přesně tak, dopadne to tak jako u provozovatelů supermarketů, vyhladoví a pak zotročí malé výrobce a prodejce, jejich výrobky pak prodávají pod svoji značkou ... stejně jako český srovnávač, který současně provozuje jeden z největších e-shopů, to se to pak optimalizuje, když Vám data dávají sami konkurenti a švanda je, že za to ještě platí :)))
Inu, zkuste dohlédnou dál, než na svačinu.
Když jsem naceňoval svůj první projekt, byl jsem bezradný. Řešení jsem měl, ale co to má stát? Kolik bude požadovat konkurence? Je to málo, nebo moc. Dokážu to opravdu za tuhle cenu?
Dalo mi to více práce, než samotné projektování. Dnes mám obsáhlou databázi a slušné zkušenosti, takže vyhrávám více poptávek a má firma roste nad konkurencí.
Ano, je to tak. Málo lidí si uvědomuje, že před lety jakýsi pan Bazos odněkud snad z amazonské džungle vytvořil agregátor na prodej knih.....
Dnes dokáže financovat lety do vesmíru. Podstatné pro naši diskuzi je, že pokud se chcete objevit v jeho vyhledávači na rozumném místě, musíte zaplatit.
Platformy pro ubytování (zlepšíme povědomí o těch malých hotýlcích a přivedeme jim zákazníků, že se jim nesnilo) chtějí 20%.
Ano teď je to zadarmo, ale až posílíme, nebo firmu prodáme...
Některým antikvariátům asi bude vadit, když dá někdo o korunu nižší ceny, než mají sami.
Něco podobného dělá Amazon, některé populární produkty nakoupí ve velkém v Číně a prodává je o pár dolarů levněji než obchody od kterých získal data. “Agregátory” a internetová tržiště si na sebe nakonec musí nějak vydělat, a je otázkou, kdo to odnese.
Někteří lidé jsou, evidentně, nepoučitelní. Oni jen nechtějí vznik agregátoru, který jim nakonec bude ovládat přístup k zákazníkům. Viz Google, Seznam nebo Heureka.
Jistě, dokud je agregátor bezvýznamný, tak musí mazat med kolem huby.
A, že je nějaké dílo "na internetu", neznamená, že si s tím kdokoliv může dělat cokoliv. Autor by měl mít právo např. omezit strojové zpracování (a toto právo by mělo být vymahatelné).
18. 5. 2021, 17:40 editováno autorem komentáře