Takze si to shrnme.
Cesti (a specielne Prazsti) taxikari jsou tak povestni, ze se dostali do zahranicnich bulletinu, kde na ne cestovni agentury sve klienty upozornuji a varuji pred jakymkoli jejich vyuzivanim. Vseobecne se vi, ze okradou 100% zahranicnich turistu nemluvicich cesky. Pravidelne pak mezi sebou svadeji bitky, za ktere by se nemusel stydet IV. dil Kmotra. Z uloupenych penez samozrejme nezaplati ani dane ani odvody, dovolim si velice pochybovat, ze maji odpovidajici (taxikarske) pojisteni na sva vozidla.
Pak tu mame nikoli nepatrne vyuzivanou sluzbu, kde zakaznik predem vi kolik bude platit, taxikar s tim nic nenadela, tudiz zakaznika neokrade. Nejspis nema zaplaceno pojisteni, nejspis nema licenci a nejspis z vydelanych penez neodvadi dane.
At se na to podivam z jakeho uhlu pohledu chci, tak mi druha varianta prijde v kazdem pripade radove prijatelnejsi. Nebot casem povede k tomu, ze taxikari z bulletinu zmizi, tudiz se zlepsi zahranicni obraz CR, a to myslim za nejake ty nezaplacene dane stoji. Obzvlaste, pokud na "propagaci" stat vydava miliardy, kdezto zde se bavime o tisicikorunach.
Tudiz pokud by ministerstvo melo neco zmenit, tak s okamzitou platnosti zakazat taxi.
Daně by mohly jít u Uberu snadno enforcovat, například přidáním podpory EET do té aplikace :-)
Jinak souhlas. Uber mi oproti taxislužbě přijde spravedlivý právě díky tomu, že cenu (vzdálenost) určuje algoritmus podle mapy, nikoli taxikář tím jak jede a kolik natočí na taxametru.