Jednoduše, mají prakticky neomezený prostor a ve většině případů rovinatý. Žádné hluboké výkopy, žádné zpevňování vozovky, žádné kopání tunelů, žádné složité plánování obchvatů přes soukromé pozemky a lesy.
Města jsou navíc neprošla historickým vývojem, ale byla navržena (typické paralelní silnice Street/Avenue).
Velká část USA má po celý rok teplé podnebí, takže není třeba řešit poškození silnic mrazem. Je pravda, že někde zase řeší jiné problémy (např. záplavy), ale celkově mají situaci nesrovnatelně jednodušší než my.
Ano, vzit kalendar, a na nem si fixou vyznacit ze od 1. do 20. je povolena stavba XYZ a tudiz jiz nebude povolena zadna dalsi, je zcela neresitelny problem. Muzete namitnout, ze muze dojit k nejake havarii, jenze o tom vubec neni reci, nebot v Praze nejsou havarie pricinou kazdorocniho zcela tristniho stavu, kdy se neco rozkope a obratem se kopou i zcela vsechny objizdne varianty.
Ale chapu, ze kdyz trva zasypani jedne diry 2 roky (viz Vysocanska), ze by bylo lepe nedelat vubec nic, ono by se to stejne vlastne nepoznalo.
Apropos, po te jiz otevrene vysocanske jsem jel loni v dobe kdy trochu vice prselo, a z te uzasne opravene kanalizace strikaly vodotrysky do nekolika metru vysky, pricemz po estakade netekl potok, ale reka.