Myslite? Na kazdem normalnim letisti bez problemu zaparkujete autem, zdarma minimalne na par hodin. Pokud by vas spoj (at uz na priletu nebo odletu) mel zpozdeni, staci si dojit na nejblizsi informace, a muzete tam stat libovolne dlouho. Na Ruzyni nemate prostor ani pro odneseni bagaze do haly a nedej Buh ze by nekdo potreboval vyzvednout 2 prilety v jednom dni. Pokud si pak dovolite ten luxus ze si pred cestou chcete natankovat, tak k tomu bonusem dostanete 10km zajizdku.
V jakekoli normalni zemi taktez jezdi primo na letiste veskere dostupne zpusoby dopravy, kde je metro tak pochopitelne i metro, jinde minimalne vlak a autobus. To jen v Praze konci metro na jedne strane v polich (tedy pardon, u olympijskeho stadionu), na druhe strane se misto na letiste privede do kotehulek.
Je to ruzne. Nekde je to i zadarmo protoze se to vyplati. Nebo lze k letence ziskat dopravne s vyraznou slevou ci jizdenku zdarma.
Koneckoncu u nas v CR treba jizdne neni ani tretina zisku mistnich dopravnich podniku. Z velke casti MHD zije z dotaci. Z jizdneho neni ani tretina prijmu dopravnich podniku sponzorovanych statem.
Totiz nedavat vetsinu jizdneho darmozroutum se strojky,tiskarnam cenin, revizorum, programatorum pokladen, tarifarum atd. se totiz i vyplati.
1. Prague honest guide...
2. Na stat napojeny podnik si asi tezko bude rikat ze nemaji jezdit s taxikem a kterym smenarnam se vyhnout.
3. Nevim jakou rit myslis. Dejvice je jeste stale obytna cast prahy pomerne huste osidlena a na tzv. nocni zivot mas par stanic metrem. Spis je hlupe to ze ani tabak a ani zachody nemaji v noci na veleslavine otevreno. Jen priblbla benzinka.
V ritovitosti zatim vedou Modrany a Strizkov. Zlicin jako dalsi bod spojeni s letistem lze tezko pri mnozstvi obchodaku oznacovat za rit.
4. Neni standartni mit odkladaci plochy na zavazadla ani ve vyspelejsich statech. U nas zatim ma tyto plochy pouze AEcko ktere DPP neprovozuje. Musel by byt vetsi autobus a bylo by to na ukor poctu prepravovanych osob. Tim padem by se musel zvetsit pocet autobusu ktery uz ted je skoro na maximu vzhledem ke kapacite nastupiste - s tim souvisi nutnost dalsich nastupnich/vystupnich stanic. Je treba si uvedomit (zejmena sebestredni prazaci by meli davat pozor), ze spoje 119 a 100 funguji take jako pripoj pro primestskou dopravu a letiste a nadrazi veleslavin je mj. dopravni terminal pro primestske linky na oblast Praha-zapad,Kladno,Slany a dale potom zamestnance letiste kterych neni malo. Tudiz prioritou je pocet prepravovanych osob.
5. Definitivni reseni problemu 4 je dotazeni vlaku nebo metra na letiste. Jakkekoliv nastavovani a politizovani bude mit za nasledek jen vyssi naklady v soucasnosti.
6. Tahnuti kufru po schodech dolu - kontaktuj uredniky kteri meli na starosti kontrolu a zadani projektu. Architekt ktery mel danou vec navrhnout podklady pro eskalator nedostal a tak se nic nepostavilo. Jak proste. Ona totiz stanice veleslavin uz je tak jako tak financne hodne ocesana.
Eskalator uz se nyni stavi. Takze rozmlatit stavajici schody a pruchod a znova. Za kapesne 33 milionu. Vyborne prazaci.
Tak to je fajn, že se turista dozví kde a kdy bude okraden. Cestou z letiště je vždy zábava sledovat cizince, jak sotva vlezli do autobusu bez odkladacich ploch na zavazadla a pak vylezou, čumí do map a nechápou, že je čeká tahnuti kufrů po schodech dolů... přitom metro se fikane odklonilo do rite, kde po 6 chcip pes...
Zase se řeší problémy co nejsou. Turisty daleko více zajímá aby je někdo neokradl, jak se dostat z letiště do centra (a znovu, aby je neokradl taxikář), kde si vyměnit peníze (a znovu, aby je neokradla směnárna), jak si koupit jízdenku a tu zaplatit kartou když v dopravním prostředku to (až na ty dvě slavné tramvaje) nejde atd. Zbytečných aplikací už mají dostatek.
Zkrátka takové ty běžné věci co v civilizovaných zemích fungují.