Zase se řeší problémy co nejsou. Turisty daleko více zajímá aby je někdo neokradl, jak se dostat z letiště do centra (a znovu, aby je neokradl taxikář), kde si vyměnit peníze (a znovu, aby je neokradla směnárna), jak si koupit jízdenku a tu zaplatit kartou když v dopravním prostředku to (až na ty dvě slavné tramvaje) nejde atd. Zbytečných aplikací už mají dostatek.
Zkrátka takové ty běžné věci co v civilizovaných zemích fungují.
Myslite? Na kazdem normalnim letisti bez problemu zaparkujete autem, zdarma minimalne na par hodin. Pokud by vas spoj (at uz na priletu nebo odletu) mel zpozdeni, staci si dojit na nejblizsi informace, a muzete tam stat libovolne dlouho. Na Ruzyni nemate prostor ani pro odneseni bagaze do haly a nedej Buh ze by nekdo potreboval vyzvednout 2 prilety v jednom dni. Pokud si pak dovolite ten luxus ze si pred cestou chcete natankovat, tak k tomu bonusem dostanete 10km zajizdku.
V jakekoli normalni zemi taktez jezdi primo na letiste veskere dostupne zpusoby dopravy, kde je metro tak pochopitelne i metro, jinde minimalne vlak a autobus. To jen v Praze konci metro na jedne strane v polich (tedy pardon, u olympijskeho stadionu), na druhe strane se misto na letiste privede do kotehulek.
Tak to je fajn, že se turista dozví kde a kdy bude okraden. Cestou z letiště je vždy zábava sledovat cizince, jak sotva vlezli do autobusu bez odkladacich ploch na zavazadla a pak vylezou, čumí do map a nechápou, že je čeká tahnuti kufrů po schodech dolů... přitom metro se fikane odklonilo do rite, kde po 6 chcip pes...
Je to ruzne. Nekde je to i zadarmo protoze se to vyplati. Nebo lze k letence ziskat dopravne s vyraznou slevou ci jizdenku zdarma.
Koneckoncu u nas v CR treba jizdne neni ani tretina zisku mistnich dopravnich podniku. Z velke casti MHD zije z dotaci. Z jizdneho neni ani tretina prijmu dopravnich podniku sponzorovanych statem.
Totiz nedavat vetsinu jizdneho darmozroutum se strojky,tiskarnam cenin, revizorum, programatorum pokladen, tarifarum atd. se totiz i vyplati.
1. Prague honest guide...
2. Na stat napojeny podnik si asi tezko bude rikat ze nemaji jezdit s taxikem a kterym smenarnam se vyhnout.
3. Nevim jakou rit myslis. Dejvice je jeste stale obytna cast prahy pomerne huste osidlena a na tzv. nocni zivot mas par stanic metrem. Spis je hlupe to ze ani tabak a ani zachody nemaji v noci na veleslavine otevreno. Jen priblbla benzinka.
V ritovitosti zatim vedou Modrany a Strizkov. Zlicin jako dalsi bod spojeni s letistem lze tezko pri mnozstvi obchodaku oznacovat za rit.
4. Neni standartni mit odkladaci plochy na zavazadla ani ve vyspelejsich statech. U nas zatim ma tyto plochy pouze AEcko ktere DPP neprovozuje. Musel by byt vetsi autobus a bylo by to na ukor poctu prepravovanych osob. Tim padem by se musel zvetsit pocet autobusu ktery uz ted je skoro na maximu vzhledem ke kapacite nastupiste - s tim souvisi nutnost dalsich nastupnich/vystupnich stanic. Je treba si uvedomit (zejmena sebestredni prazaci by meli davat pozor), ze spoje 119 a 100 funguji take jako pripoj pro primestskou dopravu a letiste a nadrazi veleslavin je mj. dopravni terminal pro primestske linky na oblast Praha-zapad,Kladno,Slany a dale potom zamestnance letiste kterych neni malo. Tudiz prioritou je pocet prepravovanych osob.
5. Definitivni reseni problemu 4 je dotazeni vlaku nebo metra na letiste. Jakkekoliv nastavovani a politizovani bude mit za nasledek jen vyssi naklady v soucasnosti.
6. Tahnuti kufru po schodech dolu - kontaktuj uredniky kteri meli na starosti kontrolu a zadani projektu. Architekt ktery mel danou vec navrhnout podklady pro eskalator nedostal a tak se nic nepostavilo. Jak proste. Ona totiz stanice veleslavin uz je tak jako tak financne hodne ocesana.
Eskalator uz se nyni stavi. Takze rozmlatit stavajici schody a pruchod a znova. Za kapesne 33 milionu. Vyborne prazaci.