Oni se do Plzně podívají. A nejen tam. V ČR je více než desítka měst, která to mají nějak řešeno. Proto ta analýza také vyjde tak draho, musí se posbírat informace z těhle měst a nějak porovnat.
Těch 600 tisíc není za to, že to někdo vymyslí. Je to za to, že někdo objede ta města, koukne do zahraničí. A sepíše o tom zprávu a udělá nějaké tabulky s porovnáním. Chápu, že Plzeňské řešení považujete za ideální. Ale není lepší třebas to z Ostravy? Nebo to z Liberce? Nejčastější odpověď bude "nevím, nemám tušení, jak to funguje v Liberci". A proto ta analýza, která vám tohle zjistí a hodí do 150 stránkového dokumentu.
A proč se nepřijedou podívat do Plzně?
- s Plzeňskou kartou se dá cestovat MHD nebo vlakem v rámci IDP, dále je z ní možné platit parkování přímo v parkovacích automatech po městě, dobíjení karty je možné v samoobslužných terminálech, popř. v bankomatech České Spořitelny.
- na stejných terminálech v MHD je dále možné platit bezkontaktní platební kartou jakékoliv banky, a to za stejnou zvýhodněnou cenu jako přes Plzeňskou kartu (současně přestupní za 16,- Kč na 30 min).
- jelikož je terminál bezkontaktní, další možností je platba z mobilu přes NFC pomocí aplikace "ČSOB na nákupy" (tato aplikace "zatím" podporuje pouze platební karty ČSOB)