To bych rekl, ze je spis problem vas nez problem O2. Kdyz se rozhodnete, ze VDSL jako nahradu nechcete, tak holt zamacknou slzu a prijdou o jednoho zakaznika.
Spousta zakazniku bude spokojena, kdyz jim vymeni 100 za 100 (upload mnoho lidi neresi, ani kdyz se jim pomalu nahravaji fotky na cloud nebo neco podobneho, tak je nenapadne, ze by meli).
Mozna se mylim, ale od firmy velikosti O2 necekam, ze by chtela udrzovat infrastrukturu malych poskytovatelu, ktere nakoupi. Opravdu bych spise cekal tlak na to, ze chteji mit zakazniky pokud mozno na jednotne infrastrukture, unifikovanych smlouvach, par vybranych tarifech a nijak to nekomplikovat. Prinasi to mnoho vyhod a velke uspory.
Tihle překupníci firem bez sebemenšího vztahu k produktu mi opravdu pijí krev. Jejich jediným smyslem existence je levně koupit, snížit náklady, tedy i kvalitu služeb, a draho prodat. Člověk by řekl, že jsou to pijavice systému, jenže pijavice může být i užitečná. Takže spíš takový břečťan systému - vysává, užitečný není...
Jinak Netbox ihned po koupení zavedl pár "novinek", které zákazník "ani nepozná".
1) Zrušil bonusový program - jo nic moc tam ke konci nebylo, ale aspoň se občas dala koupit vyšší rychlost, párkrát jsem si za bonusové body koupil 50% slevu na vyúčtování.
2) Zrušil možnost nastavený nesymetrické rychlosti. Dřív jsem si mohl vybrat a v nastavení účtu přepnou Up/Down 50:50 nebo 20:80 nebo 80:20.
3) Zruší stávající přehledný klientský portál, kde člověk hezky viděl všechny smlouvy, vyúčtování apod.
4) Zavedli chaos v číslech účtů - člověk může platit po staru nebo na nový účet s jiným VS. Zatím je to prý jedno.
Celkově tedy začínají plynule osekáváním toho, co moc lidí zatím tolik nepálí. Uvidí se, jak budou pokračovat. Každopádně tomuhle břeťanovi fakt fandit nejde...
No k roku 2020 psali v tiskovce pokrytí optikou pro 200tis. domácností. To není zase úplně málo. A teď staví a sdílí optiku společně s Cetinem, takže úplně marně bych to neviděl.
Teď často staví navíc i v oblastech, kde třeba Netbox sám optiku má. Tak je otázka, na kolik by se jim koupě vyplatila, jestli vůbec.
Podívejte se na to obráceně. Že těch 250 tisíc zákazníků musí v ceně služen uživit mzdové náklady na 400 zaměstnanců.
Kdyby průměrný náklad na zaměstnance byl 50 tisíc měsíčně (včetně odvodů zaměstnavatele) – což není ani 38 tisíc hrubého pro zaměstnance, takže cca 30 tisíc čistého, tak musi v ceně služby každý zákazník zaplatit jen 80 korun na tyhle mzdové náklady.
A to v tom furt nejsou nájmy, investiční náklady, energie, služby, …