby ano, kdyz v americe veri televiznimu zpravodajstvi 18%, v roce 1993 to pritom bylo 46% (dle Gallup).
Pokud ma dlouhodobou averzi vuci CT volicstvo panu Zemana a Okamury, tak to je tak masivni mnozstvi opravnenych volicu, ze to nebudu primo komentovat. Omezim se jen na to, ze chapu co jste chtel rict. Jenze ono neni ukolem CT provadet (politicka) skoleni volicstva a vychovavat je k zarnym zitrkum. Ma naopak prispivat k vytvareni prostoru pro svobodu slova, mysleni a tvorby (dle zavazneho kodexu CT).
"Dlouhodobe se pri takovem stylu poskodi samo medium"?
Opět můj předchozí příklad - CNN. Jediná používá jistých výhod v rámci Warner Media. Pokud by se sama "poškozovala", těžko by na toto noví šéfové kývli. A jak dlouho CNN vysílá? 39 let...
A dlouhodobou averzi vůči ČT mají voliči Zemana a Okamury, protože nevysílá Soukupovým stylem...
29. 10. 2019, 17:15 editováno autorem komentáře
PPF již byla vlastníkem Novy a žádné podezření na ovlivňování vysílání se neobjevilo. Skupina firmy kupuje a prodává, prodávat firmu, která je úzce spjatá s jinou vlastní firmou není nikdy dobré pro prodej.
Vidím z venku z výročních zpráv a vidím vnitřně v komunikaci a (ne)spolupráci českých firem, ze skupiny. O2 je koupeno již několik let a pořád se jedná o cizí firmu, žádné převody lidí mezi jinými, žádné masivní migrování služeb na O2, žádné výhody pro jiné firmy, které nakupují od konkurence.
Nechci za ně kopat, ale za dobu co tady PPF u nás má aktiva se do politiky nikdy nehrnula, nikdy nedělala sviňárny na trhu a jede striktně nad zisk, prodej a kapitalizaci. Dokud se neobjeví nějaká podezřené než, že si mysím, nechci je za tohle obviňovat.
Jak jsem citoval z kodexu CT, ukol CT je jasne specifikovan -- nepatri do nej predpojatost jak ji tady krasne demonstrujete. Mne osobne nezajima selektivni informovani, chci slyset obe strany a pak mozna analyticke zhodnoceni. Tohle CT dodnes neumi. Pokud by snad doslo k tomu, ze PPF skutecne doplni skalu zprav a nazoru, ktere CT marginalizuje, tak to bude vlastne v duchu kodexu CT. A ten kodex neni zase az tak spatny, pokud by byl skutecne dodrzovan a naplnovan.
...vždy musí být nějaký vlastník. U firem v PPF vidím, že jsou drženy striktně odděleně a nespolupracují příliš ani teď, zatím není sebemenší důvod si myslet, že k ovlivňování bude docházet, to uvidíme. Mělo by být ale na PPF, aby se pokusila dokázat, že k ovlivňování nedochází.
U Agrofertu naopak je vidět, že vnitřní fakturace je obrovská a firmy navzájem využívá k růstu.
Neni na miste hovorit o mediich, ale o jednom mediu. Vsak si rovnez vzpomenme jak pan Moravec mel na svuj porad upoutavku se slovy: "...a o cem se po Otazkach bude mluvit...". A melo to na neco vliv? Mozna na tech par politiku, kteri v jeho poradu exhibuji a pripadali si pak mozna o neco dulezitejsi.
V pripade, ze je tady dostatek dalsich konkurencnich medii, tak neni problem, ze jedno medium vysila nebo pise v dresu vlastnika. Dlouhodobe se pri takovem stylu poskodi samo medium, coz lze pozorovat treba i na dlouhodobe averzi vuci Ceske televizi u nemale casti ceske populace.
Jasně, každá velká společnost má za sebou kontroverze, o současné matce CNN a Warner Media - společnosti AT&T ani nemluvě, namátkou jen zmíním její hodnocení od Electronic Frontier Foundation pouhou jednou hvězdou, ale která z velkých společností nemá nějakého kostlivce ve skříni?
Jen jsem chtěl naznačit, že CNN kontroverze novým šéfům z AT&T zrovna dvakrát nevadily, pokud se vydělávají peníze. CNN generuje peníze hlavně z jiných věcí než je základní zpravodajský kanál CNN US.